Svart Verkstad

Skratta åt genomförande, klassigt.
Dock är det inte ett skämt, stollerna ser ut till att vara verkliga.

Buuhuuu..... Jag är fattig och bor i förorten! Därför traKkkar Ze Polizei mig!

Kul att de beskriver sig själva som "arbetarklassen" då jag ställer mig frågande till detta; Min tankegång kring deras "jobb" är att det går ut på att råna snorungar på Iphones i tunnelbanan. Ok, förutfattad mening men de är de som oftast brukar stämma :)
Men vad vet jag.

En annan rolig grej som dessa "arbetarklassens Robin Hoods" missar är att man inte förebygger skattebrott genom att trakassera de rika genom att åka med klädda bilar genom de fina kvarteren och eventuellt fråga ut dem om vad de gör där.

Det finns oftast en anledning till varför dessa människor inte befinner sig högre upp på stegen, och jag tror att det mesta pekar åt att de helt enkelt är dumma i huvudet, dvs har låg intelligens. Visst, många av dem har ju ingen lokal och det är ju också en avgörande faktor många gånger.

Vill inte verka sån, eller stå på någons sida, men konstigt nog är det bara folk med kriminell bakgrund, som blir tagna görandes dumma saker som inte gillar polisen...

Oj vilken sympati jag känner för lata bidragstagare. Det är givetvis Nackabornas fel att de sket i skolan och nu städar parker. Sorgligt att se...

Kul att de beskriver sig själva som "arbetarklassen" då jag ställer mig frågande till detta; Min tankegång kring deras "jobb" är att det går ut på att råna snorungar på Iphones i tunnelbanan. Ok, förutfattad mening men de är de som oftast brukar stämma :)
Men vad vet jag.

Ja, vad vet du? Inte ett skit om detta uppenbarligen. Så håll dina förutfattade meningar för dig själv är du snäll.

Intressant video, verkligen. Jag känner att man nog borde omplacera alla polisbilar till Saltsjöbaden, eller vart man nu bor i Stockholm om man har mängder med smackarillos på kontot, så att konstaplarna kan bedriva fönsterkikning och tillse att ingen fipplar med penningar därinne. Det är mer ändamålsenligt än att stoppa khat-tuggande rånare, våldtäktsmän och mördare i förorterna. För att inte tala om hissmongona som snor våra hojar!!

Inses lätt! :dummer

Visst är det barnsligt, men samtidigt har dom en poäng. Dom flesta stulna kronorna stjäls av folk som bor i rikemansområden, knappast folk i hoodsen som startade Carema, säljer sjukhus till underpris till kompisar etc. Likaså är överklassen skattebrott hundrafalt bidragsfusket men ändå läggs betydligt mer resurser på att jaga det senare, troligtvis för att dom som gör sig skyldiga till detta knappast har kontakter med politiker etc.

Sen kan man ju diskutera tillvägagångssättet. Aldrig bra att skrämmas men knappast fel att dom markerar.

...men ändå läggs betydligt mer resurser på att jaga det senare, troligtvis för att dom som gör sig skyldiga till detta knappast har kontakter med politiker etc...

Och dina källor gällande detta är exakt vad? Och hur räknar man detta? I antal personer som arbetar med det per brott eller hur många kronor det kostar per stulen krona?
Nej, kom tillbaka när du har lite fakta att dela med dig av. Jag säger inte att det inte är så, men detta är ett skolexempel där källkritik är nödvändig.

Visst är det barnsligt, men samtidigt har dom en poäng. Dom flesta stulna kronorna stjäls av folk som bor i rikemansområden,

Om alla svenskar stjäl en tusenlapp var så blir det mer än om 90 "rikemän" stjäl en miljon var...

Hur många VAB dagar är en tusenlapp?

Oj, en vänsterpartist som tog illa vid sig. Fick du inte napp på tunnelbanan idag eller?

Jag är inte vänsterpartist och jag åker inte tunnelbana. Hade jag inte valt att bo i en vindsvåning i innerstan så hade jag lika gärna kunnat bo i en av villorna i filmen.

Problemet är att du ger så många expertutlåtanden som är helt tagna från luften om saker som du inte vet ett skit om, oavsett vilket ämne det handlar om. De här kidsen belyser ju ett faktiskt problem och gör en film om det och du avfärdar dem som arbetslösa rånare, vilket förmodligen ej är fallet. Jag tycker bara dina kommentarer förstör en diskussion som kunnat vara givande, dvs om vad filmen faktiskt handlar om.

Problemet är att du ger så många expertutlåtanden som är helt tagna från luften om saker som du inte vet ett skit om, oavsett vilket ämne det handlar om. De här kidsen belyser ju ett faktiskt problem och gör en film om det och du avfärdar dem som arbetslösa rånare, vilket förmodligen ej är fallet. Jag tycker bara dina kommentarer förstör en diskussion som kunnat vara givande, dvs om vad filmen faktiskt handlar om.

"Kidsen" i filmen gör sig skyldig till brottslighet, på film, på youtube och det försvarar du?

Om alla svenskar stjäl en tusenlapp var så blir det mer än om 90 "rikemän" stjäl en miljon var...

Hur många VAB dagar är en tusenlapp?

Intressant att du tar upp VAB. Man skärpte kontrollen för att man var övertygad om att många fuskade. Med facit i hand vet man att så inte var fallet. Det var tydligen ett storstadsproblem e.dy. Så det extra intygandet ska visst tas bort igen. Kostade mer än det smakade.

Rikemän??? En man höll på att försätta hela ABB i konkurs, pga bonus. Var han värd den bonusen? Var han bra för företaget? Hade konkursen varit bra???? Många tycker nog att det han sysslade med var legal 'stöld'. Men att jaga de som har 700' i årinkomst då är man ute och cyklar...

Vill ni ha det som i Brasilien? Där 0,5% av befolkningen äger 98% av resurserna? Och vilken del av befolkningen tro ni att ni kommer att tillhöra? 0,5 % eller 99,5 %? :hihi

Intressant att du tar upp VAB. Man skärpte kontrollen för att man var övertygad om att många fuskade. Med facit i hand vet man att så inte var fallet. Det var tydligen ett storstadsproblem e.dy. Så det extra intygandet ska visst tas bort igen. Kostade mer än det smakade.

Vi kan ta något annat än VAB då, svartjobb, sjukskrivningar utan grund, smuggelsprit, inernetköp utan att betala momsen osv osv.

Det finns miljontals små bedrägerier som "vanligt folk" sysslar med som sammantaget blir väldigt mycket pengar, men det är lättare att kritisera EN hög chef som förvisso på ett OMORALISKT sätt tillskansar sig penger.

Men visst, den som är utan skuld må kasta första stenen.

Någon av dom boende i området har säkert gjort sig skyldig till brott också, därom vet ingen av oss något med säkerhet.
"Kidsen" i filmen gör sig däremot skyldiga till flera brott på film, därom råder ingen tvekan.

Back