SV1000 -04 el GSXR750 -05 jag blir tokig....hjälp tack...

Terence

Medlem
Gick med
8 Feb 2004
Hoj
Världens finaste GSX-R600
har mer och mer fastnat för en SV1000 ny för ca 75k trots att jag eg. var ute efter en gixxer som maxxar min budget på 95k.

kan bara inte bestämma mig, alltid varit svag för gixxers men för 20k får jag en hoj jag tycker e fräsch och har ljud som e underbart.... MEN är livrädd att jag ska ångra mig... vet inte ut el. in...

jag vet de finns massor av dessa trådar....men e desprat :huvet och önskar ngn kan ge mig ett avgörande tips så jag kan välja.... :Bugar

Terence skrev:
har mer och mer fastnat för en SV1000 ny för ca 75k trots att jag eg. var ute efter en gixxer som maxxar min budget på 95k.

kan bara inte bestämma mig, alltid varit svag för gixxers men för 20k får jag en hoj jag tycker e fräsch och har ljud som e underbart.... MEN är livrädd att jag ska ångra mig... vet inte ut el. in...

jag vet de finns massor av dessa trådar....men e desprat :huvet och önskar ngn kan ge mig ett avgörande tips så jag kan välja.... :Bugar

Och ....... trumvirvel .........vad har du för behov ska du köra bana , touring i Europa eller posera skjutsa vackra flickor imponera på grannen etc etc

Så det är omöjligt att bestämma åt andra men jag skulle inte välja SV1000 för att jag tycker den e ful men de är många som inte tycker .........

Vad är du ute efter då ?

Personligen hade jag valt GSX-R750 utan att ens tänka på Svn.

Rad4 ftw! :banana :Bugar

//Cel

Om du inte provat SV`n så gör det.. tror den är riktigt bra..
Säljs ju med ett års gratis försäkring också!!!!!! Jag kör ju själv gsxr men twinnar lockar med karaktär och ljud..

Last edited:
Varför ska man blanda in andra när man väljer hoj? :va Ok om man frågar om modelltypiska fel, styrkor osv, kanske gör en SWOT-analys. Men att bara fråga vad SH.com tycker att man ska köpa för hoj är ju helt meningslöst! Är det inte lika bra att sätta upp en lapp utanför mcdonalds och fråga besökarna där? :va
Köp den hoj du gillar, båda är bra hojar. :fakta

Hoztic skrev:
Varför ska man blanda in andra när man väljer hoj? :va Ok om man frågar om modelltypiska fel, styrkor osv, kanske gör en SWOT-analys. Men att bara fråga vad SH.com tycker att man ska köpa för hoj är ju helt meningslöst! Är det inte lika bra att sätta upp en lapp utanför mcdonalds och fråga besökarna där? :va
Köp den hoj du gillar, båda är bra hojar. :fakta
Såja såja.. sovit dåligt??? Om det besvärar dig med dessa trådar så.. läs dem inte!!

Hoztic skrev:
Nejdå, jag blir bara irriterad över att det verkar vara viktigare vad andra tycker än vad man själv kommer att trivas med, teknik, kvalitet osv.

e du så dum att du tror man väljer hoj efter vad andra tycker? :va

vad är ett forum om man inte kan ställa frågor och begära råd?

Nåväl, ska ha hojjen både som leksam och transport på de stora raka vägarna :) gsxr:en är jag rädd att den e lite för extrem gentemot SV:n som säkert e bekvämare.

rädd att jag köper SV:n och saknar sportigheten i gixxern och vice versa....sv:n verkar ju ha lite av båda sas. sen är det ju helt olika hojjar/motorer.... men ngn kanske förstår mitt dilemma och kanske varit i samma sits... kanske rent av haft båda?

Åk och testa båda hojjarna så fort vädret och väglaget tillåter detta sedan kan du fundera och välja den hojjen som du gillade bäst....

Terence skrev:

Inget att fundera över.. bara sticka å köpa! :tummenupp lycka till :yoparty

problemet e att jag inte kan prova köra ngn av dem först.. :huvet måste bygga om hojjen lite först.. det gör inte beslutet enklare liksom.... som att köpa grisen i säcken liksom...... :huvet

stackare... du har det inte lätt!

behöva välja av det bästa i två världar! twin&radfyre träsket!

gsxr 750,en av de roligaste hojjar du kan åka på! ettrig som en tvitaktare om du varvar ur,väghållning, lätt, sååå snygg! grym banhoj!

sv: twin....LJUDET! fast man lurar sig lätt, låter inte så FORT,men så sänker man blicken och tittar på hastighetsmätarn, och blir duktigt förvånad, går det så HÄR fort??? :gnissla fast det är ju rätt skönt att slippa och varva så mycket,bara glida runt o känna vridet.......

hoppla! lite HD varning där!

ähh,skippa bägge o köp en trajja speed tripple så slipper du alla bekymmer..... :D

lycka till! ps: provköööör!

CeltaniC skrev:
Vad är du ute efter då ?

Personligen hade jag valt GSX-R750 utan att ens tänka på Svn.

Rad4 ftw! :banana :Bugar

//Cel

Håller med, ska du ha touringhoj eller sporthoj?
Är valet klart där så har du ju bestämt dig.

Jag står lite i samma dilemma......... Haft både radfyra och twin. Gillade min cbr som tusan, men kärleken kändes mer sann till millen. Man känner sig mer speciell med en twin, blir ett skönare flow i körningen.

Gixxern är trött som fan på låga varv tycker jag. Gillar inte alls registret.. Och varför köpa en 750, när 1000cc väger lika mkt men har mycke mer hk och skönare register?

Förstår mig inte alls på de som köper mellankubik hojjar, fördelar? Vikt? ...vikten kanske var anmärkningsbar för 20 år sedan, men nu är det ett par kg. Låter jag bli att äta frukost så väger min tot vikt som en mellanklass-hoj -med en litersbåge.

Just ditt dilemma 750 vs twin 1000.

-skippa dom två, prova en aprilia rsv mille också, sen står det nog ganska klart vad ditt val blir, sålänge du inte köper hoj för att dra ut på touring i europa med en tjock dam på bönpallen som gnäller....

Terence skrev:
e du så dum att du tror man väljer hoj efter vad andra tycker? :va
vad är ett forum om man inte kan ställa frågor och begära råd?

Nåväl, ska ha hojjen både som leksam och transport på de stora raka vägarna :) gsxr:en är jag rädd att den e lite för extrem gentemot SV:n som säkert e bekvämare.

rädd att jag köper SV:n och saknar sportigheten i gixxern och vice versa....sv:n verkar ju ha lite av båda sas. sen är det ju helt olika hojjar/motorer.... men ngn kanske förstår mitt dilemma och kanske varit i samma sits... kanske rent av haft båda?

Ja då fråga vi andra igen då....el var du inte så dum :va
Om du frågar 10 personer som haft båda hojarna får du säkert 10 olika svar!

Har du kört twin? Jag har haft en pararelltwin liten, går dock inte att jämföra, och är själv lite småsugen på en stortwin MEN har ingen erfarenhet av det, förutom på en kort provtur med en Duccati på 85 hk, som var i moppigaste laget för mig.. så det måste man prova om ens gillar det.

IronMike skrev:
Förstår mig inte alls på de som köper mellankubik hojjar, fördelar? Vikt? ...vikten kanske var anmärkningsbar för 20 år sedan, men nu är det ett par kg. Låter jag bli att äta frukost så väger min tot vikt som en mellanklass-hoj -med en litersbåge.

Den rörliga massan skiljer. Ju mer rörlig massa du har desto tyngre känns hojen när du svänger.

Åk o testa bägge, har ingen aning om hur SV1000 är i övrigt men twinnar är grymma.

edit- om man inte går loss på att tokvarva vill säga :3freak

Last edited:
Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back