SV-Tråden!

Tja SV folk ... har två frågor...
1. Kollar runt lite på SV 650 s från 2003 framåt, någon som har en?
2. Vad kostar det att köpa sidkåpor till den? De hojar som har sidkåpor är 30 gånger snyggare i mitt tycke.

MVH
 
Nån som har testat centralstöden från SW-Motech?
Jag har iaf beställt ett och få se hur det blir.


Kungen:
Jag tror dom är ganska så modellsspecifika så du får nog höra med Suzuki själva..

Ja har snackat med handlare nu och det verkar bara vara orginal som funkar, synd bara att de kostar 350 kr/st och tar 4 veckor att komma fram....inte så kul.

Tänkte kolla om man kan hitta på mc demontering. Någon som har något annat tips?
 
Tja SV folk ... har två frågor...
1. Kollar runt lite på SV 650 s från 2003 framåt, någon som har en?
2. Vad kostar det att köpa sidkåpor till den? De hojar som har sidkåpor är 30 gånger snyggare i mitt tycke.

MVH

Morsning! Jag har en sv650s-08 och är supernöjd :) letar själv efter sidokåpor, orginal finns att köpa då det i england såldes en variant av sv650 med helkåpa. Men dessa orginalkåpor verkar kosta en hel del! har letat en hel del på ebay och liknande men verkar vara lite klurigare att hitta billiga kåpor till sv än till vanliga sporthojar
 
Jag är väldigt förtjust i motorkaraktären, pålitligheten och körglädjen i min SV650s -99, men tyvärr har kroppen börjat protestera mot den sportiga körställningen. Så jag löste det med en liten ombyggnad av fronten som blev klar häromdagen. Jag har bytit ut cliponsen mot ett vanligt styre (och så lite pimpande på det). Postar ett par bilder som kanske kan tjäna som inspiration (eller avskräcka, vad vet jag... :rolleyes: ) Jag är väldigt nöjd i alla fall! :)
//Mirre

Före: Suzuki SV650s 2010-04-13.jpg
Efter: Suzuki SV650s 2012-03-17.jpg
 
Jag är väldigt förtjust i motorkaraktären, pålitligheten och körglädjen i min SV650s -99, men tyvärr har kroppen börjat protestera mot den sportiga körställningen. Så jag löste det med en liten ombyggnad av fronten som blev klar häromdagen. Jag har bytit ut cliponsen mot ett vanligt styre (och så lite pimpande på det). Postar ett par bilder som kanske kan tjäna som inspiration (eller avskräcka, vad vet jag... :rolleyes: ) Jag är väldigt nöjd i alla fall! :)
//Mirre

Före: View attachment 356642
Efter: View attachment 356643

Fint! Vad behövde du för delar? Fungerar det med original-slangarna/vajrar? Är det styrfästen från Biltema som du borrat fast i originalstyrkkronen/huvudet? Är rätt sugen på att göra detsamma med min då armarna+rygg tar stryk :/
 
Jag är väldigt förtjust i motorkaraktären, pålitligheten och körglädjen i min SV650s -99, men tyvärr har kroppen börjat protestera mot den sportiga körställningen. Så jag löste det med en liten ombyggnad av fronten som blev klar häromdagen. Jag har bytit ut cliponsen mot ett vanligt styre (och så lite pimpande på det). Postar ett par bilder som kanske kan tjäna som inspiration (eller avskräcka, vad vet jag... :rolleyes: ) Jag är väldigt nöjd i alla fall! :)
//Mirre

Före: View attachment 356642
Efter: View attachment 356643

Fint! Vad behövde du för delar? Fungerar det med original-slangarna/vajrar? Är det styrfästen från Biltema som du borrat fast i originalstyrkkronen/huvudet? Är rätt sugen på att göra detsamma med min då armarna+rygg tar stryk :/
 
Fint! Vad behövde du för delar? Fungerar det med original-slangarna/vajrar? Är det styrfästen från Biltema som du borrat fast i originalstyrkkronen/huvudet? Är rätt sugen på att göra detsamma med min då armarna+rygg tar stryk :/
Tack! :)
Jag köpte en beg styrkrona på eBay för att kunna ha original orörd. Styrfästen "over-size" och styre från Biltema. Kopplingsvajer till en SV650N, passade på att byta till stålomspunna bromsslangar också till N-modellen. Gas- och chokevajer samt el räckte att dra lite annorlunda. Jag kapade vindskärmen men det kanske inte behövs på en -05:a. Här hittade jag en massa användbar info: http://www.svrider.com/forum/showthread.php?t=72804&highlight=naked+throttle+cable+on+s
Allt har gått fantastiskt bra och smidigt, jag svor nog mest när högerhandtaget skulle på plats eftersom de nya handtagen har en aluminiumcylinder på sig som inte var särskilt lätt att kränga på gasrullen... :gnissla
 
Jag har alltid kört helsyntetisk olja i mina SV (650 såväl som 1000), men idag sa min lokala handlare att han INTE rekommenderar helsyntetisk olja till SV1000S.

Vad kör Ni på för olja?

// Afterburner
 
ÄNTLIGEN !! fick ihop 3 mil idag, inte mycket men nu är man igång i alla fall, tror jag fick till bestyckningen skapligt också, men får känna efter noggrannare när det blivit varmare i luften :D
 
Jag har gått och opererat foten så det dröjer innan svarta faran får rasta sig :(
 
Tjenare på er !!

Har googlat och läst i div. forum men kan inte riktigt finna de svar jag söker...
Ni som har en sv1000(n/s) med power commander, är det någon som aktiverat acc pumpen och isåfall
märker man någon skillnad... tydligen ska det gör en ganska ordentllig skillnad på en cbr900 (iaf om man skall tro en tråd i ett cbr forum)

Så.. gör det någon skillnad???:7peta
 
Tjenare på er !!

Har googlat och läst i div. forum men kan inte riktigt finna de svar jag söker...
Ni som har en sv1000(n/s) med power commander, är det någon som aktiverat acc pumpen och isåfall
märker man någon skillnad... tydligen ska det gör en ganska ordentllig skillnad på en cbr900 (iaf om man skall tro en tråd i ett cbr forum)

Så.. gör det någon skillnad???:7peta

jag har power commander III på min SV men vet dock inte vad acc pumpen är, kan du förklara lite närmare på vad det är och vad den gör?
 
Passade på att koppla upp datorn mot Sv:n idag... bytte map till 314-002 och la till Acc pumpen (50%, 20 rev, 20%).
Jisses vilken skillnad på hoj... eftersom jag gjorde två ändringar samtidigt så är det svårt att säga vad som gav mest.. men skillnad blev det!!! Bra mycket mer umpf när man vrider på rullen!! :D
 
Passade på att koppla upp datorn mot Sv:n idag... bytte map till 314-002 och la till Acc pumpen (50%, 20 rev, 20%).
Jisses vilken skillnad på hoj... eftersom jag gjorde två ändringar samtidigt så är det svårt att säga vad som gav mest.. men skillnad blev det!!! Bra mycket mer umpf när man vrider på rullen!! :D

okej jag ska prova koppla upp datorn imorgon och fixa med acc pumpen men vad menas med (50%, 20 rev, 20%).
är det 50% mer soppa eller 20% mer, men hade du någon custom map till din innan eller åkte du på standard mapen PCIII kom med?
 
okej jag ska prova koppla upp datorn imorgon och fixa med acc pumpen men vad menas med (50%, 20 rev, 20%).
är det 50% mer soppa eller 20% mer, men hade du någon custom map till din innan eller åkte du på standard mapen PCIII kom med?

Jag hade en custom map från tidigare ägare (ingen aning om hur den är framtagen)

50% känslighet för gaspådrag
20 rev (antal varv som den extra soppan sprutas in)
20% Mängd extra soppa

Prova du med och hör gärna av dig om dina synpunker... eller om du hittat någon annan kul setting:banana
 
Jag hade en custom map från tidigare ägare (ingen aning om hur den är framtagen)

50% känslighet för gaspådrag
20 rev (antal varv som den extra soppan sprutas in)
20% Mängd extra soppa

Prova du med och hör gärna av dig om dina synpunker... eller om du hittat någon annan kul setting:banana

okej jag börjar mjukt, så 50%, 20rev, 10-15% provar jag nog med, men det är bara gå in på tools så finns den eller ska man ta hem den från powercommander?
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top