Svartsjuka mot ex

LÅter som ett fjortisgissel...
När jag och min tjej träffades så visste jag att hon hade varit tillsammans med nån snubbe i flera år innan jag kom in i bilden och det är lite svårt att bara radera ut det.
De var bra kompisar och är det fortfarande och jag tycker han verkar vettig så vi har träffat honom några gånger och hon brukar träffa honom då och då även nu för tiden, senast när hans dotter föddes. Då är det ca 10 år efter att de gjorde slut så jag skulle inte ens fundera på om det fanns känslor kvar eller dylikt.
Svartsjuka brukar infinna sig väldigt sällan hos mig, såpass sällan så att min tjej tycker att det är jobbigt att vara ute på krogen med mig då jag borde hålla killarna borta från henne påstår hon. Jag påstår att de inte är så närgångna om hon inte klär sig så lösaktigt :D
Dessutom så är det perfekt om hon blir uppvaktad av andra killar då det betyder att jag slipper köpa groggar åt henne och att jag kan stå och spela blackjack medan hon dansar loss.

Svartsjuka killar kan ju fråga sig varför de är svartsjuka. Är de så dåliga på det de gör så att de riskerar att någon annan kille kan ta över? Själv vet jag att jag är bäst så jag har inget att oroa mig över.

Jag brukar fixa ihop mina ex med nya tjejer. :)
Varför inte liksom om man ändå gjort slut för att känslorna svalnat.

Dessutom skiter jag i hur få eller många killen har kn***at innan mig sålänge han sköter sig bra med mig. ;)

Ex säger man ju för att benämna att det inte bara va en vän och när den andra inte vet vem det är vid namn.

Jag var förbi och skulle hälsa på ett ex ex ex ex i helgen. (vi var tillsammans i 17 års åldern typ)

Hon var inte hemma, däremot var hennes dotter hemma, hon var i 17 års åldern och en exakt kopia av sin mor, det kändes rätt skumt.

Det är fjärde året i rad jag försöker hälsa på henne, men hon är aldrig hemma :huvet
Exet jag hade före henne var dock hemma i fjol och bjöd på fika :hihi

Dom bor båda två efter fina MC vägar, det är därför man ska hålla sig väl med sina ex :yoparty

Jag tror att svartsjuka är mer vanligt bland tjejer än bland killar. Men att den är mer uppmärksammad bland killar. Dock kan killars svartsjuka vara minst lika obehaglig. Jag dejtade nyligen en kille som menade att enda sättet för honom att kunna lita på en tjej var att gå igenom hennes mail, msn och mobil (mer än en gång). Och att det inte var något konstigt. Samt att jag inte borde ha något emot det om jag inte hade något att dölja.
Han menade också att i ett förhållande har man med precis Allt att göra. Dvs, vad man pratar med sin mamma och pappa om är inte heller privat, någon gång.
Det blev en mycket kort "romans". Kan överhuvudtaget inte förstå hur man skulle orka med att inlåta sig i ett förhållande med någon som är svartsjuk. En liten gnutta svartsjuka kan man väl ta. Men allt annat ställer mest till tjafs och problem i förhållande som stjäl energi som man kan förvalta på mycket bättre sätt.

Att tjejer ofta är svartsjuka tror jag grundar sig i att tjejer ofta har dåligt självförtroende. Att "vi" har dåligt självförtroende grundar sig i sin tur på hur vi blir uppfostrade. Vi blir uppfostrade på ett mer överbeskyddande sätt. Medan killar blir mycket mer pushade och uppmanas att "hoppa upp på hästen igen", "komma in i matchen", "ta sig i kragen" osv. Medan vi tjejer alltså skyddas från mycket "ont" i den mån det går. Därför får vi inte samma möjligheter att utveckla samma motståndskraft och stryktålighet.

Jag var förbi och skulle hälsa på ett ex ex ex ex i helgen. (vi var tillsammans i 17 års åldern typ)

Hon var inte hemma, däremot var hennes dotter hemma, hon var i 17 års åldern och en exakt kopia av sin mor, det kändes rätt skumt.

Det är fjärde året i rad jag försöker hälsa på henne, men hon är aldrig hemma :huvet
Exet jag hade före henne var dock hemma i fjol och bjöd på fika :hihi

Dom bor båda två efter fina MC vägar, det är därför man ska hålla sig väl med sina ex :yoparty

Kunde inte dotter bjuda på kaffe med doppa istället?

Jag skulle inte bry mig det minsta vad min tjej haft för sig i sänghalmen innan jag träffade henne. Varför skulle det spela någon roll?

Härligt om man gifter sig med byns största tonårsmadrass. Tjejen med stort T i rökrutan. Kysser ens barn godnatt med läppar som omslutit fler ollon än Piff och Puff tillsammans. :näsblod

Tror fan det spelar roll! Men jag kanske bara är gammalmodig.

luktar bukefaaaaloooos :)

Det är forumet är galet roligt att trolla :rofl

Bara man gör det snyggt klarar man sig och får se en herrejösses hög med fruntimmer av alla åldrar bråka :fakta

LÅter som ett fjortisgissel...
När jag och min tjej träffades så visste jag att hon hade varit tillsammans med nån snubbe i flera år innan jag kom in i bilden och det är lite svårt att bara radera ut det.
De var bra kompisar och är det fortfarande och jag tycker han verkar vettig så vi har träffat honom några gånger och hon brukar träffa honom då och då även nu för tiden, senast när hans dotter föddes. Då är det ca 10 år efter att de gjorde slut så jag skulle inte ens fundera på om det fanns känslor kvar eller dylikt.
Svartsjuka brukar infinna sig väldigt sällan hos mig, såpass sällan så att min tjej tycker att det är jobbigt att vara ute på krogen med mig då jag borde hålla killarna borta från henne påstår hon. Jag påstår att de inte är så närgångna om hon inte klär sig så lösaktigt :D
Dessutom så är det perfekt om hon blir uppvaktad av andra killar då det betyder att jag slipper köpa groggar åt henne och att jag kan stå och spela blackjack medan hon dansar loss.

Svartsjuka killar kan ju fråga sig varför de är svartsjuka. Är de så dåliga på det de gör så att de riskerar att någon annan kille kan ta över? Själv vet jag att jag är bäst så jag har inget att oroa mig över.

Jag är av åsikten att ggggggggggg (jävla laptop tangentbord, g lossnade) vänstrar tjejen så är det ingen big deal, bara jag får göra detsamma. Nä, då är man ett svin. :va

Skulle jag komma på min dam med att vänstra skulle jag nog inte bli särskilt besviken eller arg. Jag skulle nog antingen göra en deal om att jag också skulle få juffsa runt eller så är det slut.

Det är inte direkt svårt att dumpa någon sålänge man inte bor ihop.

Meeeen sålänge förhållandet funkar, varför inte?

Last edited:
Härligt om man gifter sig med byns största tonårsmadrass. Tjejen med stort T i rökrutan. Kysser ens barn godnatt med läppar som omslutit fler ollon än Piff och Puff tillsammans. :näsblod

:rofl :rofl

Bryr mig inte nämnvärt själv vad hon varit med om tidigare, men jag är inte så pigg på att få veta allt heller.

Brukar försöka slingra mig lite om jag själv får sådana frågor. Inte för att jag har hemska skelett i garderoben, utan mest för att jag inte tycker det är relevant för nuet.

Håller med och det handlar inte om svartsjuka det handlar om att jag inte är intresserad av en tjejj som haft massvis med Olika partners, WT är vad det är bokstavligt talat.

Last edited:
Håller med och det handlar inte om svartsjuka det handlar om att jag inte är intresserad av en tjejj som haft massvis med Olika partners, WT är vad det är bokstavligt talat.

Om du nu skulle träffa drömtjejen. Tjejen med stort T som "har allt" du verkligen vill ha. Skulle du låta henne kila vidare för att hon haft ett tidigare liv? Om man bortser från att tjejen kanske bara inte velat kila stadigt utan bara velat njuta av friheten och tagit för sig av godbitarna så kan det ju tex finnas traumatiska upplevelser bakom antalet sexpartners. En tjejkompis jag hade för sisådär 10 år sedan var av vissa klassad som "slampa". Av alla i henens omgiving var det endast 2-3 st som kände till att hon blev av med oskulden som 13 åring genom en våldtäckt i Italien och därefter tappade all självrespekt och tron på egenvärde. Efter det tyckte hon att hon var ju inget värd så killar fick vad de ville.
Hursomhelst, om man inte hakar upp sig vid frågor man inte orkar med svaret på så slipper man gräma sig i onödan.
Tycker det viktigaste är att han är/varit noga med kondom så man inte ställs inför valet att få någon otrevlig könis på köpet om man längre fram vill skippa gummit. Klart han kan haft otur ändå, men riskerna är ju iaf mindre.
Om han tidigare varit med många tjejer så hoppas jag, och tror, att han lärt sig en del av sina erfarenheter, vilket ju gynnar mig i allra högsta grad. Men klart, naturbegåvningar finns ju också.

Om det bestod av att vara en slampa så Ja!

Är det inte viktigare om hon tex varit otrogen? Det relevanta är väl att ens partner håller sig till En person när denne är i ett förhållande? Drömkillar och drömtjejer växer inte på träd direkt. Personligen skulle iaf inte jag låta någon få gå pga sådana struntsaker. Personen ifråga kanske har väldigt svårt att bli kär. Inte skall han/hon behöva leva i celibat för det.
Det finns gott om andra saker som kan ställa till det på allvar, antalet sexualpartners kan inte ens vara med i den tävlingen. Skulle jag träffa drömmannen och det enda skelettet var att han haft många sexualpartners innan mig så skulle jag snarare känna mig lättad och andas ut, "var det bara det".

Övning ger färdighet som de säger... men vissa kanske vill lära upp en oskuld själv.

Personligen kan jag inte bry mig nämnvärt... det som är mest intressant med att få veta lite om exen är att bilda sig en uppfattning om vad tjejen ifråga söker sig till för killar.
Om det handlar om diverse kriminella typer och det finns en pärm märkt "Besöksförbud" så är det klart att man börjar fundera vad man träffat för brud.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT