SV650 race series

Last edited:
I go-kart finns ju formelklasser før att hålla kostnaderna nere.
Dvs en klass där motor/däck osv är samma, jag børjar tävla om något sånt kommer.
Folk tävlar ju med allt, gs500e och sv650 o fan vet allt før junk.
Men om alla kør på lika vilkor blir det tight racing med bäste førare som vinnare.
Jag tycker det är synd att man kan "køpa" tid, jag vill inte jobba och slita før att
all min deg ska gå till min hobby, kan ju vara gott o ta en bers nångång osv ;)
 
HW skrev:
If you present 10 competetive riders I´ll give you a race next atumn. Somehow!

/HW

Hi HW,

Sorry...I'm a noob here...so forgive the dumbass question. But do you work for SVEMO or some other org that can arrange a track / cornerworkers / and an ambulance-medic?

I also posted this on a danish forum...see if we can get some B-licensed riders from over there. (Maybe they'll bring some beer that's stronger than 2%...for after the race)

Z :fyllisar
 
I dont work for SVEMO, thank god, but I represent LMS (Linköpings Motorsällskap) and we usually organizes a B-race every atumn where only B licensed driverers is welcome and we have a little different machine classes. Last year we had 125cc std instead of 125jnr that has age limitations on all other races i Sweden, 125-400cc so to make td350 and such bikes possible to use, and then the ordinary 600 and 1000cc.

I dont se any problem creating something that would fit some sv650:s so if you get me the drivers I will do my best to create a race for you.


/HW
 
Awesome. I'm gonna start calling you :tomten Santa instead of HK.

Come on you bunch of old farts...there's gotta be more of you out there. Sign up to the list.

Z
 
NoicE skrev:
I go-kart finns ju formelklasser før att hålla kostnaderna nere.
Dvs en klass där motor/däck osv är samma, jag børjar tävla om något sånt kommer.
Folk tävlar ju med allt, gs500e och sv650 o fan vet allt før junk.
Men om alla kør på lika vilkor blir det tight racing med bäste førare som vinnare.
Jag tycker det är synd att man kan "køpa" tid, jag vill inte jobba och slita før att
all min deg ska gå till min hobby, kan ju vara gott o ta en bers nångång osv ;)
250SP är ju precis den klass du söker efter eller är du allergisk mot tvåtakt? :va
 
Torkel skrev:
250SP är ju precis den klass du söker efter eller är du allergisk mot tvåtakt? :va

250SP and SV650 has pretty much the same performance. Adding a special rule for 4stroke 650cc 2 cyl in the 125-400cc class could be a solution. That would fit a standard monster too... :näsblod
 
HW skrev:
250SP and SV650 has pretty much the same performance. Adding a special rule for 4stroke 650cc 2 cyl in the 125-400cc class could be a solution. That would fit a standard monster too... :näsblod

Now that could be fun to watch. The grunt of the 4 stroke twins destroying the smokers on the corner exits...

and the smokers eating the fatty, wobbly handling 4 strokes with corner speed on the corner entries and late braking...

Tit for Tat...sounds like a fun recipe.

Z
 
ZIRAS skrev:
Now that could be fun to watch. The grunt of the 4 stroke twins destroying the smokers on the corner exits...

and the smokers eating the fatty, wobbly handling 4 strokes with corner speed on the corner entries and late braking...

Tit for Tat...sounds like a fun recipe.

Z
Ja, vilket kul startfält och härlig ljudupplevelse från bankanten det skulle kunna bli:

Aprilia RS 250, Suzuki SV 650, Ducati SS 600, Honda CBR 400 RR, Kawasaki ZXR 400

:banana
 
Goodstuff skrev:
Om det där är en standardklass så har ju 400 kubiks fyrtaktarna inte en suck.

Suck, börja inte harva om det där igen. Nu talar vi buget och moderna hojar, gärna entypsracing så den där debatten behöver väl inte dras ett varv till?
Don´t u even go there...
 
Victor skrev:
Suck, börja inte harva om det där igen. Nu talar vi buget och moderna hojar, gärna entypsracing så den där debatten behöver väl inte dras ett varv till?
Don´t u even go there...
Jag skrev bara att om man tillåter SV650 i en standardklass tillsammans med de andra hojar som nämndes så är det ju ingen idé att köra med en 400kubikare. Det är väl inget provocerande?
 
Goodstuff skrev:
Jag skrev bara att om man tillåter SV650 i en standardklass tillsammans med de andra hojar som nämndes så är det ju ingen idé att köra med en 400kubikare. Det är väl inget provocerande?

:lol
Nä, jag ber om ursäkt, jag trodde vi skulle få höra lite utläggningar om vilken motortyp som var överlägsen den andra.
 
Victor skrev:
:lol
Nä, jag ber om ursäkt, jag trodde vi skulle få höra lite utläggningar om vilken motortyp som var överlägsen den andra.
Det vet ju alla vid det här laget så det behövs inte. ;)
 
Relapse skrev:
An affordable racing series based on a standard bike sounds like just the ticket. I'd love it if something like that would see the light of day.

And what´s the problem with std 600? I´ve done nothing but changed pads and oil for one and a half year now. I can´t see how it can become easier and cheaper. Why another class when we have to many already?
 
Torkel skrev:
250SP är ju precis den klass du söker efter eller är du allergisk mot tvåtakt? :va


Nä egentligen inte, men på något känns det som att det vore roligt att
tävla med en hoj som normalt bara går på gata :)
 
magnus_moss skrev:
And what´s the problem with std 600? I´ve done nothing but changed pads and oil for one and a half year now. I can´t see how it can become easier and cheaper. Why another class when we have to many already?
The problem is that you're required to have an A on your license in order to participate in 600 production. One other thing is that you need a modern jap 4-cyl bike that costs more than a SV650 to be competitive.
 
Relapse skrev:
The problem is that you're required to have an A on your license in order to participate in 600 production. One other thing is that you need a modern jap 4-cyl bike that costs more than a SV650 to be competitive.

Plus...I'm thinking of a series that is more relaxed (this is a huuuuuuge assumption on my part since I've never actually seen a 600 std race in person here in sweden...I'm going on experience from back home) and caters to the hobbyist.

Back home in 600's, the novice/rookie grids are waaay too huge and packed full of heroes who can be quite dangerous. If you get to move up to epert classes/nationals...then the 600's gets waaaay too professional. Unless you're willing to anti up each year to buy the latest and greatest and are prepared to throw serious money or be fast enough to get sponsorship...you'll never break into the top 5.

Which is where a standard class catering to an older rider would come in. I'm not talking about a bunch of old farts puttering around on a track watsing everyones time. I'm talking about real racing...competition...but in good spirit...noone is fast enough nor is the series important enough to get sponsorship so the riders are doing this out there own pocket...mods are by rule kept to a minimum so there won't be the pressure to spend your kids college fund on your bike...and the grids will be smaller so it'll be safer passing...keep it to b lic riders so you won't get the real serious racer into the mix.

As it looks now, the interest doesn't seem to be there...only a couple people have signed up to the list. I don't get it...sweden's not that small...bike ain't THAT expensive here. Shit if you go to DE to pick up an SV on ebay you can get one for as little as SEK 20K. Now that's cheap. I can understand in DK, country with half the population of SE, only 2 good racetracks in the whole damn country, and taxes out the ass that make bikes and parts so friggin expensive.

Are there any SV clubs in Sweden? Maybe could stir up some interest there.

MZ
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top