Svart Daytona T595 stulen utanför jkpg

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Ort
Skane
Hoj
SV650S K3 "SE"
Fan vad tråkigt :( lider med dig...
måste kännas skit att få se sin "baby" i sånt skick. Stå på dig och jag hoppas på en så smärtfri lösning som möjligt för dig.

/Ur Cel ;)

EDIT: Smilyfel
 

Lioness

naturfenomen
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Mullsjö
Hoj
Enna röd trajja
uppdatering

Varit hos polisen idag igen. Fick identifiera hittegods - dvs nästan hälften av mina kåpor. Tyvärr var de sönderrepade och förstörda. :huvet :död

Delarna hade hittats flera mil ifrån där mc:n hittades :va

Nu har jag i a f fått pilla på min kära Katla. Hon var glad över att se mig, men oj vad hon såg ut. De hade spraylackat om halva henne. Hela motorn var sprayad mattsvart, halva ramen var mattsvart, inkl fotpinnar och centralstöd.

Hon hade inte rullat mer. 1128 stod det på mätaren så på sin höjd ngn mil. Polistjejen jag snackade med skulle göra allt hon kunde för att skynda på försäkringsbolaget med att de skulle hämta delarna och hojen.

De hade fått fingeravtryck ifrån hojen som körs emot register så jag håller tummarna.

Men jag är så ledsen. Jag älskade min hoj och får jag bestämma så vill jag helst av allt att de ska fixa till Katla. Jag vill inte ha en ny.. men jag kan tänka mig att det kommer bli för dyrt :gråta

Usch, jag får verkligen tårar i ögonen när jag sitter och skriver detta. Det var så jävla hemskt att se henne så förstörd. De jävla asen! Så jävla onödigt. De har ju inte kommit över ngt förutom avgassystemet, sadeln och kåpglaset. Resten har de bara förstört och sprayat.. så jävla onödigt! :4skrika :mad: :död :gråta

Så nu är det bara att vänta och se vad FB säger. Snälla, håll tummarna för att de fill reparera henne :Bugar
 

Mackis

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2005
Ort
Karlstad
Hoj
Tomt
Nångång måste man skriva sitt första inlägg, så de får bli här :)

Hur har de gått me allt? Har följt denna tråden ett tag, Och är lite nyfiken på vad Fb har sagt?

Hoppas verkligen det löser sig för dig!
 

brillfisk

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ja
Fy fan vad ledsamt :( , hoppas det går så bra det kan gå...
Du kan alltid få låna min :squid om de e nån tröst...
 

St.Anger

Lite bättre än andra
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Myrängen
Hoj
Honda cbr 954, Triumph Bonneville, Yamaha yzf250, Ural
Som jag sa förut så har jag fortfarande kvar orginal-sliponet. Det verkar inte vara någon som vill köpa det så jag kan gärna skänka den till dig.

Lycka till iallafall. Tråkigt när sånt händer...
 

Lioness

naturfenomen
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Mullsjö
Hoj
Enna röd trajja
Mackis skrev:
Nångång måste man skriva sitt första inlägg, så de får bli här :)

Hur har de gått me allt? Har följt denna tråden ett tag, Och är lite nyfiken på vad Fb har sagt?

Hoppas verkligen det löser sig för dig!


Jadu, FB har sagt att de betalar. Men de vet inte än om det blir pengar eller om de ska reparera henne.. tar tid verkar det som.. de är ju inte världens snabbaste direkt..

Jag har gett upp, jag kommer inte köra mer .. säsongen tar slut vilken dag som helst å jag har inte kört på två månader.. :gråta

brillfisk skrev:
Fy fan vad ledsamt :( , hoppas det går så bra det kan gå...
Du kan alltid få låna min :squid om de e nån tröst...


Bara att komma ner med hojen så jag får köra juh!!! :banana
 

Lioness

naturfenomen
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Mullsjö
Hoj
Enna röd trajja
vikto000 skrev:
Hur har allt gått nu med hojen? allt fixat från FB?



//Stenberg

Nej, jag har faktiskt inte fått pengar. De har inte gjort ett skit på FB. Fick ringa min MAMMA för att hon skulle ringa och få fart på dem. Det är ju bara pinsamt vad dåligt de har skött det här. Aldrig med det försäkringsbolaget säger jag bara.
 

mojjsan

Killar sökes
Gick med
18 Sep 2005
Ort
skövde
Hoj
r1
Lioness skrev:
Nej, jag har faktiskt inte fått pengar. De har inte gjort ett skit på FB. Fick ringa min MAMMA för att hon skulle ringa och få fart på dem. Det är ju bara pinsamt vad dåligt de har skött det här. Aldrig med det försäkringsbolaget säger jag bara.


vilket bolag var det då ?

låter ju helt otroligt vilken tid det skall ta,
dom har ju hojjen en värderare kollar upp det på 1 dag om den skall rep/köpas in,du borde haft dina pengar eller svar på ca 2vek efter dom hittat hojjen,
skulle dom inte hittat den så har dom ca 30 dagar på sig att leta sedan går stöld in och dom skall pynta dig..
 
Last edited:

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Ort
Skane
Hoj
SV650S K3 "SE"
Va!? inte fått ersättning eller fått hojen fixad!?

Fy vad dåligt, då hade jag med bytat :fatta!
 

sirmagnus

KULTURPEDAGOG
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Skibstrup Danmark- Stockholm
Hoj
RSV Mille R en Kawasaki ATW
Lioness skrev:
Nej, jag har faktiskt inte fått pengar. De har inte gjort ett skit på FB. Fick ringa min MAMMA för att hon skulle ringa och få fart på dem. Det är ju bara pinsamt vad dåligt de har skött det här. Aldrig med det försäkringsbolaget säger jag bara.

Men vad är problemet? Varför får du inga stålar? detta låter ju som ett fall för PLUS
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Lioness skrev:
Nej, jag har faktiskt inte fått pengar. De har inte gjort ett skit på FB. Fick ringa min MAMMA för att hon skulle ringa och få fart på dem. Det är ju bara pinsamt vad dåligt de har skött det här. Aldrig med det försäkringsbolaget säger jag bara.


VAFAN !!!! Det e ju mer än 6 månader sedan nu.

Det är bara att ringa & gapa som fan, se nu till att dom inte ger dig mindre ersättning bara för att den blivit "ett år äldre"
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
wonderwizard skrev:
VAFAN !!!! Det e ju mer än 6 månader sedan nu.

Det är bara att ringa & gapa som fan, se nu till att dom inte ger dig mindre ersättning bara för att den blivit "ett år äldre"

någon som vet om man kan täckna stilleståndsförsäkring så dom får betala per dag som den står stilla? vi har det på bilen vet jag

måste vara skit tråkigt
 

Lioness

naturfenomen
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Mullsjö
Hoj
Enna röd trajja
mojjsan skrev:
2026350 vilket bolag var det då ?

låter ju helt otroligt vilken tid det skall ta,
dom har ju hojjen en värderare kollar upp det på 1 dag om den skall rep/köpas in,du borde haft dina pengar eller svar på ca 2vek efter dom hittat hojjen,
skulle dom inte hittat den så har dom ca 30 dagar på sig att leta sedan går stöld in och dom skall pynta dig..

Pja.. vi kommer inte direkt överrens om priset. De tycker jag kräver för mycket och jag hävdar att jag kräver så mycket så att jag kan köpa en likvärdig..

Mr Helmut skrev:
2028119 någon som vet om man kan täckna stilleståndsförsäkring så dom får betala per dag som den står stilla? vi har det på bilen vet jag

måste vara skit tråkigt

Jag har bråkat som fan med dem över försäkringspengarna eftersom jag betalade full försäkring tre månader och bara hade hojen i 8 dagar. Nu betalar jag ingen försäkring - vet inte riktigt vad de sysslar med, men jag vill ha tillbaka mina pengar.. och jag tänker aldrig mer ha detta försäkringsbolaget - och jag byter alla mina försäkringar som jag har hos dem.

wonderwizard skrev:
2028102 VAFAN !!!! Det e ju mer än 6 månader sedan nu.

Det är bara att ringa & gapa som fan, se nu till att dom inte ger dig mindre ersättning bara för att den blivit "ett år äldre"

Jag gör mitt bästa, men de lyssnade inte på mig, svarade inte på mina tel samtal, killen var alltid sjuk eller borta. Så jag började emaila och fick aldrig några svar så nu bussade jag mamma på dem.. och Nu har de börjat agera. Men vi bråkar fortfarande om beloppet.. deras uträkningar suger ju fett. Är det inte meningen att de ska ersätta saker som blev stula tillsammans med hojen? t.ex. mitt lås?

Kräver jag för mycket bara för att svarta daytona är svåra att få tag på? Jag tycker inte att en gul kan jämföras med en svart! Men det kanske bara är jag..
 

Number 2

Living the dream
Gick med
6 Feb 2006
Ort
göteborg
Hoj
GSXR 1000 K5
typiskt försäkringsbolag!! Ta betalt kan dom men när man ska utnyttja sin förs. så är det alltid problem.
Hoppas det löser sig för dig till den här säsongen...men den verkar ju dröja..
Heja dig!!!
 

Kocken

shit fan va knas!
Gick med
2 Oct 2004
Ort
uppsala
Hoj
daytona
Hej hur går det för dig med pärlan? det är ju säsong nu. Vad är det för fel med gula tonan? :tungan min är iof halva svart. :) Hoppas du får ordning på den snart så vi kan rejsa och se vems som går fortast :tummenupp
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top