Hoj,
jag har nu länge gått o funderat över ett mode som kommit på senare tid. Nämligen det underliga med att kränga en sweatshirt eller luvtröja över skinnstället.
Har man, som jag, ett sketet skinnställ kan man väl gömma det under en färgglad, jag kanske blommig, färgglad tröja för att se lite trevligare ut.
Men allt som oftast har brukarna nya, skitsnygga raceställ på sig.
Detta mode kom nästan i samband med R1 (kanske släppte Yamaha med svarta luvtröjor till sina R1or så man inte skulle kunna köra för fort, utan automatiskt strypas i över 200?) men har gått över på andra RJMs (regular japanese missile) men även motard.
En tanke var ett det skulle visa att man tillhör ett speciellt släkte hårdgasande sporthojsförare, mao se hård ut. Men det föll då jag såg en org 1400 Intruder-förare med svart tröja på sig, åtföljd av en CB400N -83, med tillika svartskräddad överkropp.
En snabb koll på termometern slog hål på min nästa teori; värmetillskott. Kvicksilvret bubblade på strax över 30grader. De två stackarna måste varit som två kokta potatisar inuti ställen.
Sedan kom jag på att det givetvis var vår generations skinnväst. Man vill visa vilken klubb man gått med i o stödjer helhjärtat. Man jag har fasen inte hittat var hojklubben Marwin huserar eller vilken inriktning de har. Dock har jag förstått att klubben måste ha relativt mogna medlemmar då många av deras tonåriga barn förefaller vara stödmedlemmar.
En annan lös teori var att svartingarna vill spara skinnstället från repor. Deras hojar är ju så gruvligt snabba att de praktiskt taget är omöjliga att få stopp på i kurvorna o följdaktligen får många marksyningar. Denna teori verkar stödjas av försäkringspremierna på sporthojar. Det enda haltande med teorin ligger hos motardåkare med svarta luvtröjor. 100kg hoj, 50hkr o 6-kolvsok motsäger denna teori.
Jag har nu gett upp att försöka komma på ett svar, kanske nån därute vet
Mvh
David P.
jag har nu länge gått o funderat över ett mode som kommit på senare tid. Nämligen det underliga med att kränga en sweatshirt eller luvtröja över skinnstället.
Har man, som jag, ett sketet skinnställ kan man väl gömma det under en färgglad, jag kanske blommig, färgglad tröja för att se lite trevligare ut.
Men allt som oftast har brukarna nya, skitsnygga raceställ på sig.
Detta mode kom nästan i samband med R1 (kanske släppte Yamaha med svarta luvtröjor till sina R1or så man inte skulle kunna köra för fort, utan automatiskt strypas i över 200?) men har gått över på andra RJMs (regular japanese missile) men även motard.
En tanke var ett det skulle visa att man tillhör ett speciellt släkte hårdgasande sporthojsförare, mao se hård ut. Men det föll då jag såg en org 1400 Intruder-förare med svart tröja på sig, åtföljd av en CB400N -83, med tillika svartskräddad överkropp.
En snabb koll på termometern slog hål på min nästa teori; värmetillskott. Kvicksilvret bubblade på strax över 30grader. De två stackarna måste varit som två kokta potatisar inuti ställen.
Sedan kom jag på att det givetvis var vår generations skinnväst. Man vill visa vilken klubb man gått med i o stödjer helhjärtat. Man jag har fasen inte hittat var hojklubben Marwin huserar eller vilken inriktning de har. Dock har jag förstått att klubben måste ha relativt mogna medlemmar då många av deras tonåriga barn förefaller vara stödmedlemmar.
En annan lös teori var att svartingarna vill spara skinnstället från repor. Deras hojar är ju så gruvligt snabba att de praktiskt taget är omöjliga att få stopp på i kurvorna o följdaktligen får många marksyningar. Denna teori verkar stödjas av försäkringspremierna på sporthojar. Det enda haltande med teorin ligger hos motardåkare med svarta luvtröjor. 100kg hoj, 50hkr o 6-kolvsok motsäger denna teori.
Jag har nu gett upp att försöka komma på ett svar, kanske nån därute vet
Mvh
David P.




