svemo protokoll

Det här med bromspump i Nordic Superbike tycker jag är intressant, minst halva fältet körde ju med annan bromspump än original på falkenberg. Ska bli kul att se hur det hanteras nu på Karlskoga.

Någon som har en länk till reglementet FIM 2.7 som svemo hänvisar till? Jag hittar det inte.

Så en enkel fråga till Svemo, varför i hela världen kan man inte ha ETT enda reglemente för alla Superbiketävlingar som körs i norden? Som det är nu finns det fyra varianter och det verkar ju inte som att svemo själva vet vad som gäller vid vilket tillfälle. Helt sanslöst tycker jag.

Det här med bromspump i Nordic Superbike tycker jag är intressant, minst halva fältet körde ju med annan bromspump än original på falkenberg. Ska bli kul att se hur det hanteras nu på Karlskoga.

Någon som har en länk till reglementet FIM 2.7 som svemo hänvisar till? Jag hittar det inte.

Så en enkel fråga till Svemo, varför i hela världen kan man inte ha ETT enda reglemente för alla Superbiketävlingar som körs i norden? Som det är nu finns det fyra varianter och det verkar ju inte som att svemo själva vet vad som gäller vid vilket tillfälle. Helt sanslöst tycker jag.

Om Island också hade haft någon RR representant med vid det Nordiska Mötet i Norge senast, där reglementet skulle förhandlats fram, så hade det säker varit ett femte också. Det är väl så att dom olika nordiska förbunden inte kunde ena sig den senast gången heller. Vi får hoppas att det går bättre i november när nästa möte ska vara och att norrmännen då längre inte är lika påstridiga.

Håll dina hästar lite, vi har inte sökt något VM. Däremot undersöker vi om det öht är möjligt att söka. Läs vad som står innan du sprider budskapet.

Hur går undersökningarna? Vore häftigt om vi kunde få hit Endurance VM som väl är den enda VM serie vi fortfarande har anläggning att hysa....

Anderstorp 8h eller 24h?

Hur går undersökningarna? Vore häftigt om vi kunde få hit Endurance VM som väl är den enda VM serie vi fortfarande har anläggning att hysa....

Anderstorp 8h eller 24h?

Det går sakta men säkert. Antagligen kommer jag att åka till någon tävling under hösten för att se arbetet bakom kulisserna och träffa lite folk. Därefter lämnas den formella ansökan senast i januari 2010, för att ha en chans 2011. Svemo jobbar nu för att få en kontaktperson på FIM att ge oss info om hur det går till rent arrangörsmässigt. Målsättningen är ett 24-timmars.

Med tanke på de vänliga kommentarerna från två personer sist jag la ut länken till ett protokoll nöjer jag mig med att konstatera att det fanns många intressanta punkter i senaste Svemo-protokollet.

Kanonkul om vi får två "nya" banor att köra på, kanske redan nästa år :)

http://www.svemo.se/ImageVault/Images/id_2694/ImageVaultHandler.aspx

Bra gjort att häva Janne Hanssons böter måste jag säga och riktigt kul att det äntligen börjar bli nåt med Gotland Ring!

När jag var på Kinnekulle senast (10 år sedan) så var det minst tre-fyra krökar som får Åsens utgång på rakan att verka säker och trygg.
Tyckte ungefär likadant när jag var där 2004 och 2005 men det går säkert att fixa till med ordentliga air/softfence.

Ju fler banor som annordnar race ju bättre för oss :)

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026