SV-Tråden!

jag kör med den. funkar utmärkt. inga problem att installera och du behöver inte såga bort nåt.
 
jag har bytt till miniblinkers och då var det 19cm mellan dom. du är safe med orginal blinkersen. allt orginal passar på den fender elimantorn vilket är ett stort +. till o med skyltbelysningen.
 
jag har bytt till miniblinkers och då var det 19cm mellan dom. du är safe med orginal blinkersen. allt orginal passar på den fender elimantorn vilket är ett stort +. till o med skyltbelysningen.

Då får det bli en sådan, får ju iallafall lite grann att fixa med i väntan på våren... :tummenupp
 
Hej på er i kylan, Har inte haft några problem tidigare med min sv, men nu när jag har rivit isär den och skulle koppla in allt igen så startar den inte, startmotorn går inte runt alls helt dött, enda som går är allt ljus UTOM heljuset, enda jag har gjort är att tagit isär kablarna till mätarna och styrreglagen, och nu funkar den inte, provar att ladda batteriet men jag tror inte det är därför, alla relän verkar vara hela, har kollat dem som sitter till startmotorn, finns 2 stycker gröna 30 där som var hela.

Någon har någon fundering?
 
Någon som vet vart kopplingsrelät sitter? :D
Och relät för stödet? vet bara vart själva "grejjen" sitter bakom stödet
 
Någon som vet vart kopplingsrelät sitter? :D
Och relät för stödet? vet bara vart själva "grejjen" sitter bakom stödet

Det finns ju en känd sida på nätet där man olagligt kan ladda ner musik ... har hört talas om att det går att ladda ner en komplett manual där. Men det är bara vad jag hört :D
 
Hej på er i kylan, Har inte haft några problem tidigare med min sv, men nu när jag har rivit isär den och skulle koppla in allt igen så startar den inte, startmotorn går inte runt alls helt dött, enda som går är allt ljus UTOM heljuset, enda jag har gjort är att tagit isär kablarna till mätarna och styrreglagen, och nu funkar den inte, provar att ladda batteriet men jag tror inte det är därför, alla relän verkar vara hela, har kollat dem som sitter till startmotorn, finns 2 stycker gröna 30 där som var hela.

Någon har någon fundering?

Klickar det från relät när du försöker starta den ? om inte så är du säker på att strömbrytaren till startmotorn som sitter på kopplingshandtaget fungerar? testa rucka lite på den ifall det är glapp eller oxid på kontaktstycket
 
Hallå Nån Som Har En Framfälg Till En Sv 650 -04
Eller Vet Någe Om Det Passar Från Några Andra Hojjar!!!!!
 
är det någon som har erfarenhet av s-racings helkåpa till sv 650? passform, är dem färdiglackerade eller måste man hitta någon som kan göra det åt en ?:)
 
Klickar det från relät när du försöker starta den ? om inte så är du säker på att strömbrytaren till startmotorn som sitter på kopplingshandtaget fungerar? testa rucka lite på den ifall det är glapp eller oxid på kontaktstycket


Tjabba, Jo fan det var något med brytaren vid kopplingshandtaget. Det måste blivit något skumt med den, för jag har bara bytt själva kopplingsgreppet, vet inte 100 hur den ska sitta provade bara lite, (ont om tid) men den fungerade när jag skruvade ur och ändrade läge när den satt löst och då gick det, sedan när jag skruvade tillbaka det så gick den att starta utan kopplingen intryckt, vilket inte ska gå om jag inte minns fel???

Angående det där med helkåpan så ser jag att du har en halv på nu som ser ut att vara den från s-racing, hur sitter den tycker du? Men om du ska byta vad ska du ha för den och är den "liksidig" på båda sidorna eller är det den som är lite rundare på ena sidan? :)
 
Last edited:
Tjabba, Jo fan det var något med brytaren vid kopplingshandtaget. Det måste blivit något skumt med den, för jag har bara bytt själva kopplingsgreppet, vet inte 100 hur den ska sitta provade bara lite, (ont om tid) men den fungerade när jag skruvade ur och ändrade läge när den satt löst och då gick det, sedan när jag skruvade tillbaka det så gick den att starta utan kopplingen intryckt, vilket inte ska gå om jag inte minns fel???

Angående det där med helkåpan så ser jag att du har en halv på nu som ser ut att vara den från s-racing, hur sitter den tycker du? Men om du ska byta vad ska du ha för den och är den "liksidig" på båda sidorna eller är det den som är lite rundare på ena sidan? :)

det stämmer att den inte ska gå att starta utan att hålla in kopplingen, men det gör väll inget kan jag tycka eftersom att det är ju bara suzuki som har den säkerhetsfunktionen och det verkar ju fungera på andra hojar.

Ja underkåpan är från s-racing men det var förra ägaren som hade monterat den så har ingen aning om man måste bygga om för att få på den däremot så ser det ganska så bra ut. ser inte så naket ut så att säga. jag tror den är lika dan på båda sidorna, ska kika nästa gång jag är i garaget. har ingen aning om vad den kostar så vet inte vad jag ska sälja den för isåfall, men jag skall köpa helkåpa först och se hur den ser ut och om den passar för annars så står jag där utan nånting:tungan
 
Det är förmodligen kamsträckarna du hör, det är inget att bry sig om. Börjar det att låta högt så är det bara att byta.

Ett tips är att byta dessa i samband med ventiljustering...

jo planerade att byta dem i vinter för den ska nämligen servas för 2400 mil så det är lite pyssel:)
 
Asså förlåt men vet någon vilka färger respektive helljus,ljus,besin, varv, blinkers osv har?? jag hittar inte det i någon servicemanual.
Samt hur vet man vilken modell man har? inte usa ialf, har man e-24 eller den sista?

i servicemanuals kopplingsschemat så visar den en linje där alla kablar går in i mätaren, men så ser ju inte direkt min kontakt ut, utan 8a uppe och 8a nere.
Jaja hoppas någon kan hjälpa mig lite ialf..


Ingen som har manual för en sv650s jag har bara en för N versionen och den har tydligen inte samma kabelhärva där fram mot instrummenten....
 
Last edited:
jag bytte olja i hojen idag, alltså bara olja inte filter. och vad jag förstått så skall det vara 2,3 liter olja i den när man bara byter olja, men när jag hade fyllt i så mycket så visade det sig att det var för mycket olja i den så att den var ungefär precis högst upp oljenivåfönstret:va . testade tappa ut lite olja igen men oljenivån sjönk inte så mycket så det måste ha varit kvar olja i hojen när jag fyllde på. vad har jag gjort för fel och har ni några tipps för hur jag ska göra till nästa gång?
 
jag bytte olja i hojen idag, alltså bara olja inte filter. och vad jag förstått så skall det vara 2,3 liter olja i den när man bara byter olja, men när jag hade fyllt i så mycket så visade det sig att det var för mycket olja i den så att den var ungefär precis högst upp oljenivåfönstret:va . testade tappa ut lite olja igen men oljenivån sjönk inte så mycket så det måste ha varit kvar olja i hojen när jag fyllde på. vad har jag gjort för fel och har ni några tipps för hur jag ska göra till nästa gång?

Det är ju att rekommendera att byta filter samtidigt när man ändå gör det. (kostar ju mindre än en hundring). Brukar fyllla upp olja mitt på nivå glaset starta upp hojen så olja pumpas in i oljefiltret, stänga av kolla så att nivån fortfarande är inom nivå glaset, varmköra o ev. fylla på olja till rätt nivå (oljan expanderar en del när den e varm så toppar man nivån när den e kall så blir det lite onödigt mycket)
 
Det är ju att rekommendera att byta filter samtidigt när man ändå gör det. (kostar ju mindre än en hundring). Brukar fyllla upp olja mitt på nivå glaset starta upp hojen så olja pumpas in i oljefiltret, stänga av kolla så att nivån fortfarande är inom nivå glaset, varmköra o ev. fylla på olja till rätt nivå (oljan expanderar en del när den e varm så toppar man nivån när den e kall så blir det lite onödigt mycket)

så det är alltså den vägen man får gå? för haynes säger 2,3 men det funkar tydligen inte... jo jag tänkte byta filter men kom på att jag fyller skiten med vanlig olja nu under vintern så byter jag till mc olja på våren och byter filter då istället:)
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top