Svartsjuka mot ex

Är det inte viktigare om hon tex varit otrogen? Det relevanta är väl att ens partner håller sig till En person när denne är i ett förhållande? Drömkillar och drömtjejer växer inte på träd direkt. Personligen skulle iaf inte jag låta någon få gå pga sådana struntsaker. Personen ifråga kanske har väldigt svårt att bli kär. Inte skall han/hon behöva leva i celibat för det.
Det finns gott om andra saker som kan ställa till det på allvar, antalet sexualpartners kan inte ens vara med i den tävlingen. Skulle jag träffa drömmannen och det enda skelettet var att han haft många sexualpartners innan mig så skulle jag snarare känna mig lättad och andas ut, "var det bara det".
Självklart går otrohet bort med.
Det vi pratar om är massvis med ons etc. inte ett gäng förhållanden.
En sån tjej är inte en drömtjej för mig heller oavsett andra kvaliter.

För att latja lite nu då... vem är du att döma tjejens syn på one-night-stand?
Hon kanske tycker att du är dum i huvudet som riskerar livet varje gång du sätter dig på din motorcykel eller något annat dumt...

Klart som fan man bryr sig!

Tycker det är skitjobbigt när man t.ex. ska konkurrera med favohästen i stallet( då hjälper det föga att man blir kallad hingsten ), hundar eller den där killen som "piffade" upp deras sexliv genom att hänga upp och ner och leka "toaletten". Nä, kunskap är makt och du är formad av din historia.

Hon kanske tycker att du är dum i huvudet som riskerar livet varje gång du sätter dig på din motorcykel eller något annat dumt...
Folk är olika, jag skulle inte kunna tänka mig att ha en tjej som varit en "slampa".
Precis som det säkert finns tjejer som inte skulle kunna tänka sig att ha en kille som kör hojj.

Folk är olika, jag skulle inte kunna tänka mig att ha en tjej som varit en "slampa".
Precis som det säkert finns tjejer som inte skulle kunna tänka sig att ha en kille som kör hojj.
Jag skulle inte kunna tänka mig att ha en tjej som kör hojj, en slampa däremot..

Övning ger färdighet som de säger... men vissa kanske vill lära upp en oskuld själv.

Personligen kan jag inte bry mig nämnvärt... det som är mest intressant med att få veta lite om exen är att bilda sig en uppfattning om vad tjejen ifråga söker sig till för killar.
Om det handlar om diverse kriminella typer och det finns en pärm märkt "Besöksförbud" så är det klart att man börjar fundera vad man träffat för brud.

amen to that!

Hon kanske inte haft massvis med ons, men haft massvis med 1-3 månaders romanser som bara inte funkat.
Men oavsett, är det inte okej att ha sex om man är k*t bara för att man är singel?

Är inte svartsjuk och bryr mig inte om vad hon har gjort och med vem.

Däremot är jag inte alls intresserad av tjejer som knullat runt med allt och alla.

Jag tycker det är otroligt motbjudande.

Hon kanske inte haft massvis med ons, men haft massvis med 1-3 månaders romanser som bara inte funkat.
Men oavsett, är det inte okej att ha sex om man är k*t bara för att man är singel?

Nu kan ju inte jag svara för Freddola, men alla får väl kn**la runt bäst de vill. Jag dömer inte ut dem som människor för det (fast nån gräns får det vara, beror på vilken typ av killar de legat runt med också). Det är gött som fan att det finns "slampor", men de ska användas till vad de är ämnade för, och det är inte att vara giftasmaterial.

Vad är det som är motbjudande och varför?

För att i min värld så är sex speciellt och det finaste man kan ge någon annan (läs Pojkvän/Flickvän).

Och har nu tjejen knullat med 85% av befolkningen så är det inte varesig speciellt eller fint längre utan bara sjaskigt och det vill inte jag ha.

Det tyder även enligt mig på dålig självbild vilket inte heller är speciellt attraktivt.

EDIT: Alltså.. Jag har inga problem med att folk knullar runt. Men jag vill inte /kommer inte att ha ett förhållande med dem.

Last edited:
Nu brukar jag inte blanda mig in i såna här trådar men men...

Hur ser ni tjejer på killar som k**** runt som tusan med allt... värderar ni de högre än de som är lite mer kräsen?

Dum fråga lär få ett dumt svar men men :krama

Nu brukar jag inte blanda mig in i såna här trådar men men...

Hur ser ni tjejer på killar som k**** runt som tusan med allt... värderar ni de högre än de som är lite mer kräsen?

Dum fråga lär få ett dumt svar men men :krama

Värderar varken killer eller tjejer högre eller lägre på något sätt. Alla har rätt att leva sitt eget liv och så länge det inte gör mig illa på något sätt så är det upp till var och en att välja.

Sedan är det väl typiskt sätt (tyvärr) att tjejer som borrar runt anses som slampor medans killar is da shit!

Borra på säger Tant!:tummenupp

Jag tycker bara det är attraktivt med en tjej som skiter i sociala normer, njuter av livet och av sex bäst hon vill när hon är singel.

Jag är iaf av uppfattningen att jag kommer att behandla min dam som den kvinna hon vill bli behandlad som både i och utanför sängrummet.
Utanför sängrummet blir hon behandlad som en drottning, och i sänghalmen så ska hon få leva ut den slampa inom sig som hon vill vara där.
och oavsett vad som händer i sängrummet så kommer jag ändå respektera henne som kvinna.

Min syn på svartsjuka är att utan svartsjuka så finns inga känslor värda att bevara i ett förhållande, då handlar det bara om sex. En viss form av svartsjuka, utan att vara kontrollerande, är bara kroppens sätt att vilja försvara de positiva känslor som partnern ger, vilket jag tycker är sunt.

När jag och mina barns mamma skilde oss för en massa år sen, så träffade hon en ny kille rätt omgående. Eftersom det var barn och lämning och hämtning så träffade jag honom ganska ofta. Jag gillade honom direkt och tyckte det verkade vara en bra kille. Han tyckte visst lika.

Minns när han köpte hoj, då kom han förbi hos mig det första han gjorde, för att jag skulle provköra och tala om vad jag tyckte.
Vid minst ett tillfälle när han och exet hade nån fnurra på tråden, så ringde han mig och snackade igenom det. Han ville ha tips på hur han skulle göra med henne. Han tyckte att eftersom jag och hon varit ihop över tio år innan så kanske jag hade nåt tips.. Det var faktiskt skoj att försöka hjälpa till.

Det var faktiskt tråkigt när det tog slut mellan dom.

Senare träffade hon en kille som var rena motsatsen. Han ringde en natt och bråkade och skulle prata med exet. Han hade fått för sig att hon var hos mig bara för att hennes bil råkade stå utanför min lägenhet. Det tog ett tag innan han fattade att hon inte var här, och bilen bara stod här för att det var fullt på hennes parkering.. (vi bor 100m från varandra) Det förhållandet tog slut omgående kan jag säga..

Jag brukar fixa ihop mina ex med nya tjejer. :)
Varför inte liksom om man ändå gjort slut för att känslorna svalnat.

Dessutom skiter jag i hur få eller många killen har kn***at innan mig sålänge han sköter sig bra med mig. ;)

Ex säger man ju för att benämna att det inte bara va en vän och när den andra inte vet vem det är vid namn.

Samma här,, man kan lättare ha en vänskapsrelation efter exet träffat någon annan.

"Exet" används nog lite olika beroende på situationen. Själv är det för att inte "ge bild" åt den nya ifall man tar upp lekar eller speciella saker som man provat på. Eller som du säger, för att den man pratar med inte känner till namnen på alla ex.

Självklart får folk kn*lla hur mycket dom vill.
Men en tjejj som kn*llat runt en massa är inte flickvänsmaterial för mig.

Självklart får folk kn*lla hur mycket dom vill.
Men en tjejj som kn*llat runt en massa är inte flickvänsmaterial för mig.
men det här är vad som är så skönt att allt är subjektivt och alla gillar olika.

Det finns inga generella rätt och fel utan det enda som betyder något är vad du själv tycker.

Min syn på svartsjuka är att utan svartsjuka så finns inga känslor värda att bevara i ett förhållande, då handlar det bara om sex. En viss form av svartsjuka, utan att vara kontrollerande, är bara kroppens sätt att vilja försvara de positiva känslor som partnern ger, vilket jag tycker är sunt.

wow, va fint du försvara svartsjukan. blev helt impad. :tummenupp det går tydligen göra något fint om något minder bra. :)

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing