SV-Tråden!

Jocke_K

Goddag
Gick med
12 May 2007
Ort
Vetlanda
Hoj
SV650s Cbr600rr
så det är alltså den vägen man får gå? för haynes säger 2,3 men det funkar tydligen inte... jo jag tänkte byta filter men kom på att jag fyller skiten med vanlig olja nu under vintern så byter jag till mc olja på våren och byter filter då istället:)

Ja, den erfarenheten jag har är att volymangivelserna inte stämmer riktigt hundra, det är viktigare att nivån stämmer på glaset. Det kan ju möjlitvis hänga ihop med hur mycket olja som är kvar i oljekylaren när man tömmer.

Vad har du för olja nu då? Bilolja?
 

Bullten

Ny medlem
Gick med
3 May 2007
Ort
åkersberga
Hoj
Ch Racing 05(såld) SV 650
Ja, den erfarenheten jag har är att volymangivelserna inte stämmer riktigt hundra, det är viktigare att nivån stämmer på glaset. Det kan ju möjlitvis hänga ihop med hur mycket olja som är kvar i oljekylaren när man tömmer.

Vad har du för olja nu då? Bilolja?

ja jag köpte den billigaste biloljan jag hittade... mjo fast 99erna har ju inte oljekylare å isåfall är det ännu konstigare att oljerekommendationerna inte stämmer:va :tungan
 

Jocke_K

Goddag
Gick med
12 May 2007
Ort
Vetlanda
Hoj
SV650s Cbr600rr
ja jag köpte den billigaste biloljan jag hittade... mjo fast 99erna har ju inte oljekylare å isåfall är det ännu konstigare att oljerekommendationerna inte stämmer:va :tungan

Ok. Men som sagt, volymangivelserna tar jag som ett riktmärke. Att ha i åtanke: bilolja är ju inte anpassat för våtkoppling... Min koppling började slira ändå utan någon större anledning (lite burnande). Och då har hojen bara rullat 500mil:mad: Nya lameller o mellanskivor, packning =1800kr.... / några sköna fyllor på stadshotellet :)
 

Bullten

Ny medlem
Gick med
3 May 2007
Ort
åkersberga
Hoj
Ch Racing 05(såld) SV 650
Ok. Men som sagt, volymangivelserna tar jag som ett riktmärke. Att ha i åtanke: bilolja är ju inte anpassat för våtkoppling... Min koppling började slira ändå utan någon större anledning (lite burnande). Och då har hojen bara rullat 500mil:mad: Nya lameller o mellanskivor, packning =1800kr.... / några sköna fyllor på stadshotellet :)

ajfan... ja det kanske man kunde gjort roligare saker för hehe aja jag tar risken så länge, får väll lära mig av mitt misstag om det skiter sig:näsblod men annars så hade jag tänkt köpa castrol gps 10-40 funkar den bra till sv? hört att ganska många har fått slirande koppling av just gps. :)
 

Jocke_K

Goddag
Gick med
12 May 2007
Ort
Vetlanda
Hoj
SV650s Cbr600rr
ajfan... ja det kanske man kunde gjort roligare saker för hehe aja jag tar risken så länge, får väll lära mig av mitt misstag om det skiter sig:näsblod men annars så hade jag tänkt köpa castrol gps 10-40 funkar den bra till sv? hört att ganska många har fått slirande koppling av just gps. :)

Ja, jag ska väl inte måla fan på väggen. Det kanske kvittar, men själv håller jag mig till olja som är avsedd för hoj. GPS:en funkar alldeles utmärk. Min förra sv som var garanti på, lämnade jag på den lokala suzuki-verkstan för service, och de kör med gps:en. Det skulle de väl förmodligen inte göra om den orsakade problem. Den hojen körde jag ca 1200 roliga och bekymmersfria mil med. Och det var ingen touringåkning där inte :yoparty
 

korkodilen

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2008
Ort
Lindesberg
Hoj
Suzuki SV 650
Klä om sadeln ???

Finns det ngn som har provat att klä om sadeln på egen hand ???
När jag köpte hojen så var den lite fult sliten...

Material ?
Tillvägagångssätt ?

Tacksam för hjälp:confused:
 

srx608

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2008
Ort
Lidingö
Hoj
SV 650
Nån som provat att korta röret?
Påverkar det motorprestanda?
Kan man konpensera längden med lite extra stoppning så det inte låter "för" mycke?
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Ang "helkåpor".
Har kikat runt lite kåpdelar till SV650 03-. Idag sitter där den vanliga halvkåpan och inget mer, hur är det med "krashkåpsdelarna" som finns att få tag på, passa dessa ihop med org halvkåpa eller hur är det tänkt? nån här har väl smackat på helkåpa på sin 650?
 

Jocke_K

Goddag
Gick med
12 May 2007
Ort
Vetlanda
Hoj
SV650s Cbr600rr
Ang "helkåpor".
Har kikat runt lite kåpdelar till SV650 03-. Idag sitter där den vanliga halvkåpan och inget mer, hur är det med "krashkåpsdelarna" som finns att få tag på, passa dessa ihop med org halvkåpa eller hur är det tänkt? nån här har väl smackat på helkåpa på sin 650?

Nej de passar inte me originalkåpan.
 

Futump

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2005
Ort
Malmö
Hoj
Sv650-01
Hej och hå alla sv ägare.....

Tänkte höra vad som händer ute i garagen nu i vinter mörkret....

Själv har man filat på ett m4 helsystem (ska ragga fram bilder)
Jag har även rensat upp baken på henne och bytat blinkers runt om :D

Så kom igen berätta era tankar och idéer

T
 

srx608

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2008
Ort
Lidingö
Hoj
SV 650
har just införskaffat min SV, tycker att kåpan är lite väl "tung" ifram, att "svansen" är onödigt lång o kraffsig o dämpen för stor o lång.
Det är lätt att "styla" i photoshop, får se hur nära skissen det hamnar.
 

Bifogat

  • 650s2.jpg
    650s2.jpg
    118.5 KB · Visningar: 58

korkodilen

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2008
Ort
Lindesberg
Hoj
Suzuki SV 650
Jag handlade min sv i Höstas... Ska försöka rensa baken på den jag med... Vill ha tips på hur jag ska göra det snyggt...
Ska även klä om sadeln... ideer mottages :yoparty
 

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
har just införskaffat min SV, tycker att kåpan är lite väl "tung" ifram, att "svansen" är onödigt lång o kraffsig o dämpen för stor o lång.
Det är lätt att "styla" i photoshop, får se hur nära skissen det hamnar.

Det där kan bli riktigt bra om du kommer i mål :tummenupp
 

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Röfors
Hoj
390, 570, 660, 1300
Gaffelolja SV650 -06

Hej,

Min manual är nerpackad i en flyttlåda och jag behöver veta hur mycket olja det ska vara i ett gaffelben på en SV650S -06. Kan någon hjälpa till?

Tackar på förhand.
 

Jocke_K

Goddag
Gick med
12 May 2007
Ort
Vetlanda
Hoj
SV650s Cbr600rr
Hej,

Min manual är nerpackad i en flyttlåda och jag behöver veta hur mycket olja det ska vara i ett gaffelben på en SV650S -06. Kan någon hjälpa till?

Tackar på förhand.


Det ska vara olja upp till 94mm under kanten på röret, när gaffelbenet är fullt ihoptryckt (utan fjäder i).
 

srx608

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2008
Ort
Lidingö
Hoj
SV 650
Det ska vara olja upp till 94mm under kanten på röret, när gaffelbenet är fullt ihoptryckt (utan fjäder i).

gäller det alla årsmod. läste på en engelsk sida att ett par brickor i topp på gaffelbenen för att öka den lite taskiga förspänningen skulle va bra någon som provat??
 

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Hufvudstaden
Hoj
Japanskt o Amerikanskt
Hej,

Min manual är nerpackad i en flyttlåda och jag behöver veta hur mycket olja det ska vara i ett gaffelben på en SV650S -06. Kan någon hjälpa till?

Tackar på förhand.

I 04,an är 500ml i varje ben lagom,häll i 15w olja och släng i ett
par öhlinsfjädrar(ca 1200:)så har du en gaffel som funkar
riktigt bra:tummenupp
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top