Svarta fotpinnar, lacka orginal eller köpa från ebay?

maccan#22

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2004
Ort
Sthlm
Hoj
r1 -04
Hejsan,

har en röd r1 -04 som jag nyss bytte till korta svarta koppling/broms handtag på vilket vart snyggt, för att slutföra touchen lite tänkte jag ha svarta fotpinnar + skjuts.

Sökte här på forumet med, men hittade inte mycket matnyttigt som gav mig något.

Efter kikat lite på ebay hitta jag detta, http://www.ebay.com/itm/271059987354?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649

Hitta inga skjutspinnar what so ever att köpa, så dessa kommer man ju behöva lämna in för att få svarta...

Så nu till frågan, ska ja lämna in orginal eller köpa dom jag länka till och bara lämna in skjutspinnarna?

Vad kan det tänkas kosta att få dom svarta? Läste något om att lacka inte skulle hålla länge utan att det var bättre att exolera?
 

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg / Hisingen
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
eloxera funkar bättre. men räkba med ojämnt resultat på begade saker.

fråga dem på eloxeringen vad du eller dem göra för ett så bra resultat som möjligt.
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Jag pulverlackade skjutspinnarna inklusive fästen svarta med klarlack på mitt senaste bygge med ett superbra resultat.
Du får ett bättre resultat än eloxering då det oftast blir ojämnt resultat på beggade grejer som Richo beskriver. Dessutom så kostar pulverlacken en spottstyver i jämförelse.
 

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
Ett tips från mig är att eftermarknadsfotpinnar är bra mycket kortare än original då de(iallafall de flesta) är till för bana. Så de är inte lika bekväma att köra med på gatan tyckte jag..plus att det var inte lika mycket yta att stå på när man vill försöka wheela ståendes på pinnarna.
Kanske inget du bryr dig om men jag längta tillbaka till originalpinnarna iallfall
 

AnesN

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2010
Ort
Malmö
Hoj
GSX-R 1000 K6 KTM 660 SMC 05
Jag lackerade mina skjuts fotpinnar med sprayburk för 2 veckor sen ungefär, håller än sålänge trillar det av pulverlackerar jag dem, tycker det ser förjävligt ut med gråa orginal.
 

maccan#22

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2004
Ort
Sthlm
Hoj
r1 -04
Några som har tips på billiga svarta Kina pinnar fram som är okej? Länka gärna, lackar skjutspinnarna då...
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Eloxeringskvaliteten på kinaprodukter har en tendens att vara ytterst varierande. Många blir solblekta redan efter en säsong. Jag är ganska tveksam till färgade fotpinnar öht då dessa har en tendens att bli repiga ganska snabbt och repiga svarta är betydligt fulare än repiga naturfärgade...
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top