Svensk maffia

David

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2009
Hoj
Honda Hornet 900 -03, Yamaha xs650 -81, Ktm sxc 625 -04
Häftiga pojkar på tv4 nu. :tummenner

Tycker du? Tycker det var lite skoluppsats över den första iaf. Rörig och dåligt skriven.

Eller hur?
Sämsta skit jag läst, vart så besviken .... fakta och årtal, fakta och årtal .. och juste årtal ...

Första boken är rätt seg på det viset ja. Men den andra är väldigt mycket bättre (bortsett från att det är lite för mycket stavfel då). Den är mer skriven som olika berättelser.

Angående dagens avsnitt på TV4:
Jag fattar inte hur det kan klassas som grov misshandel att skjuta någon med flera skott med en hagel-brakare. Vad är då mordförsök kan man fråga sig.

Har lyssnat på ljudboken och instämmer med ovanstående kommentarer..

Första boken är rätt seg på det viset ja. Men den andra är väldigt mycket bättre (bortsett från att det är lite för mycket stavfel då). Den är mer skriven som olika berättelser.

Finns det en andra del? Talbok med? Samma namn?

Tycker både boken och TV-serien var intressanta. Jag hade inga större problem med årtal och liknande förutom på Juggedelen. Vart lite många personer att hålla reda på.

Som tidigare sa så är Svensk Maffia fortsättningen lite mindre rörig, rekommenderas starkt :tummenupp

I boken slipper man åtminstone slippa se mamman till de två döda grabbarna. Den kvinnan har säkert haft de jobbigare en flesta i sitt liv.

Men varje gång dom intervjuade henne så störde jag mig hela tiden på att hon såg ut som en 50 årig fjortis. Och så sa hon "död" i reklamen på ett konstigt sätt. (Kort D sen dra ut på Ö och avsluta med vanligt D) Fonetiskt nåt sånt hära: "Dööööde".

Tycker du? Tycker det var lite skoluppsats över den första iaf. Rörig och dåligt skriven.
Eller hur?
Sämsta skit jag läst, vart så besviken .... fakta och årtal, fakta och årtal .. och juste årtal ...
Jag ville ha en bok med fakta och uppgifter, så jag gillade den. Vill jag bara ha skönlitterära böcker utan hårda fakta kan jag läsa Guillou istället. Personligen tycker jag Lasse Wierup och Matti Larsson slår Dick Sundevall. Inte för att tex Torpeden är dålig, men jag gillar upplägget i Svensk Maffia och Svensk Maffia, Uppföljningen bättre.

Läser just nu "Historiens största Spioner" - Gunnar Wall

Kan rekommendera den om man vill läsa en intressant bok som är dåligt skriven. Ibland känner man igen språket från sina uppsatser på mellanstadiet. :tummenupp

Svens Maffia - Fortsättningen får bli nästa då.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT