Svart Daytona T595 stulen utanför jkpg

cleaner skrev:
Faxa går dock bra fortfarande, då får man också med addressen,
om dom faxar så lagras det vilket telefonnummer faxet gått ut till.

Om det nu är så här stölderna planeras. Tänk på att allt en förslagen tjuv behöver göra är att gå in på närmsta hotell och se till att faxet kommer dit. Ganska svårt att binda tjuven till ett faxnr som utnyttjas av många olika personer dagligen. Skulle rent av vilja påstå att det är omöjligt.

okej...jag har precis lagt ut en annons på Blocket om en massa svarta triumph daytona delar...men jag är oskyldig till din hoj. Undrade just varför jag fick så suspekta samtal om varifrån dom kom.

:rolleyes:

StAnger skrev:
okej...jag har precis lagt ut en annons på Blocket om en massa svarta triumph daytona delar...men jag är oskyldig till din hoj. Undrade just varför jag fick så suspekta samtal om varifrån dom kom.

:rolleyes:

Jo, det kan jag förstå. Varför har du så många delar över då? Varför sålde du dem inte med hojen? :va

Därför att den inte såldes, utan att precis som du, så var det någon som bestämde sig för att ta den med sig. Tråkigt, men det var nog lika skönt det. Den var dyr i verkstadskostnad...

Alltid lika tråkigt när folk inte kan skilja på mitt o ditt.

Är det bara jag som tycker de är för låga straff i Sverige för tex stöld osv om man jämnför med för i tiden (många år sen) så högs ju händer/fötter osv av i rask takt om man hade snått nåt.

Hoppas att du får tillbaka din hoj :pannkyss :fyllisar

lider med ´dig

Har ögonen öppna här ....har även ögonen öppna i natt ,några killar har åkt moppe runt här på området flera gånger och kikat in i min carport där hojen står..hm...undra varför jag ställt fram basebollträet..... :mad:

antonoliver skrev:
Har ögonen öppna här ....har även ögonen öppna i natt ,några killar har åkt moppe runt här på området flera gånger och kikat in i min carport där hojen står..hm...undra varför jag ställt fram basebollträet..... :mad:

Usch, det lät ju inte trevligt.. Säg till om du vill ha sällskap att övervaka hojen.. jag har mycket aggressioner att få ur mig.. å försöker de sig på att sno den.. då jävlar..

Usch.. jag vill bara ha tillbaka min hoj.. *gråta

Lioness skrev:
Min hoj blev stulen 2005-08-25 mellan 22.30 och 01.00. :död :gråta
Hojen stod parkerad (och LÅST) utanför min lägenhet på Hökgatan i Mullsjö (Utanför Jönköping)
REG NR: HTR 657
Tråkigt, tråkigt, tråkigt... Men ge inte upp och håll humöret uppe. Det krävs när du ska ta matchen med försäkringsbolaget.
Tyvärr är vi många här med massor av erfarenhet av sånt här, så tveka inte att be om hjälp eller råd!!! Du kan börja med länkarna nedan... :mad:

Och självklart håller vi ögonen öppna här i Mälardalen :tummenupp

hansome skrev:
Tråkigt, tråkigt, tråkigt... Men ge inte upp och håll humöret uppe. Det krävs när du ska ta matchen med försäkringsbolaget.
Tyvärr är vi många här med massor av erfarenhet av sånt här, så tveka inte att be om hjälp eller råd!!! Du kan börja med länkarna nedan... :mad:

Och självklart håller vi ögonen öppna här i Mälardalen :tummenupp

Har läst igenom dina trådar. Jisses vilket jobb.
Jag kommer kräva en likvärdig hoj, men det är svårt att få tag på en likvärdig utan att gå upp till nyare hoj. Min var ju uttagen 00 och bara rullat 980 mil när jag köpte den, den tickade över 1100 sist jag var ute och körde med den. Svårt att hitta en 98 som är likvärdig då. Tycker du att jag kan kräva en nyare hoj då?

Börjar ge upp hoppet om att någonsin se min hoj igen. Borde vara beställningsjobb, det är ju otroligt svårt för dem att försöka köra med den i Sverige eftersom de inte direkt regnar svarta daytona i sverige..
:huvet :gråta

Lioness skrev:
Jag kommer kräva en likvärdig hoj, men det är svårt att få tag på en likvärdig utan att gå upp till nyare hoj. Min var ju uttagen 00 och bara rullat 980 mil när jag köpte den, den tickade över 1100 sist jag var ute och körde med den. Svårt att hitta en 98 som är likvärdig då. Tycker du att jag kan kräva en nyare hoj då?

Börjar ge upp hoppet om att någonsin se min hoj igen. Borde vara beställningsjobb, det är ju otroligt svårt för dem att försöka köra med den i Sverige eftersom de inte direkt regnar svarta daytona i sverige..
:huvet :gråta
Som du såg i mina trådar hävdar jag bestämt att man skall ersättas med en minst lika bra cykel, men FB tycker oftast annorlunda. Men eftersom din bara rullat 1100 mil så kommer den värderas efter det. Min hade ju rullat 600 mil när den stals, så jag tappade 58 kr/mil på min (jmfrt med nypris).
Tänk oxå på att FB läser allt som skrivs här på Sporthoj, skriv inget som dom kan använda emot dig... :gnissla
Tyvärr har man en sämre position som försäkringstagare om man blivit bestulen jmfrt med om man varit med om en olycka, så det bästa som kan hända är att din hoj påträffas krashad... kan låta tufft, men då går det snabbare och FB kan agera direkt.
Du ska självklart ersättas med en likvärdig, eller bättre, hoj! Jag antar att du letat efter en svart Daytona länge, så det tycker jag ska ge mervärde!

Lycka Till och Hör av dig om du behöver mer hjälp/råd (PMa mig om det är sånt som FB ej bör se)
/Mattias

Uppdatering:

En mycket mycket MYCKET trevlig polis vid namn Martin ringde mig nyss och sa att de hade hittat min hoj!!! :yoparty :tungan :fyllisar :fyllisar :banana :hihi

Han kunde inget om motorcyklar, men han sa att vad han kunde se så hade de (försökt) lackat om den. De hade plockat bort sadeln och ljuddämparen. Sen kunde han inte se mer.

De skulle plocka in den till polisstation och damma fingeravtryck och leta spår efter förövarna. Jag mitt nöt var så glad över att den var återfunnen att jag inte frågade vart de hade hittat den.

Men jag åker in på måndag tänkte jag och tittar på hojen och ser vad som är paj, vad som hänt med den och hur långt den rullat. Sen blir det väl att ta tjuren vid hornen och börja stångas med försäkringsbolaget. :huvet :fatta!

Men i kväll är det fira som gäller!!! :fyllisar :hihi :banana

Lioness skrev:
Uppdatering:
En mycket mycket MYCKET trevlig polis vid namn Martin ringde mig nyss och sa att de hade hittat min hoj!!!
De skulle plocka in den till polisstation och damma fingeravtryck och leta spår efter förövarna.
Stort Grattis!!!

Det finns hopp alltså! Både att polisen gör ett bra jobb och att kanske även min Daytona återfinns. Klart goda nyheter, nu är världen lite bättre. :tungan / johan

jnmdev skrev:
Stort Grattis!!!

Det finns hopp alltså! Både att polisen gör ett bra jobb och att kanske även min Daytona återfinns. Klart goda nyheter, nu är världen lite bättre. :tungan / johan

Jag är så glad. Världens bästa Martin är han.. polisen alltså. Jag slänger upp bilder här så fort jag bara sett henne. Fattar fortfarande inte vad de skulle med sadeln till :fatta! :7peta

Men hon är snart tillbaka, och det är det viktigast. Jag håller tummarna för dig. Du får ringa polisen här nere annars och be dem skicka upp Martin- the supercop! :Bugar :yoparty

Funker Vogt skrev:
Grattis! :Bugar

Upp med bilder så vi får se vad de gjort med pärlan. :fatta!
Tjo!
Bilder kommer så fort jag har sett henne själv. Förbereder mig på det värsta eftersom polisen sa att de kanske försökt lacka om henne, de tyckte att hon såg konstig ut i lacken.. :3freak :4skrika

Men jag håller tummarna för att det inte är så farligt, lack och ny utrystning överlever jag. Värre om trippmätaren står på 1500 mil och motorn hostar och låter konstigt... :huvet :huvet

Men nu är det party som gäller. Ölen är öppnad och grogglasen tomma. :fyllisar :banana

:klappar

Hurra hurra hurra!

Grattis, hoppas den går o åka på nu bara :tuttar

Fan ja vill åsså kalasa, satans jefla joouuuuuuur :huvet

(skålar i smyyg :fyllisar )

Jag kan inte fatta att detta är min hoj :gråta :3freak

daytona1.jpg

daytona2.jpg

daytona3.jpg

Last edited:
Suck!

Din polis är ingen Supercop längre eller :tungan

Trist som F** att hojen är i det skick som den är i nu. Hoppas att du hade halvförsäkrat eller mer så är det bara att bråka med försäkringsbolaget och se till att dom ersätter dig med en likvärdig hoj :tummenupp
Men kom ihåg en sak...ge inte upp om dom jävlas! Dom ska fixa den på nåt sätt.

Men trots allt ett fall där hojen kom tillbaka, alltid nåt iaf.

//TS

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...