Svedea.. sicket skämt.

Mäki1

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki SV1000S -04. Kawasaki ER6F -07
Bra att dom stödjer motorsporten! Själv köper jag en hoj jag har råd att äga.
Skulle gärna ha en Porsche GT2 oxå....men som sagt. Den har jag inte råd att äga/underhålla.
 

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Sthlm
Hoj
lös
De dö-nickarna sponsrar RR samtidigt som de ger pungspark åt publiken som ska fylla läktarna på RR-tävlingar. Jag skickade en för frågan och fick samma svar som TS fast av mig ville de ha 28000 :mad::mad: och när jag mailar tillbaka och är ganska spydig så skiter de i att svara.
[/COLOR]
De du inte förstår är att de inte måste söka sporthojskunder bara för att de sponsrar roadracing.Det finns andra värden i en sån satsning..

Du får en hög premie på en R1-09:a ? va konstigt.. vilket skitbolag, för du kan säkert inte få en hög premie från något annat bolag? fast dom bolagen kanske inte sponsrar RR och då kanske det är mer ok :confused:
- de sjukt höga premierna vi får från flera bolag är inte ett försök att ockra, eller tjäna miljoner på oss, de e bolagens sätt att tacka nej till oss som kunder, för vi är INTE lönsamma. Om sporthojssegmentet vore lönsamt, skulle bolagen slåss om oss som kunder, men de gör de knappast.
Sjukt konstigt att du inte fick något svar när du va spydig...? handläggarna som får såna mail borde ju hoppa av glädje och lägga ner minst ett par timmmar på att göra dig nöjd o glad:rolleyes:

Om Michelin sponsrat roadracing, men gav dig dyrare priser än däckonline så hade väl dom också varit idioter och pungsparkat hela publiken, ja alla sponsorer till roadracing som inte kan tillföra just sporthojar något alls eller till ett för högt pris borde fan bojkottas! Kanske skulle man bojkotta sporten i sig, den kanske inte ger er gatåkare något alls:tungan
 

HCN

gnicararysålbmaet
Gick med
15 Jun 2011
Ort
SoSo
Hoj
GråMorrandeGatslampa®
MEN, frågan är om premierna verkligen är oförsvarliga!!

LÄS: LÄNK OM SPORTHOJSFÖRSÄKRINGARNA - ta även gärna ett par timmar och läs i försäkringsdelen här på forumet!

Såå.. Nu har jag även läst igenom försäkringsdelen på fordonet plus länken till en känd MC-organisations pamflett om försäkringskostnader och var dessa uppkommer/härrör från. Ingenstans hittar jag oberoende fakta som pekar på att det skulle vara ok att betala ut 3-7 miljoner om året till VD, mer än dubbelt så mycket till de övriga storhövdingarna per år i form av löner, bonusar och pensionsavtal, eller se det som sunt att ägarna kräver avkastning på 15-18% på insatt kapital per bokslut...
Att man kan plundra bolagen på dessa summor tyder i min värld bara på en sak;
Det är ett ruttet system som systematiskt skinnar sina kunder på sina surt förvärvade, dessutom skattade, pengar genom att premierna är för höga och/eller ersättningarna är för låga.

Sen kan det vara hur det vill med sporthojsförsäkringar - själv kör jag kåpfritt och det har inget med försäkringspremien att göra. De faktiska pengarna är inte ens grejen - de skulle jag kunna avvara om jag hade de prioriteringarna - det är pricipen.
 
Last edited:

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
De du inte förstår är att de inte måste söka sporthojskunder bara för att de sponsrar roadracing.Det finns andra värden i en sån satsning..

Du får en hög premie på en R1-09:a ? va konstigt.. vilket skitbolag, för du kan säkert inte få en hög premie från något annat bolag? fast dom bolagen kanske inte sponsrar RR och då kanske det är mer ok :confused:
- de sjukt höga premierna vi får från flera bolag är inte ett försök att ockra, eller tjäna miljoner på oss, de e bolagens sätt att tacka nej till oss som kunder, för vi är INTE lönsamma. Om sporthojssegmentet vore lönsamt, skulle bolagen slåss om oss som kunder, men de gör de knappast.
Sjukt konstigt att du inte fick något svar när du va spydig...? handläggarna som får såna mail borde ju hoppa av glädje och lägga ner minst ett par timmmar på att göra dig nöjd o glad:rolleyes:

Om man är på MC-mässan 2011 då vänder man sig till motorcykelfolk och vill man inte ha hela hojkollektivet så tycker jag de är lång ner på listan över företag jag gärna undviker. Jag har haft LF och har nu Folksam, de bolagen försäkrar sporthojar och jag får helförsäkring till halva priset av de mupparna för halva deras pris på trafikförsäkring.
Det ser ut som du åker sporthoj, kanske på bana men det verkar som du jobbar på Svedea. Sen pratar du till mig som jag var en idiot vilket jag ogillar så lägg om taktik är du snäll.
Kan man på kundservice på Svedea ta ett spydigt mail så är det väldigt dåligt. Skulle du gynna ett sånt företag som bara skiter i att bemöta dig?
 

Iceheat

Allt går bara man ger sig fan på det.
Gick med
6 Feb 2011
Ort
Hässlehåla
Hoj
Yamaha :FZS 600 2002, FZR 1000 1987, TDM 900 2004, YZ 250 1990, WR 426 2001, Suzuki RMZ 450 2005 Motardkitad, 2stBanhojar R6 2002

Det var det dummaste jag läst.

"För*att du ska få ersättning måste du kunna*visa att ditt fordon var parkerat och att skadan har orsakats av ett okänt trafikförsäkrings-pliktigt motorfordon. Kom ihåg att alltid polisanmäla händelsen och dokumentera skadan innan du gör en anmälan. Saknas objektiv bevisning kan skadan inte ersättas"

Om skadan sket av ett okänt fordon hur fan ska du kunna veta om det vart ett försäkringspliktigt fordon?

MOMENT 22 Eller
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Trafikförsäkringföreningen kräver att du har vitne för händelsen och regnr på vållandes fordon. Jag har haft en jävl€#%& trött diskussion när antagligen en lastbil backade typ över min bil en gång... fick inte en krona

Jag vurpade på oljig rondell, polisanmälde händelsen, fick allt av TFF. Inga vittnen inget regnr, bara en skadeanmälan och kopia på polisanmälan. 1920:- i självrisk. Min hoj var halvförsäkrad.
Antar att du inte orsakade skadan själv,,, det är nog svaret på din fråga.
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Det var det dummaste jag läst.

"För*att du ska få ersättning måste du kunna*visa att ditt fordon var parkerat och att skadan har orsakats av ett okänt trafikförsäkrings-pliktigt motorfordon. Kom ihåg att alltid polisanmäla händelsen och dokumentera skadan innan du gör en anmälan. Saknas objektiv bevisning kan skadan inte ersättas"

Om skadan sket av ett okänt fordon hur fan ska du kunna veta om det vart ett försäkringspliktigt fordon?

MOMENT 22 Eller

Du ska orsaka skadan själv men pga att någon okänd smiter från olyckan eller orsaken till olyckan.

Parkeringskador t,ex är nått helt annat, den täcks bara av helförsäkring.
 

enhjuling

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Linköping
Hoj
R1200GS
Läs min länk Rolle. Det är ju just parkeringsskador den handlar om.

Du ska orsaka skadan själv men pga att någon okänd smiter från olyckan eller orsaken till olyckan.

Parkeringskador t,ex är nått helt annat, den täcks bara av helförsäkring.
 

Fisken

Vänsterhänt
Gick med
13 Sep 2008
Ort
Söderut
Hoj
Dajtåna trackbike
Så enkelt var antagligen svaret varför jag inte fick någon ersättning. Jag stod parkerad på en parkering.
Varför kunde inte polis, tff eller försäkringsbolagen lika enkelt förklara det för mig som du :)
 

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Svenska Rivieran
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
Såå.. Nu har jag även läst igenom försäkringsdelen på fordonet plus länken till en känd MC-organisations pamflett om försäkringskostnader och var dessa uppkommer/härrör från. Ingenstans hittar jag oberoende fakta som pekar på att det skulle vara ok att betala ut 3-7 miljoner om året till VD, mer än dubbelt så mycket till de övriga storhövdingarna per år i form av löner, bonusar och pensionsavtal, eller se det som sunt att ägarna kräver avkastning på 15-18% på insatt kapital per bokslut...
Att man kan plundra bolagen på dessa summor tyder i min värld bara på en sak;
Det är ett ruttet system som systematiskt skinnar sina kunder på sina surt förvärvade, dessutom skattade, pengar genom att premierna är för höga och/eller ersättningarna är för låga.

Sen kan det vara hur det vill med sporthojsförsäkringar - själv kör jag kåpfritt och det har inget med försäkringspremien att göra. De faktiska pengarna är inte ens grejen - de skulle jag kunna avvara om jag hade de prioriteringarna - det är pricipen.

din avatar passar ditt resonemang! men du Försäkringsbolagen är inte statligt ägda... dvs de gör vad de vill med sina pengar ..

passar det inte, köp inte . kör ändå ! Civil olydnad kan inte vara helt främmande ?
 

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Sthlm
Hoj
lös
Om man är på MC-mässan 2011 då vänder man sig till motorcykelfolk och vill man inte ha hela hojkollektivet så tycker jag de är lång ner på listan över företag jag gärna undviker. Jag har haft LF och har nu Folksam, de bolagen försäkrar sporthojar och jag får helförsäkring till halva priset av de mupparna för halva deras pris på trafikförsäkring.
Det ser ut som du åker sporthoj, kanske på bana men det verkar som du jobbar på Svedea. Sen pratar du till mig som jag var en idiot vilket jag ogillar så lägg om taktik är du snäll.
Kan man på kundservice på Svedea ta ett spydigt mail så är det väldigt dåligt. Skulle du gynna ett sånt företag som bara skiter i att bemöta dig?
Haha.. du verkar så upprörd:confused:
Nu vet ja inte hur du blandar in mc mässan i detta. Ursprunget i tråden länkar till en blocket annons med en sporthoj med svedeas logga. Det är lokal handlare som gjort en "hampus replica hoj" - de i sig har ju inget med svedea och sporthojsförsäkringar att göra.
Men för att ta mc mässan som exempel - du tycker inte man ska visa sig eller marknadsföra sig på mässan om man inte vill vända sig till alla kategorier motorcyklister ? JAG tycker du ser lite smalt på detta men smaken e som baken och vi tycker olika här.:tummenupp
Jag har kört gata, tävlat i RR och nu är ja hojlös på alla plan. Jag jobbar inte på Svedea(är inte kund där heller) och har aldrig jobbat med försäkringar över huvudtaget. Varför jag låter så "försvarande" är för att ja tycker de gjort ngt positivt för en sport jag älskar, och att de inte vill ha sporthojsåkare som kunder tycker jag inte förtjänar den kritik de får här.
Om jag skriver ett spydigt mail till någon som inte gjort mig något, så skulle jag inte bli förvånad om jag inte fick svar. Och att ett bolag ger en en SJUKT hög premie skulle jag inte ta som någon kritik mot mig eller bli arg över, för jag vet att det finns en förklaring till att en del bolag har dessa premier. Varför bli arg ? Bara vända sig till något annat bolag ju ? Eller blir man arg just för att de har sin logga på en sporthoj i tävlingssammanhang, och då måste de vara intresserade av att försäkra dom ?
Varför jag uttryckte mig ironiskt mot dig var mkt pga av ditt sätt att uttrycka dig, med muppar idioter osv... Jag drev lite med din ilska helt enkelt, tror inte att du är en idiot.:krama
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
zzzZZZ...!

Tre sidor hårklyveri, och allmänt bjäbb, ganska långt från ämnet TS lade upp i första inlägget.

När kommer tråden om allt bra f-bolagen gör?



edit: Ångrar redan inlägget Jag sitter ju på en annan stol och hade tur och har fått en fin hjälp vid min olycka.
 
Last edited:

HCN

gnicararysålbmaet
Gick med
15 Jun 2011
Ort
SoSo
Hoj
GråMorrandeGatslampa®
1.din avatar passar ditt resonemang!

2. men du Försäkringsbolagen är inte statligt ägda...

3. dvs de gör vad de vill med sina pengar ..

4. passar det inte, köp inte . kör ändå !

5. Civil olydnad kan inte vara helt främmande ?

1. Kul att du känner dig provocerad att svara...

2a. Hämtat här: http://www.folksam.se/omoss/meranforsakring/2012kooperationensar
Folksam är kundägt
Folksam är inte i ordets egentliga mening ett kooperativt företag utan benämns som ett ömsesidigt företag. Kooperativa bolag ägs av medlemmarna och ömsesidiga bolag ägs av kunderna. Det som är gemensamt mellan kooperativa och de ömsesidiga bolagen är att vinsten inte går till aktieägare utan stannar hos oss alla.(Vad i hela h____e?? Min anm.) Folksam ingår i en världsomspännande organisation med de ledande kooperativa och ömsesidiga företagen i världen, The Global Development Co-operative.


2b. Hämtat här: http://www.lansforsakringar.se/privat/om_oss/lansforsakringsgruppen/agarpolicy/sidor/default.aspx
Det är styrelsens ansvar att bolaget har en genomtänkt och ändamålsenlig ersättningsstruktur. Vid årsstämman fattar ägarna beslut kring bolagets ersättningspolicy, efter förslag från bolagets styrelse. Länsförsäkringar välkomnar en väl genomtänkt ersättningspolicy i vilken styrelsen tydligt formulerat övergripande syfte och uttrycker styrelsens intentioner i ersättningsfrågor.
Vid bolagsstämman bör VD redogöra för sina engagemang utanför företaget och för den tid dessa tar i anspråk. Ansvaret för ersättning till och övriga villkor för VD ska beslutas av styrelsen och den totala ersättningen till VD ska redovisas på stämman.
Ersättning till anställda bör ses som en helhet. Ersättningspolicyn bör därför innehålla tydliga beskrivningar av hur bolagets totala ersättningar till ledande befattningshavare är sammansatt. I presentationen bör ingå beskrivningar av förutsättningar för fast lön, rörlig lön, aktierelaterade incitamentsprogram, pensionsordningar, övriga förmåner samt principer för avgångsvederlag. Det totala ersättningspaketet ska vara rimligt, marknadsmässigt och väl balanserat i sina olika delar.

Aktierelaterade incitamentsprogram kan vara ett bra komplement till övriga ersättningsformer och möjliggör en likriktning av ägares och ledningens målbild. Länsförsäkringar stödjer normalt program som är rimliga, mätbara, långsiktiga, har ett tak och vars utfall baseras på uppnådda prestationer. Prestationen bör dock inte baseras på allmän börsuppgång utan vara specificerad för att stimulera den personliga drivkraften mot extraordinära prestationer. Om syntetiska konstruktioner väljs måste dess konsekvenser vid alla tänkbara utfall kunna förutses. Incitamentsprogram som inte går att värdera bör heller inte införas. Programmen ska dessutom vara konstruerade så att de innehåller ett rimligt monetärt risktagande från mottagaren av instrumenten. Sammanlagd utspädning till följd av aktierelaterade incitamentsprogram bör vid var tid inte överstiga totalt 5 procent (eller ca 1 procent per år).



3. Hämtat här: http://www.folksam.se/omoss/meranforsakring/ansvarsfulltagande/vadvigor
Allt vi gör i livet har betydelse.
Det spelar roll. Vad vi gör, väljer, säger och köper. Eller inte köper. Folksam har valt att genom sina placeringskriterier försöka påverka företagen att ta ett aktivt ansvar.

Vår är inriktade på bolagsstyrning, miljö- och etikanalys och ser till att våra etiska placeringsregler följs. Vårt mål är inte att välja bort bolag att investera i, utan påverka så många som möjligt att bli bättre på att ta sitt ansvar för miljön, mänskliga rättigheter och mot korruption.

Dessutom gör vi vårt bästa för att driva jämställdhetsfrågor och för att bonusnivåerna i företagen håller sig inom rimliga gränser. Bolagsstyrning handlar om att göra vad man kan för att påverka de stora företagen i positiv riktning.
Tack vare det kapital vi förvaltar åt våra kunder är Folksam en tung investerare i många stora företag. Därigenom kan vi aktivt bidra till beslut som bidrar till ett bättre samhälle. Vi påverkar på många sätt; genom möten, brev, på bolagsstämmor och genom att föra en aktiv dialog för konstruktiva förändringar.

Vi är övertygade om att företag som ligger i framkant inom arbetet med miljö, mänskliga rättigheter och anti-korruption är framtidens vinnare. Det finns många exempel på bolag som sett för kortsiktigt på sin verksamhet och i och med det gett sämre avkastning till sina ägare. Bland annat kan vi nämna företag som inte haft tillräckligt bra arbetsvillkor för sina anställda vilket uppmärksammats bland både ägare och kunder. Resultatet? En vikande försäljning och försvagat varumärke.

Våra etiska placeringskriterier bygger på vad våra kunder tycker är viktigt och ligger i linje med Folksams vision om ett hållbart samhälle.


4. Hämtat här: http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19751410.htm#R2
Trafikförsäkring
2 § Trafikförsäkring skall finnas för motordrivet fordon som är registrerat i vägtrafikregistret och inte är avställt samt för annat motordrivet fordon som brukas i trafik här i landet.
Försäkringsplikten fullgörs av fordonets ägare. Innehas fordonet på grund av kreditköp med förbehåll om återtaganderätt eller innehas det med nyttjanderätt för bestämd tid om minst ett år, fullgörs dock försäkringsplikten av innehavaren. Om ett fordon är registrerat i vägtrafikregistret och den som äger fordonet eller innehar det under sådana omständigheter som anges i föregående mening inte har fyllt 18 år och saknar förarbehörighet för fordonet, fullgörs försäkringsplikten av den förmyndare som har registrerats i vägtrafikregistret.
Trafikförsäkring för ett motordrivet fordon som har registrerats i vägtrafikregistret kan genom uppsägning av försäkringstagaren upphöra att gälla endast om
1. fordonet inte längre är registrerat i vägtrafikregistret,
2. fordonet är avställt, eller
3. försäkringstagarens skyldighet att hålla fordonet försäkrat har upphört av någon annan anledning.


5. Varför ska jag bryta mot lagen och köra oförsäkrat när det är uppenbart att ledningarna för de här bolagen är de som är de verkligt kriminella, stjäl mina pengar och stoppar i egen ficka...

PoK

KK
 
Last edited:

Markymark

Sporthojsnörd
Gick med
30 Jun 2011
Ort
Göteborg
Hoj
R1
Oavsett om det är lönsamt att försäkra en sporthoj eller inte ( vilket det säkerligen ändå är då man kan helförsäkra en sporthoj för 10-20k per år beroende på vart du bor ) så är det ändå betydligt lägre än dom 25000 svedea skall ha för att trafikförsäkra en sporthoj.

Det var dock inte detta som tråden egentligen handlade om utan snarare att Svedea sponsrar en sport vars åskådare är potentiella kunder som dom i slutändan inte är intresserade av.

Libresse sponsrar inte F1 av logiska skäl, brudar kollar inte på F1. Sporthojsåkare kollar på race och är alltid ute efter bra försäkringsbolag, dock inte försäkringsbolag där man inte är välkommen.

Visst, bra att dom sponsrar sporten men dom gör ändå bort sig kopiöst på marknadsföringsfronten då dom vänder sig till en grupp som dom inte är intresserade av vilket återigen var det tråden handlade om.
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
GSXR 1000 K7 - Ca 7.000 kr Helförs men med den den goa självrisken på 25 papp...

Låter ju vettigt enligt mig. För oss som inte kör och trillar i diket är det ju precis det hållet vi vill att försäkringarna ska gå. Låg kostnad men med en högre självrisk. Helt rätt i min bok. Klart trevligare om det bara blir billigare. Typ som med BMW:n. Men de försäkrar väll fortfarande dem i tron om att det bara är gubbar som kör, vilket ju alltid varit majoriteten av BMW ägare.
 

team toker

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Aug 2007
Ort
på landet långt i söder
Hoj
alldeles för många
skämter du ??? om nu sibylla sponsorer mej, då knaller du in på sibylla o säger jag vill ha en suzuki o så säger korvgubben, du pojken vi säljar bara korv / hamburgare. aha vilken skit firma du har för jag så ditt firmanamn på en mc, jag ska berätta för alla o så bojkotter vi sibylla.... snälla hacka inte på dom få som är intr av att sponsra vår sport utan grund
 

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Svenska Rivieran
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
5. Varför ska jag bryta mot lagen och köra oförsäkrat när det är uppenbart att ledningarna för de här bolagen är de som är de verkligt kriminella, stjäl mina pengar och stoppar i egen ficka...

PoK

KK

Du verkar vara duktig på att googla, ta och googla en lagbok, återkom när du hittar en paragraf som bolagen bryter mot! så kan vi ju prova göra en stämning ... jag e på .. tycker oxo det är dyrt med försäkringar , men jag väljer att välja bort de dyraste!
 

Markymark

Sporthojsnörd
Gick med
30 Jun 2011
Ort
Göteborg
Hoj
R1
skämter du ??? om nu sibylla sponsorer mej, då knaller du in på sibylla o säger jag vill ha en suzuki o så säger korvgubben, du pojken vi säljar bara korv / hamburgare. aha vilken skit firma du har för jag så ditt firmanamn på en mc, jag ska berätta för alla o så bojkotter vi sibylla.... snälla hacka inte på dom få som är intr av att sponsra vår sport utan grund

Du får nog ta en kurs i marknadsföring innan du klämmer ur dig sådant och gärna tänka till yttligare en gång innan du skriver.

Din jämförelse är helt felaktig då Sibylla just säljer korv och inte motorcyklar.

Din jämförelse hade varit korrekt om Sibylla hade reklam på motorcyklar men vägrade sälja korv till just dig eftersom du kör sporthoj, men det gör dom ju inte.

Svedea däremot gör reklam för en grupp som dom inte är intresserade av. Stor skillnad. Andats för mycket avgaser i livet må tro?
 

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Sthlm
Hoj
lös
Svedea däremot gör reklam för en grupp som dom inte är intresserade av. Stor skillnad. Andats för mycket avgaser i livet må tro?
Har du varit på en STCC tävling ? - hur många % av publiken tror du kör sporthoj ? Ingen av oss kan säga en exakt siffra, men jag kan säga att det inte är majoriteten iaf.
Sen tror jag inte att syftet i första hand är att sätta en logga på en RR hoj, och hoppas på att man ska sälja hojförsäkringar tack vare det klistermärket som täcker satsade pengar.
Har man en grupp i personalen som har ett hoj intresse, kan det vara väl satsade pengar att sponsra en RR förare för att kunna göra events med personal samt även kunder i samband med tävlingar.

Hur många på "gatan" som INTE läst denna tråd, tror du vet att Svedea sponsrar roadracing ? tror ni som tycker svedea är idioter i denna fråga, missat poängen eller syftet med deras satsning här, men ja kan ha fel... de kan ju också vara helt talanglösa.
 

H Svensson

Mister
Gick med
27 Jun 2005
Ort
Falkenberg
Hoj
Hojlös
Köp MV Agusta. Försäkrade min för 6400 helår hos Trygg Hansa. Med självrisk på 6000 har jag för mig. Gjensidige ville dock ha över 90.000 för att försäkra den.

Sen så varierar det ju kraftigt från år till år och från bolag till bolag, nästan onödigt att ens diskutera sånt här. Det ena året är Folksam billigast för att nästa år vara dyrast..

Tyvärr är det ju bara Bmw S1000rr som går att försäkra i dagens marknad till en relativt ok peng...
Ingen dum cykel - men det är tråkigt att ex R1, CBR, ZX mfl kostar så mkt mer att försäkra...

Mina noteringar baserat på mig 38 år, villa m låst garage, glesbygden, gott uppförande, nyklippt, bla bla:

Bmw S1000RR 10 - Ca 9.000 kr Helförs via IF (Självrisk 6.000kr)
CBR 1000RA - Ca 15.500 kr Helförs via IF (inkl ABS rabatt.. undra vart den tog vägen) Självrisk ? I nivå med Bmw tror ja..
R1 09/10 - Ca 17.000 - 25.000 Helförs, självrisk var f-n inte ens ide att fråga efter...
GSXR 1000 K7 - Ca 7.000 kr Helförs men med den den goa självrisken på 25 papp...

Kul för Bmw....
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top