SV-Tråden!

Förhoppningsvis blir jag av med min radfyra på Söndag, för att sen gå över till V-Twin och då är siktet inställt på en SV1000S eller Aprilia Falco. Så fram med fördelarna med att äga en SV, jag behöver lite vägledning och har svårt att bestämma vilken jag ska ha det blir en 04 eller ev en ny 03. Är det någon skillnad mellan 04:an och 03:an?

//Nicke
 
Nicke_K skrev:
Förhoppningsvis blir jag av med min radfyra på Söndag, för att sen gå över till V-Twin och då är siktet inställt på en SV1000S eller Aprilia Falco. Så fram med fördelarna med att äga en SV, jag behöver lite vägledning och har svårt att bestämma vilken jag ska ha det blir en 04 eller ev en ny 03. Är det någon skillnad mellan 04:an och 03:an?

//Nicke

Enda skillnaden som jag vet är att stänkskärmen bak e mindre & att lacken på -03:orna e metallic.
 
Nicke_K skrev:
Förhoppningsvis blir jag av med min radfyra på Söndag, för att sen gå över till V-Twin och då är siktet inställt på en SV1000S eller Aprilia Falco. Så fram med fördelarna med att äga en SV, jag behöver lite vägledning och har svårt att bestämma vilken jag ska ha det blir en 04 eller ev en ny 03. Är det någon skillnad mellan 04:an och 03:an?

//Nicke

Tror dom har satt lite mera stoppning i "sitsarna" på SV -04...och så läste jag att fotpinnarna var flyttade en aning snällare....men det är ju vanesak. Själv har jag inga problem med sitsen på min.
 
Jag kör med Renegade...låter lagom mycket och lagom tufft. Renegade Airkit gör ju inte ljudet sämre heller :yoparty
 
Sv650N

Tjoho!
Hämtade idag min sv650N -04 och är supernöjd på alla sätt.
Man sitter perfekt (enligt mig då) på N-modellen som jag undrade förut. Skillnaded i körställning mellan S-modellen och N-modellen är alltså ganska stor.

Är också så grymt glad att jag valde en twin, och just en sv650. Jag kan aldrig riktigt få nog av ljudet och vill ut och gasa hela tiden :)
 
DirtyHarry skrev:
Tjoho!
Hämtade idag min sv650N -04 och är supernöjd på alla sätt.
Man sitter perfekt (enligt mig då) på N-modellen som jag undrade förut. Skillnaded i körställning mellan S-modellen och N-modellen är alltså ganska stor.

Är också så grymt glad att jag valde en twin, och just en sv650. Jag kan aldrig riktigt få nog av ljudet och vill ut och gasa hela tiden :)

Skål till hojen! :fyllisar
Jag vet hur det känns på alla sätt...förutom att sitta mera upprätt :)
S-modellen kändes lite jobbig för mig dom första dagarna men kroppen vänjer sig nog ganska snabbt. Nu är det bara att köra in och sätta på lite grövre pipor på den. Du kommer inte att ångra ditt köp!
 
Var ute och åkte lite idag! gött, blir en sväng imorgon också :banana

På den ena bilden så ser ni min nya miniskylt, helnöjd med den. Nästa projekt blir Bellypan från S-Racing. Någon som vet något om passformen på dem?

Sen ska det bli nya bakblinkers, dom som jag har nu sitter snyggt men dom syns inte ett skit när det är ljust ute tyvärr :(
 

Bifogat

  • Åk 8 april Fram.JPG
    Åk 8 april Fram.JPG
    113 KB · Visningar: 197
  • Åk-8-april-bak-2.jpg
    Åk-8-april-bak-2.jpg
    48.2 KB · Visningar: 217
Last edited:
Ljungqvist skrev:
Har Ett Shark helsystem låter fläskigt och dovt!
Me like it!
:banana

Kör med Akrapovic helsystem... låter mullrigt på tomgång och låga varv..
och helt sanslöst skönt under belastning. Underbart att dra på i tingstadstunneln... :yoparty :kär

/M
 
Ljungqvist skrev:
Var ute och åkte lite idag! gött, blir en sväng imorgon också :banana

På den ena bilden så ser ni min nya miniskylt, helnöjd med den. Nästa projekt blir Bellypan från S-Racing. Någon som vet något om passformen på dem?

Sen ska det bli nya bakblinkers, dom som jag har nu sitter snyggt men dom syns inte ett skit när det är ljust ute tyvärr :(


Vilken underbart snygg hoj det står bredvid din :kär !! Han som äger den måste vara riktigt allsmäktig :tungan
 
Jag har ett GPR Highpipe med "Titan-look", låter himmla trevligt, personligen tycker jag att highpipe är gör sig mycket bättre änn standard plaseringen på ljuddämparen. Dock har jag fått nån missfärgning (ser ut som mörka fläckar) på avgasröret fram till burken som inte ser specielt roligt ut. Nån som känner igen problemet? Imorn ska jag svabba av hojjen och ta nått kort på den som jag kan lägga upp.
 
Meckade dit min ljuddämpare idag! Ett ART i aluminium och fan vad det låter gott. Mullrar fint på låga varv och vrålar när man gasar på! Helt oki...jag låter väl inte FÖR mycket nu bara! ;)
 
Fudpucker: såklart att du inte låter FÖR mycket. Kan man det?
RacerDave: All skit som du har på systemet innan det blir varmt, fastnar. Surt är det, men så är det.

För övrigt kör jag också Akrapovic Helsystem, mullrar gott på låga varv och låter HYFSAT jävla gött när man drar ur hojen.

Hej hopp!

//A.
 
Hej, jag undrar hur man får bort orginal bakstänkan. Någon som gjort det tidigare som har lust att tipsa?

Kör förövrigt med kolfiberslipon från devil, låter nåt jävulskt gott. :)
 
izznix skrev:
Hej svriders! :banana

Ni som har ett icke-orginal slip-on, hur låter era maskiner?? :confused:

/izznix

Jag kör me ett rostfritt ART slipon. mullrar lagom under 5000rpm
mullrar gött över det :banana

Gifte mig me drömbruden igår för övrigt :tummenupp
så nu e man Man & Fru.
 
Några bilder på nya burken :tummenupp
som syns så e det en del snö kvar här i norr :huvet
 

Bifogat

  • ny 23.jpg
    ny 23.jpg
    71.6 KB · Visningar: 164
  • PICT00072.jpg
    PICT00072.jpg
    78.2 KB · Visningar: 191
clark73 skrev:
Jag kör me ett rostfritt ART slipon. mullrar lagom under 5000rpm
mullrar gött över det :banana

Gifte mig me drömbruden igår för övrigt :tummenupp
så nu e man Man & Fru.

Gratulerar till bröllopet!

Jäklar vad nöjd jag är med ljudet! Var ute o åkte i går med en polare och han sa att det låter ju som om hojen skulle vara 400 kubik större! Och visst har han rätt. Det mullrar skitgott!
 
UnderDOG skrev:
På <2003 är det bara sågen som gäller.
Finns en bra beskrivning på: http://www.geocities.com/fenderbegone/

Är det ett slutgiltit svar på frågan "Måste jag kapa bakstänkan eller går den att skruva bort?"

Jag vill oxå rensa baken på min hoj och det vore ju smidigt om man kunde skruva bort bakstänkan på nåt vis och sen bygga en egen undertray?! Är det helt kört? Är det bara kapa som gäller, på riktigt?

Ljungqvist hade en lösning på det! Väntar på bilder! :tummenupp
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top