Svemo - Protokollet '06

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Så nu är det publicerat. Protokollet från mötet i Karlskoga under tävlingshelgen som var.

Beslutat är:

* Peter Sköld avslutar sin karriär i Svemo den 30 sept

In kommer:

* Kenneth Lodnert 1 oktober
* Plus en annan från protokollet, troligen Rickard Sthillert

Med Peter Skölds avgång så sägs det ryktesvägen att Nordgren även avgår?

Svemos hemsida
http://www.svemo.se/
klicka på "nytt protokoll". Ladda ner PDF.

Borde bli en diskussion/debatt på Falkenberg där alla får säga sitt.

Ni som gillade tv-sändningarna från SM kan nog glömma dom 07 tror jag men vad vet jag...

Inget nytt om vilka klasser som kör vart nästa år?

moto-gg skrev:
2460332 Ni som gillade tv-sändningarna från SM kan nog glömma dom 07 tror jag men vad vet jag...
Utveckla gärna!

Last edited:
sandstream skrev:
2460334

Utveckla gärna!

Tydligen är dom inte intresserade av att sända om inte nuvarande "huvudklass" NSB
är med... men än vet vi ju inte upplägget på klasserna, så vi behöver inte
fundera så mycket på det förräns det är klart...

sandstream skrev:
2460334 Inget nytt om vilka klasser som kör vart nästa år?

Utveckla gärna!

Det är Nordgren som har roddat i tv-sändningarna och fixat så det blivit av...

Swedie skrev:
...
Med Peter Skölds avgång så sägs det ryktesvägen att Nordgren även avgår?
...

Henrik har varit förarrepresentant hos SVEMO. För att vara sådan så tror jag att man måste vara en aktiv förare på lägst SM-nivå. Henrik har trappat ner och kommer förmodligen inte kunna köra så mycket mer än något inhopp på något race utomlands. Han har dessutom ett team som han måste hinna med. Han har suttit i två omval så det är kanske dags att någon annan kan få prova på hur det är..

Tydligen behövde inte förarrepresentanten vara en aktiv förare. Bara den representerar förarna hos SVEMO. Tidigare har det vad jag kommer ihåg bara varit aktiva förare som haft SM-titlar som varit det. Nordgren, Lilja, Hållinder osv.

Last edited:
Swedie! sektionen behöver en förarrepresentant känner du någon:)

moto-gg skrev:
2460398 Swedie! sektionen behöver en förarrepresentant känner du någon:)

Tror det är den sammankallande ( Skölds eft.) som får välja vem han vill ha?

Innan Henrik så var det lite byten mellan SBK-förare som tröttnade på att jobba som representant. Så någon får vara beredd på att det innebär mycket idiellt jobb.

Swedie skrev:
2460415 Nej, men jag är säker på att någon som blir betald kan göra ett bra jobb. :)

Eller hur kan man inte bara höja licensavgiften med några tusen så kan man ha en sektion som heta duga

"NORDIC" superbike ska / kan enligt utsago inte försvinna från SO.

Bennybåge skrev:
2460351 Tydligen är dom inte intresserade av att sända om inte nuvarande "huvudklass" NSB
är med... men än vet vi ju inte upplägget på klasserna, så vi behöver inte
fundera så mycket på det förräns det är klart...
Okej, jag förstår dem.

Ingen som hört något om vilken klass det blir i STCC nästa år?

R2 skrev:
2460435 "NORDIC" superbike ska / kan enligt utsago inte försvinna från SO.

Nix Mke luff äger namnet så NSB kommer det iaf inte heta i STCC kommer antagligen bli superstock1000

som Macke sa på gelleråsen, det behövs ju en klass att gå upp till från R1000.
så om nu superbike "flyttar" till stcc vore en stock1000 klass för A förare bra att ha/få

men det hela kan ju bli yrigt (nähä)
NSB kvar i SO
Superbike SM till stcc
och stock1000 i SM

alternativet är ju att stcc får köra stock1000 och superbike är kvar.
men då får ju inte stcc, Thorén etc det värsta som finns, vilket ju borde vara ett av argumenten.

Last edited:
Som jag hajade lite av Kenneth var STCC's vilja en Superstock1000 cup, inget SM. Seedade förare etc för att få upp nivån m.m.
D.v.s NSBK skulle kunna fortsätta precis som vanligt i SM/SO.
Tror inte det skulle vara döden för NSBK på något sätt. Frågan är hur många förare som vill/får köra i STCC.

Det innebär ju också att man kan köra en SM-klass i 600 med vanliga SM, för uppklassade rookies, samt NSBK för uppklassade r1000-förare. Och att kanske statusen på Veidec höjs, något som behövs för den klassens berättigande anser iaf jag.

Det enda jag är orolig för är vad som kommer hända med TV-sändningarna inför nästa år. Finns tyvärr folk som motarbetar tv-sändningarna till både höger och vänster.

oFFkeFF skrev:
2464437 Som jag hajade lite av Kenneth var STCC's vilja en Superstock1000 cup, inget SM. Seedade förare etc för att få upp nivån m.m.
D.v.s NSBK skulle kunna fortsätta precis som vanligt i SM/SO.
Tror inte det skulle vara döden för NSBK på något sätt. Frågan är hur många förare som vill/får köra i STCC.

Det innebär ju också att man kan köra en SM-klass i 600 med vanliga SM, för uppklassade rookies, samt NSBK för uppklassade r1000-förare. Och att kanske statusen på Veidec höjs, något som behövs för den klassens berättigande anser iaf jag.

Det enda jag är orolig för är vad som kommer hända med TV-sändningarna inför nästa år. Finns tyvärr folk som motarbetar tv-sändningarna till både höger och vänster.

låter troligt och bra
Luff sa ju i höstas att han skulle hoppa över tv ett år och ta nya tag till -07.

oFFkeFF skrev:
2464454 Frågan är vad man vinner på ett uppehåll?

Som produktionen ser ut idag förstår jag att det är folk som motarbetaren den. Någon som vet hur många tittare programmet brukar ha?

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...