kamoer
femhalva is the shit
Har ett par extrafälgar kompletta med skivor till min cykel, R1.
Framfälgen roterar väldigt tungt jämfört med original framfälg. Detta beror på att skivorna ligger mot klossarna, de kastar ca.45hundradelar. Gränsen för vad som är ok går vid 1 tiondel enl. rephandbok.
Vissa vibrationer finns men det största problemet är att det rullar tungt tillsammans med försämrad bromsverkan.
Bara byta skivor då? Nej.
Jag mätte upp centrum på fälgen där bromsskivan ligger an mot fälgen, där den skruvas fast helt enkelt. Där kastar det också, dryga två tiondelar, wtf?! Detta kan jämföras med min orginal framfälg som kastar endast 2 hundradelar och roterar lätt. Orsaken till detta är högst sannolikt att en idiot renoverat dessa fälgar innan mig och varit på denna yta
. Fälgen i övrigt är schysst utan spår av lagning, bulor etc.
Är det möjligt att ta av två tiondelar på anliggningsytan med svarv, fräs? Jag begriper att bromsklossarna förskjuts motsvarande mått i sidled men det är inte det jag vill ha råd/teorier om.
Vad är den mest lämpliga lösningen?
Framfälgen roterar väldigt tungt jämfört med original framfälg. Detta beror på att skivorna ligger mot klossarna, de kastar ca.45hundradelar. Gränsen för vad som är ok går vid 1 tiondel enl. rephandbok.
Vissa vibrationer finns men det största problemet är att det rullar tungt tillsammans med försämrad bromsverkan.
Bara byta skivor då? Nej.
Jag mätte upp centrum på fälgen där bromsskivan ligger an mot fälgen, där den skruvas fast helt enkelt. Där kastar det också, dryga två tiondelar, wtf?! Detta kan jämföras med min orginal framfälg som kastar endast 2 hundradelar och roterar lätt. Orsaken till detta är högst sannolikt att en idiot renoverat dessa fälgar innan mig och varit på denna yta
. Fälgen i övrigt är schysst utan spår av lagning, bulor etc.Är det möjligt att ta av två tiondelar på anliggningsytan med svarv, fräs? Jag begriper att bromsklossarna förskjuts motsvarande mått i sidled men det är inte det jag vill ha råd/teorier om.
Vad är den mest lämpliga lösningen?