Svensk humor vissnar...

Något jag saknar är serien Hammarkullen (Vi ses i kaliningrad). Hittar den inte på nätet någonstans heller. nån som vet vart man kan få tag på det?

korvgubbe skrev:
2435056 Galenskaparna och Lorrygänget var riktiga höjdare. Att Filip och Fredrik nämns ens i samanhanget är helt otroligt för de idioterna är inget annat än sorgliga figurer som lever på att göra bort andra. Lyteskomik med andra ord. Visst, de har vid något enstaka tillfälle lyckas göra ett hyffsat program men huvuddelen är bara pinsamt.

Kvarteret Skatan och Hipp Hipp är två russin i den relativt trista tvunderhållningsgröten på senare tid:
http://idiot.se/2006/08/21/hipp-hipp-mff-klacken/

det bästa med klacken är ju att nästa gång MFF mötte HIF (helsingborg så klart) så körde de "SLUUT PÅ KONTOT" :D

som en föregående talare håller jag med om att stefan och krister va riktigt bra! men det är nog för att de blandar sång med komik så bra som också galenskaparna gjorde...

ädit: Akt 1 på "grisen i säcken" "en dansbandsopera" borde ju få nobelpriset! (elle nått)

Last edited:
Nån som minns vad serien Gustavsson spelade en roll som granne till en spårvagnschaufför? Rolf eller nåt hette serien? Var det Rena Rama Rolf? Nån som minns? ;)

crossniklas skrev:
2435478 Nån som minns vad serien Gustavsson spelade en roll som granne till en spårvagnschaufför? Rolf eller nåt hette serien? Var det Rena Rama Rolf? Nån som minns? ;)

jo.. rena rama rolf...

klockrent när de är fågelskådare! :D

ädit: nu ska jag kolla "married with children" =bra humor som faan.. men lite för enkel ibland...

Något som är roligt är ju Scrubs.
Får nog slänga igång ett avsnitt nu :banana

Paradoxy skrev:
2435508 Något som är roligt är ju Scrubs.

Det är inte svensk humor bara för att du kan se det på svensk TV! :7peta

A_o_D skrev:
2435429
ädit: Akt 1 på "grisen i säcken" "en dansbandsopera" borde ju få nobelpriset! (elle nått)

- Jag tror att du ignorerar mig! Det är som att jag vore gjord av ett material som tagit slut!

"Låt oss slå ett slag för Bossanova, slå ett slag för denna trevliga dans" :tuttar

En klassiker:
http://www.youtube.com/watch?v=6iPsJy1YXOw <- bergsbestigarna

Last edited:
Vad hette det där med Herngren-brorsorna som gick på SVT förra våren, han skåningen från Kvarteret Skatan var med. Den blonda. Han snodde någon unges cykel om jag minns rätt. Det tyckte jag var kul. :)

korvgubbe skrev:
2435521 Det är inte svensk humor bara för att du kan se det på svensk TV! :7peta

Näe, men roligare än det mesta som sverige producerat det senaste fem åren.

korvgubbe skrev:
2435521 Det är inte svensk humor bara för att du kan se det på svensk TV! :7peta

- Jag tror att du ignorerar mig! Det är som att jag vore gjord av ett material som tagit slut!

"Låt oss slå ett slag för Bossanova, slå ett slag för denna trevliga dans" :tuttar

En klassiker:
http://www.youtube.com/watch?v=6iPsJy1YXOw <- bergsbestigarna

- för vi har blivit politiker, helt otroligt men de är sant

Ny Deodorant :D

ädit: -från en annat håll kom han in....

Last edited:
KTM 620 skrev:
2434819 Plötsligt i Vinslöv är en riktig dokumentär vilket nästan gör det ännu roligare.
Och i ungefär samma kategori kan man hitta "Sheriffen i Ryd", "Bröderna hårdrock" och "Snickeriet". Svenska dokumentärfilmer om udda personligheters vardag. Helt underbart.

A_o_D skrev:
2435038
nile city är ju ganska enkel humor och man kan tröttna på det..

Då är du helt enkelt inte tillräckligt uppmärksam på detaljerna. Jag tror jag upptäcker något nytt roligt varje gång jag kollar på Nilecity.

För att inte tala om Percy Tårar.

Last edited:
korvgubbe skrev:
varantv's farbror överkokt blomkål är sjukt kul:
http://www.youtube.com/watch?v=TGiufIPSoao

En polare skulle börja praktisera antingen som tatuerare eller billackerare.
Vi skakade hand på att om han blev färdigutbildad tatuerare så skulle han få gadda in farbror överkokt blomkål på mig med texten "Tackar!" under. :rofl

Tyvärr började han praktisera som lack istället och hoppade av efter två månader och skyller på att han har ramlat med cykeln

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage