Kurt-Olsson
Gudomlig sporthojare
Jag ska alltså måla om en orginal (beg Ebay) bakdel som är svart till vit.
Detta tänkte jag göra:
1, Läsa på lite på Sporthoj om hur man lackar med biltema/tattarlack.
2, Förstå att man måste slipa ner ordentligt med sandpapper innan man börjar måla.
3, Lägga en bra primer som grund för ytterligare färg.
Detta gjorde jag:
1, Odlade fram idén om att det varken behövdes slipas eller prajmas utan sprayade på den vita färgen direkt.
Resultatet talar för sig självt. Hur reder jag nu upp detta?
Vilket sandpapper skall jag börja med att slipa ner all gammal samt by färg med?
Om jag är nöjd med den vita färgen där det blev bra, behöver jag ändå primer i botten?
Hur målar jag enklast kåpan? (Hängandes ifrån ett träd med snöre eller liggandes på tidningspapper?)
I nuläget har jag en orginal svart undertail, skrynklig vit vinyl på övre bakre kåpan och en halvt vit/sandpapprad cuts...
Från nuläget kan det förhoppningsvis bara bli bättre!
Detta tänkte jag göra:
1, Läsa på lite på Sporthoj om hur man lackar med biltema/tattarlack.
2, Förstå att man måste slipa ner ordentligt med sandpapper innan man börjar måla.
3, Lägga en bra primer som grund för ytterligare färg.
Detta gjorde jag:
1, Odlade fram idén om att det varken behövdes slipas eller prajmas utan sprayade på den vita färgen direkt.
Resultatet talar för sig självt. Hur reder jag nu upp detta?
Vilket sandpapper skall jag börja med att slipa ner all gammal samt by färg med?
Om jag är nöjd med den vita färgen där det blev bra, behöver jag ändå primer i botten?
Hur målar jag enklast kåpan? (Hängandes ifrån ett träd med snöre eller liggandes på tidningspapper?)
I nuläget har jag en orginal svart undertail, skrynklig vit vinyl på övre bakre kåpan och en halvt vit/sandpapprad cuts...
Från nuläget kan det förhoppningsvis bara bli bättre!