calle carlsson
Ny medlem
Jag var en av den som skulle åka istället för Gossen, men på grund av tävlingypvs skrev:2615406Jag tänker inte lägga mig i debatten per se. Inte här i alla fall.
Men:
* Rookie kör med SM nästa år (med betydligt mer racetid än i år). Var ryktet att så inte skulle vara fallet kommer ifrån vet jag inte.
* Anledningen att Solo inte skickade representanter till mötet är outgrundligt. Det hade löst både problemet med missförstånd samt gett solo större möjligheter att ha synpunkter i frågorna som det beslutades i. Representanter som skulle komma fanns, de fick förhinder men uppgav att de utsett andra, dessa kom ej.
* Tävlingsupplägget för en SM-helg är en av mina hjärte frågor. Jag vill få de olika SM deltävlingarna så likartade som möjligt och därför har program gjorts upp med följande i åtanke.
1. Ingen ska behöva åka hemifrån före tidigt på lördag morgon om det inte är stora avstånd.
2. Mer körtid under racelika förhållanden för rookie. (framtidsåkarna kommer därifrån)
3. SM klasserna får som planen ser ut nu 1 frivillig träning på lördag em med en obligatorisk träning på söndag morgon före kval i vanlig ordning.
* Trans X används för att försäkra oss om att vi kan använda alla slags banor. DVS även banor med hög hastighet vid tidtagnings punkten.
* Quad ÄR en del av supermotardsporten precis på samma sätt som vilken utav soloklasserna som helst. Vi vill att den ska fortsätta växa och den ska vara en sjävklar gren i en supermoto-tävling.
* Maskinersättningen är satt så lågt att det ska vara möjligt för en klubb som arrangerar en mästerskapsdeltävling att väga in den i budgeten.
* Antalet tävlingar (utanför SMet) samt de problem som för närvarande finns inom LMS motard sektion är ingenting som det är någon mening att slösa tid och energi att pressa SVEMO om. Det är en klubbangelägenhet och tiden går. Klubbars organisatoriska problem måste lösas av dem. Klubb livet i Supermoto skulle kunna vara mycket bättre för övrigt. Engagera er i era klubbar, utan dem ingen sport. De finns till för så mycket mer än att bara vara en rad på era licenser.
* Antalet SM deltävlingar för nästa år är som läget ser ut nu 4. Det ser ut som det MÖJLIGEN kan tänkas bli någon till.
Arbetet för att organisera säsongen 2007 är fortgående och vi hoppas och tror att säsongen 2007 ska bli ett stort steg framåt för en självständig supermotard sport i Sverige för såväl rookie/nybörjare samt eliten. Dock, i slutänden så hänger det på vad förare och klubbar gör det till. SVEMO sätter upp ramarna och reglerna för sporten men det är ni som ÄR sporten. Engagemang behövs i större utsträckning, kanske i klubblivet först och främst. Ni kan inte köra rejs utan att klubbarna finns lika lite som en fotbollspelare kan spela fotboll utan sin klubb, men när ni tänker efter:
Hur många känner ni som rejsar och dessutom faktiskt är engagerad i sin klubb eller sport mer än som utövare? Vilka är det som istället engagerar sig i klubben som ni företräder? Ligger supermotard dem lika varmt om hjärtat som er? Troligen inte, så lirka in er, det tar inte mycket tid att få tillstånd stora förändringar.
Och se för guds skull till att ni har representanter som kommer på beslutande möten. Jag skriver det här på sporthoj för att ryktena började spåra ur för mycket men det är undantag att jag/vi uttalar oss här. Sporthoj är inte en officiell kanal för Svemo.
Ha det gött folket...
Daniel
så åkte jag den istället. Frågan är ? hade det hälpt att jag hade varit på
plats, vad jag har förstått genom åren bestämmer Svemo iallafall.
Jag meddelade Ejdehage att jag inte skulle åka på mötet.(ejdehage tävlade)
Tycker det bästa vore om det blev lite Polltycke så ser vi vad de flesta tycket
så kan svemo bestämma efter det.
Calle Carlsson #42