Svarta fotpinnar, lacka orginal eller köpa från ebay?

maccan#22

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2004
Hoj
r1 -04
Hejsan,

har en röd r1 -04 som jag nyss bytte till korta svarta koppling/broms handtag på vilket vart snyggt, för att slutföra touchen lite tänkte jag ha svarta fotpinnar + skjuts.

Sökte här på forumet med, men hittade inte mycket matnyttigt som gav mig något.

Efter kikat lite på ebay hitta jag detta, http://www.ebay.com/itm/271059987354?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649

Hitta inga skjutspinnar what so ever att köpa, så dessa kommer man ju behöva lämna in för att få svarta...

Så nu till frågan, ska ja lämna in orginal eller köpa dom jag länka till och bara lämna in skjutspinnarna?

Vad kan det tänkas kosta att få dom svarta? Läste något om att lacka inte skulle hålla länge utan att det var bättre att exolera?

eloxera funkar bättre. men räkba med ojämnt resultat på begade saker.

fråga dem på eloxeringen vad du eller dem göra för ett så bra resultat som möjligt.

Jag pulverlackade skjutspinnarna inklusive fästen svarta med klarlack på mitt senaste bygge med ett superbra resultat.
Du får ett bättre resultat än eloxering då det oftast blir ojämnt resultat på beggade grejer som Richo beskriver. Dessutom så kostar pulverlacken en spottstyver i jämförelse.

Ett tips från mig är att eftermarknadsfotpinnar är bra mycket kortare än original då de(iallafall de flesta) är till för bana. Så de är inte lika bekväma att köra med på gatan tyckte jag..plus att det var inte lika mycket yta att stå på när man vill försöka wheela ståendes på pinnarna.
Kanske inget du bryr dig om men jag längta tillbaka till originalpinnarna iallfall

Jag lackerade mina skjuts fotpinnar med sprayburk för 2 veckor sen ungefär, håller än sålänge trillar det av pulverlackerar jag dem, tycker det ser förjävligt ut med gråa orginal.

Några som har tips på billiga svarta Kina pinnar fram som är okej? Länka gärna, lackar skjutspinnarna då...

Eloxeringskvaliteten på kinaprodukter har en tendens att vara ytterst varierande. Många blir solblekta redan efter en säsong. Jag är ganska tveksam till färgade fotpinnar öht då dessa har en tendens att bli repiga ganska snabbt och repiga svarta är betydligt fulare än repiga naturfärgade...

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka