Svensk humor vissnar...

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
Bara jag som tycker att det är lite ledsamt att den svenska humorn har haft sina glansdagar med killinggänget, iaf enligt mig. Blir ju nästan lite tårögd när man lyssnar på vacker musik (sista ljuva åren) och tänker på alla underbara filmer de skapat; Nile City, Grogg osv, men kanske framförallt Torsk På Tallinn! :gråta

Kommer nog inte finnas några som slår deras "sann svensk ironi"! Visst, Hey Baberiba, Filip och Fredrik osv är ju klockrena, men inte i närheten av Robert Gustavsson och killinggänget! :pannkyss

Ni som sett Torsk På Tallinn kanske vill höra lite kommentarer/musik: :tummenupp

Dansband och Tubsockor:
http://www.manchild.net/tpt/audio/dansband_och_tubsockor.mp3

Annan slags låt:
http://www.manchild.net/tpt/audio/fafnet-tit.mp3

Ursäkta men var bara tvungen att skriva av mig! :rolleyes: :tungan

Jag saknar Galenskaparna och After Shave. :(

Lorry-gänget gör inte heller mycket kul längre. :(

Fredrik Och Filip är bara tragiska. :(

Last edited:
morlock skrev:
2434601 Jag saknar Galenskaparna och After Shave. :(

Lorry-gänget gör inte heller mycket kul längre. :(

Kunde inte ha sagt det bättre själv. Lorry får Killing att se ut som den ständiga tvåan....

crossniklas skrev:
2434569
Kommer nog inte finnas några som slår deras "sann svensk ironi"! Visst, Hey Baberiba,

Det finns alltså nån som gillar Hey Baberiba? :näsblod :näsblod :näsblod

morlock skrev:
2434601

AAAAAH!!! :mad: :4skrika

Det finns ju dock minst en hel container gammalt material med svensk humor, det är bara hålla till godo med den. Tacka vet jag Varan-TV som SVT vägrar sända igen. Sist dom körde det så annonserades det ingenting, vilket gjorde att man upptäckte det vid näst sista avsnittet. När var det? 1999? Gah..

Galenskaparna är också ruskigt bra. Mycket läggs ut på YouTube nu av alla gamla serier. Det är bara gå in och bläddra.
www.youtube.com

crossniklas skrev:
2434669 Kommer aldrig göras en bättre film än Torsk På Tallinn enligt mig, aldrig. :(

Håller med dig fullständigt men jag har hittat en som e riktigt bra...
Plötsligt i Vindslöv. Kolla på den den e sjukt pricksäker! Klockrena kommentarer och helskön dialekt. :D
Finns på PirateBay.

"En stillsam och underfundigt humoristisk berättelse om några Vinslövsbors vardagliga liv och deras fritidsintressen.

En dag landar en afrikansk fågel utanför Vinslöv. Inne i Vinslöv kör Holger fram och tillbaka på sin moped, en blå Tomus. När han blir trött lägger han sig i soffan och sjunger för sin papegoja Jacko. Holger har en fyllig basröst. Han har också en bror i Australien som heter Uno och jobbar på skatteverket.

Varje lördag spelar Holger bingolotto med John. Anders drar psykologiska paralleller mellan bangolf och att tillaga en flintastek.
-Det värsta som kan hända mig är att jag slår ett skitslag. Jag dör inte av det. Under vintersäsongen tränar Anders på inomhusbanan i Hedbergshuset. Hans favoritspelare på eternit heter Kjell Fredriksson.

Kjell Fredriksson, landslagsspelare i bangolf sedan 45 år, visar prov på noggrannhet och precision både privat och på golfbanan. Han funderar på att köpa ett nytt prisskåp. ─ven Kjell tränar under vintersäsongen i Hedbergshuset. En trappa upp i samma hus är Peter och Kalle i full färd med att hänga vårutställningen. Peter är övertygad om att man lever längre om man är konstintresserad eller har en hund. Kalle vill gärna bygga om Hedbergshuset så att konstföreningen slipper dela ingång med bangolfarna. Och vart tog förresten ibisen vägen?

Jenny Bergman och Malin Sköld är båda utbildade på Dramatiska Institutets radiolinje. Jenny har bland annat jobbat på Sveriges Radios Samhällsredaktion och med
radio för barn. Malin har gjort en rad radiodokumentärer som uppmärksammats för sitt originella formspråk, bland annat "Vi som planerar tågtrafiken", "Varje resa
börjar med ett steg" och "Min farbror och jag". "Plötsligt i Vinslöv" är Jenny och Malins första dokumentärfilm för tv."

Silverryggen skrev:
2434703 Håller med dig fullständigt men jag har hittat en som e riktigt bra...
Plötsligt i Vindslöv. Kolla på den den e sjukt pricksäker! Klockrena kommentarer och helskön dialekt. :D
Finns på PirateBay.

Torsk på Tallin är så sjukt bra att man nästan tror det är på riktigt.
Plötsligt i Vinslöv är en riktig dokumentär vilket nästan gör det ännu roligare.

Nån som såg Kvarteret Skatan i lördags? Kan inte låta bli att skratta när jag ser det, lite svensk seinfeld över det hela :)

Edit: HippHipp är inte heller att förglömma!

Galenskaparna kommer man ju sakna om nått...
nile city är ju ganska enkel humor och man kan tröttna på det..
hipp hipp är inte heller att förkasta men vi ligger in bit efter engelskmännen med deras "Bottom" etc.

A_o_D skrev:
2435038 Galenskaparna kommer man ju sakna om nått...

Galenskaparna och Lorrygänget var riktiga höjdare. Att Filip och Fredrik nämns ens i samanhanget är helt otroligt för de idioterna är inget annat än sorgliga figurer som lever på att göra bort andra. Lyteskomik med andra ord. Visst, de har vid något enstaka tillfälle lyckas göra ett hyffsat program men huvuddelen är bara pinsamt.

Kvarteret Skatan och Hipp Hipp är två russin i den relativt trista tvunderhållningsgröten på senare tid:
http://idiot.se/2006/08/21/hipp-hipp-mff-klacken/

hållundan skrev:
2435076
Det finns dock inte mycket som slår Galenskaparna..

Om inte annat så räddade jag mitt svenskabetyg på gymnasiet genom att recitera "Bara B:n av Bengt Brunte Bondeblad" och dessutom hävda att det var jag själv som skrivit den.. :hihi

Tycker Stefan & Krister var några utav de bästa vi haft.

Full Frys serien är så jädra klockren.

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage