Svane testade också Kwakkisar

Svane

Nu med cykel...
Gick med
12 May 2003
Hoj
På landvägen Columbus Capo, i skogen Scott Scale
Som hojlös hojspanare måste man ju bara ut o provköra allt man kommer över. Jag o en polare styrde då kosan mot Prillas då ryktet gav sig gällande att där fanns hojar att provköra. Precis som Mr K siktade jag in mig på ZX6R och Z-1000, polaren testade Z-1000 och Triumph Triple-speed. Efter att tidigare kört TLR under en säsong så känns det som om man kan, efter provkörningarna, förpassa denne till närmsta soptunna. Kwakkisarna var enligt mitt tycke helt underbara.

Z-1000 betyg: RRRR
Skapligt bra bottendrag med härlig effektkurva. Den upprätta körställningen var bekväm och ökade på upplevelsen av acceleration. Växellådan upplevdes som distink och exakt. Den var lättmanövrerad och kändes utan att pressa den för mycket spårsäker. Ett givet val om man ska satsa på fighter! Plus för den lilla kåpan som faktiskt fixade bort mycket av fartvinden. Polaren sågade Triumphen efter att ha testat Kawwan :fakta

ZX6R, betyg: RRRRR+
Hehe vilken hoj!! Som fd TLR-åkare imponerades jag av allt vikt, radfyrans karaktär, ljudet vid +9000 rpm, smidigheten, bromsarna, växellådan mm. Under 9000 rpm var maskinen väldigt landsvägsvänlig, lättkörd, smidig och med ett skapligt bottendrag. Växellådan var kanon, väldigt tätstegad vilket jag upplevde som positivt. Över +9000 rpm ändrade hojen karaktär, från att ha accelererat moderat och kontrollerat så formligen explodrade hojen. Rekommendation; sikta först gasa sen :D
Accelerationen var hysteriskt för att inte snacka om ljudet (låter alla radfyror så?), det sjöng så skönt så jag saknar ord. Runt 10 000 rpm lättade framhjulet utan vare sig koppling eller ryck i styret vilket kom som en rejäl överraskning första gången. Ska jag vara lite gnällig kan man anmärka på den rätt så extrema körställningen och skapligt liten kåpa men som sagt då är man gnällig.
Kan trotts allt inte ge annat än högsta betyg, kanonhoj!

Någon som känner att 100 000 kr tynger dom kan denne köpa mig en ZX6R -03 :rolleyes: :squid

Sånna här trådar borde förbjudas!!!!!!
Jag vågar inte åka ut o testa, då är man ju såld direkt. *suck*

Att du tycker kwackarna är så underbara är ju en självklarhet när du går från Suzuki... :D

CorbenDallas skrev:
Sånna här trådar borde förbjudas!!!!!!
Jag vågar inte åka ut o testa, då är man ju såld direkt. *suck*

Att du tycker kwackarna är så underbara är ju en självklarhet när du går från Suzuki... :D

Hehe, jo jag kan medge att provkörningarna satt lite griller i skallen på en. Det är svåt att acceptera och vilja ha det man har råd med när det inte är en ZX6R -03 :(

Min sturlSukka sålde jag med glädje och hoppas att nästa hoj funkar bättre. Blir antagligen ingen Sukki även om GSXR750 -00 (trotts provkörningarna) står högt på önskelistan.

Svane skrev:
Hehe, jo jag kan medge att provkörningarna satt lite griller i skallen på en. Det är svåt att acceptera och vilja ha det man har råd med när det inte är en ZX6R -03 :(

Min sturlSukka sålde jag med glädje och hoppas att nästa hoj funkar bättre. Blir antagligen ingen Sukki även om GSXR750 -00 (trotts provkörningarna) står högt på önskelistan.

Förstår det, av samma anledning vågar jag inte ens prova. Jag har sett den en gång, det får räcka så länge :p

Många verkar har strul med Suzuki, dock är det rätt ofta relaterat till hur dom kör...

CorbenDallas skrev:
Förstår det, av samma anledning vågar jag inte ens prova. Jag har sett den en gång, det får räcka så länge :p

Många verkar har strul med Suzuki, dock är det rätt ofta relaterat till hur dom kör...

Ja jo så klok var jag inte utan man var ju tvungen att utsätta sig för sådan vånda :crash

Jag tycker också många verka ha problem med sina Sukkisar. Mitt var garanterat inte körrelaterat då det fortaste och mest vårdslösa jag körde var under onsdagsgazzarna och då ska tilläggas att jag alltid var sist :D Desutom har jag ovanan att alltid ha två hjul i backen... :D

suzuki är rejs.. det kräver lite underhåll.. :tummenupp

CorbenDallas skrev:

Har aldrig haft problem med min suzuki :tummenupp
Men så är man ju också en tvättäkta RT :rock :rock ;)

KetogaN skrev:
suzuki är rejs.. det kräver lite underhåll.. :tummenupp
Som inbiten kawwait måste jag säga att Sukki gör skönast växellådor och Hånda e kvalle rätt igenom .....
Kawwa e brute powwer och sköj men inte bäst ........

zx6-03 e nästan lite suxxi 750 ......... :tummenupp

Svane skrev:

ZX6R, betyg: RRRRR+
Hehe vilken hoj!! Som fd TLR-åkare imponerades jag av allt vikt, radfyrans karaktär, ljudet vid +9000 rpm, smidigheten, bromsarna, växellådan mm. Under 9000 rpm var maskinen väldigt landsvägsvänlig, lättkörd, smidig och med ett skapligt bottendrag. Växellådan var kanon, väldigt tätstegad vilket jag upplevde som positivt. Över +9000 rpm ändrade hojen karaktär, från att ha accelererat moderat och kontrollerat så formligen explodrade hojen. Rekommendation; sikta först gasa sen :D
Accelerationen var hysteriskt för att inte snacka om ljudet (låter alla radfyror så?), det sjöng så skönt så jag saknar ord.

Traitor of the Twin Empire... :whip :D :crash

Re: Re: Svane testade också Kwakkisar

PutteLiten skrev:
Traitor of the Twin Empire... :whip :D :crash

ROFLOL!!! Jo jag skäms nästan men att köra ZX6R var en upplevelse utöver det vanliga. Mr K borde skämmas för att hoppa över till Honda... :rolleyes: :D

Re: Re: Re: Svane testade också Kwakkisar

Svane skrev:
ROFLOL!!! Jo jag skäms nästan men att köra ZX6R var en upplevelse utöver det vanliga. Mr K borde skämmas för att hoppa över till Honda... :rolleyes: :D

Han skäms förstås som satan, men törs inte erkänna det. :D :D

Mr K skrev:
Som inbiten kawwait måste jag säga att Sukki gör skönast växellådor och Hånda e kvalle rätt igenom .....
Kawwa e brute powwer och sköj men inte bäst ........

zx6-03 e nästan lite suxxi 750 ......... :tummenupp

Ja, det finns väl inget av dom japanska märkena som gör taskiga hojar idag, det gäller bara hitta den som passar ens egen stil o filosofi bäst. Även dom europeiska märkena verkar ha hittat hyfsad kvalisort nu.

Sensus moralus: Vad man än väljer för märke, så är det svårt att hitta en riktigt dålig cykel.

Re: Re: Re: Svane testade också Kwakkisar

Svane skrev:
Mr K borde skämmas för att hoppa över till Honda... :rolleyes: :D
jag blev lurad av ett förlågt pris och kunde inte stå emot.......
sorry ......... men jag har en kawwa kvar fortfarande .......... :tummenupp :squid :notme

Re: Re: Re: Re: Svane testade också Kwakkisar

Mr K skrev:
jag blev lurad av ett förlågt pris och kunde inte stå emot.......
sorry ......... men jag har en kawwa kvar fortfarande .......... :tummenupp :squid :notme

Hehe det är sant, 65 k för en 00:a är inte mycket :tummenupp
Dessutom har du fortfarande en Kwackis ju o andra sidan så ska jag nog vara tyst gällande vem som ska skämmas då jag för tillfället inte har EN!!! :( :notme

*/ ?>
Nyheter
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back