Svane
Nu med cykel...
Som hojlös hojspanare måste man ju bara ut o provköra allt man kommer över. Jag o en polare styrde då kosan mot Prillas då ryktet gav sig gällande att där fanns hojar att provköra. Precis som Mr K siktade jag in mig på ZX6R och Z-1000, polaren testade Z-1000 och Triumph Triple-speed. Efter att tidigare kört TLR under en säsong så känns det som om man kan, efter provkörningarna, förpassa denne till närmsta soptunna. Kwakkisarna var enligt mitt tycke helt underbara.
Z-1000 betyg: RRRR
Skapligt bra bottendrag med härlig effektkurva. Den upprätta körställningen var bekväm och ökade på upplevelsen av acceleration. Växellådan upplevdes som distink och exakt. Den var lättmanövrerad och kändes utan att pressa den för mycket spårsäker. Ett givet val om man ska satsa på fighter! Plus för den lilla kåpan som faktiskt fixade bort mycket av fartvinden. Polaren sågade Triumphen efter att ha testat Kawwan
ZX6R, betyg: RRRRR+
Hehe vilken hoj!! Som fd TLR-åkare imponerades jag av allt vikt, radfyrans karaktär, ljudet vid +9000 rpm, smidigheten, bromsarna, växellådan mm. Under 9000 rpm var maskinen väldigt landsvägsvänlig, lättkörd, smidig och med ett skapligt bottendrag. Växellådan var kanon, väldigt tätstegad vilket jag upplevde som positivt. Över +9000 rpm ändrade hojen karaktär, från att ha accelererat moderat och kontrollerat så formligen explodrade hojen. Rekommendation; sikta först gasa sen
Accelerationen var hysteriskt för att inte snacka om ljudet (låter alla radfyror så?), det sjöng så skönt så jag saknar ord. Runt 10 000 rpm lättade framhjulet utan vare sig koppling eller ryck i styret vilket kom som en rejäl överraskning första gången. Ska jag vara lite gnällig kan man anmärka på den rätt så extrema körställningen och skapligt liten kåpa men som sagt då är man gnällig.
Kan trotts allt inte ge annat än högsta betyg, kanonhoj!
Någon som känner att 100 000 kr tynger dom kan denne köpa mig en ZX6R -03

Z-1000 betyg: RRRR
Skapligt bra bottendrag med härlig effektkurva. Den upprätta körställningen var bekväm och ökade på upplevelsen av acceleration. Växellådan upplevdes som distink och exakt. Den var lättmanövrerad och kändes utan att pressa den för mycket spårsäker. Ett givet val om man ska satsa på fighter! Plus för den lilla kåpan som faktiskt fixade bort mycket av fartvinden. Polaren sågade Triumphen efter att ha testat Kawwan
ZX6R, betyg: RRRRR+
Hehe vilken hoj!! Som fd TLR-åkare imponerades jag av allt vikt, radfyrans karaktär, ljudet vid +9000 rpm, smidigheten, bromsarna, växellådan mm. Under 9000 rpm var maskinen väldigt landsvägsvänlig, lättkörd, smidig och med ett skapligt bottendrag. Växellådan var kanon, väldigt tätstegad vilket jag upplevde som positivt. Över +9000 rpm ändrade hojen karaktär, från att ha accelererat moderat och kontrollerat så formligen explodrade hojen. Rekommendation; sikta först gasa sen
Accelerationen var hysteriskt för att inte snacka om ljudet (låter alla radfyror så?), det sjöng så skönt så jag saknar ord. Runt 10 000 rpm lättade framhjulet utan vare sig koppling eller ryck i styret vilket kom som en rejäl överraskning första gången. Ska jag vara lite gnällig kan man anmärka på den rätt så extrema körställningen och skapligt liten kåpa men som sagt då är man gnällig.
Kan trotts allt inte ge annat än högsta betyg, kanonhoj!
Någon som känner att 100 000 kr tynger dom kan denne köpa mig en ZX6R -03

