SV-Tråden!

Gr00ver

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2007
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki SV650S K7
jag kör med den. funkar utmärkt. inga problem att installera och du behöver inte såga bort nåt.
 

Gr00ver

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2007
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki SV650S K7
jag har bytt till miniblinkers och då var det 19cm mellan dom. du är safe med orginal blinkersen. allt orginal passar på den fender elimantorn vilket är ett stort +. till o med skyltbelysningen.
 

Snake Pliskin

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
SV 650S -03
jag har bytt till miniblinkers och då var det 19cm mellan dom. du är safe med orginal blinkersen. allt orginal passar på den fender elimantorn vilket är ett stort +. till o med skyltbelysningen.

Då får det bli en sådan, får ju iallafall lite grann att fixa med i väntan på våren... :tummenupp
 

osisDaniel

Tidsbrist
Gick med
10 Apr 2008
Ort
Enköping
Hoj
00, Sv 650 S
Hej på er i kylan, Har inte haft några problem tidigare med min sv, men nu när jag har rivit isär den och skulle koppla in allt igen så startar den inte, startmotorn går inte runt alls helt dött, enda som går är allt ljus UTOM heljuset, enda jag har gjort är att tagit isär kablarna till mätarna och styrreglagen, och nu funkar den inte, provar att ladda batteriet men jag tror inte det är därför, alla relän verkar vara hela, har kollat dem som sitter till startmotorn, finns 2 stycker gröna 30 där som var hela.

Någon har någon fundering?
 

osisDaniel

Tidsbrist
Gick med
10 Apr 2008
Ort
Enköping
Hoj
00, Sv 650 S
Någon som vet vart kopplingsrelät sitter? :D
Och relät för stödet? vet bara vart själva "grejjen" sitter bakom stödet
 

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Någon som vet vart kopplingsrelät sitter? :D
Och relät för stödet? vet bara vart själva "grejjen" sitter bakom stödet

Det finns ju en känd sida på nätet där man olagligt kan ladda ner musik ... har hört talas om att det går att ladda ner en komplett manual där. Men det är bara vad jag hört :D
 

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600

Bullten

Ny medlem
Gick med
3 May 2007
Ort
åkersberga
Hoj
Ch Racing 05(såld) SV 650
Hej på er i kylan, Har inte haft några problem tidigare med min sv, men nu när jag har rivit isär den och skulle koppla in allt igen så startar den inte, startmotorn går inte runt alls helt dött, enda som går är allt ljus UTOM heljuset, enda jag har gjort är att tagit isär kablarna till mätarna och styrreglagen, och nu funkar den inte, provar att ladda batteriet men jag tror inte det är därför, alla relän verkar vara hela, har kollat dem som sitter till startmotorn, finns 2 stycker gröna 30 där som var hela.

Någon har någon fundering?

Klickar det från relät när du försöker starta den ? om inte så är du säker på att strömbrytaren till startmotorn som sitter på kopplingshandtaget fungerar? testa rucka lite på den ifall det är glapp eller oxid på kontaktstycket
 

chabby

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2008
Ort
Askersund
Hoj
Suzuki sv650 -04
Hallå Nån Som Har En Framfälg Till En Sv 650 -04
Eller Vet Någe Om Det Passar Från Några Andra Hojjar!!!!!
 

Bullten

Ny medlem
Gick med
3 May 2007
Ort
åkersberga
Hoj
Ch Racing 05(såld) SV 650
är det någon som har erfarenhet av s-racings helkåpa till sv 650? passform, är dem färdiglackerade eller måste man hitta någon som kan göra det åt en ?:)
 

osisDaniel

Tidsbrist
Gick med
10 Apr 2008
Ort
Enköping
Hoj
00, Sv 650 S
Klickar det från relät när du försöker starta den ? om inte så är du säker på att strömbrytaren till startmotorn som sitter på kopplingshandtaget fungerar? testa rucka lite på den ifall det är glapp eller oxid på kontaktstycket


Tjabba, Jo fan det var något med brytaren vid kopplingshandtaget. Det måste blivit något skumt med den, för jag har bara bytt själva kopplingsgreppet, vet inte 100 hur den ska sitta provade bara lite, (ont om tid) men den fungerade när jag skruvade ur och ändrade läge när den satt löst och då gick det, sedan när jag skruvade tillbaka det så gick den att starta utan kopplingen intryckt, vilket inte ska gå om jag inte minns fel???

Angående det där med helkåpan så ser jag att du har en halv på nu som ser ut att vara den från s-racing, hur sitter den tycker du? Men om du ska byta vad ska du ha för den och är den "liksidig" på båda sidorna eller är det den som är lite rundare på ena sidan? :)
 
Last edited:

Bullten

Ny medlem
Gick med
3 May 2007
Ort
åkersberga
Hoj
Ch Racing 05(såld) SV 650
Tjabba, Jo fan det var något med brytaren vid kopplingshandtaget. Det måste blivit något skumt med den, för jag har bara bytt själva kopplingsgreppet, vet inte 100 hur den ska sitta provade bara lite, (ont om tid) men den fungerade när jag skruvade ur och ändrade läge när den satt löst och då gick det, sedan när jag skruvade tillbaka det så gick den att starta utan kopplingen intryckt, vilket inte ska gå om jag inte minns fel???

Angående det där med helkåpan så ser jag att du har en halv på nu som ser ut att vara den från s-racing, hur sitter den tycker du? Men om du ska byta vad ska du ha för den och är den "liksidig" på båda sidorna eller är det den som är lite rundare på ena sidan? :)

det stämmer att den inte ska gå att starta utan att hålla in kopplingen, men det gör väll inget kan jag tycka eftersom att det är ju bara suzuki som har den säkerhetsfunktionen och det verkar ju fungera på andra hojar.

Ja underkåpan är från s-racing men det var förra ägaren som hade monterat den så har ingen aning om man måste bygga om för att få på den däremot så ser det ganska så bra ut. ser inte så naket ut så att säga. jag tror den är lika dan på båda sidorna, ska kika nästa gång jag är i garaget. har ingen aning om vad den kostar så vet inte vad jag ska sälja den för isåfall, men jag skall köpa helkåpa först och se hur den ser ut och om den passar för annars så står jag där utan nånting:tungan
 

Bullten

Ny medlem
Gick med
3 May 2007
Ort
åkersberga
Hoj
Ch Racing 05(såld) SV 650
Det är förmodligen kamsträckarna du hör, det är inget att bry sig om. Börjar det att låta högt så är det bara att byta.

Ett tips är att byta dessa i samband med ventiljustering...

jo planerade att byta dem i vinter för den ska nämligen servas för 2400 mil så det är lite pyssel:)
 

osisDaniel

Tidsbrist
Gick med
10 Apr 2008
Ort
Enköping
Hoj
00, Sv 650 S
Asså förlåt men vet någon vilka färger respektive helljus,ljus,besin, varv, blinkers osv har?? jag hittar inte det i någon servicemanual.
Samt hur vet man vilken modell man har? inte usa ialf, har man e-24 eller den sista?

i servicemanuals kopplingsschemat så visar den en linje där alla kablar går in i mätaren, men så ser ju inte direkt min kontakt ut, utan 8a uppe och 8a nere.
Jaja hoppas någon kan hjälpa mig lite ialf..


Ingen som har manual för en sv650s jag har bara en för N versionen och den har tydligen inte samma kabelhärva där fram mot instrummenten....
 
Last edited:

Bullten

Ny medlem
Gick med
3 May 2007
Ort
åkersberga
Hoj
Ch Racing 05(såld) SV 650
jag bytte olja i hojen idag, alltså bara olja inte filter. och vad jag förstått så skall det vara 2,3 liter olja i den när man bara byter olja, men när jag hade fyllt i så mycket så visade det sig att det var för mycket olja i den så att den var ungefär precis högst upp oljenivåfönstret:va . testade tappa ut lite olja igen men oljenivån sjönk inte så mycket så det måste ha varit kvar olja i hojen när jag fyllde på. vad har jag gjort för fel och har ni några tipps för hur jag ska göra till nästa gång?
 

Jocke_K

Goddag
Gick med
12 May 2007
Ort
Vetlanda
Hoj
SV650s Cbr600rr
jag bytte olja i hojen idag, alltså bara olja inte filter. och vad jag förstått så skall det vara 2,3 liter olja i den när man bara byter olja, men när jag hade fyllt i så mycket så visade det sig att det var för mycket olja i den så att den var ungefär precis högst upp oljenivåfönstret:va . testade tappa ut lite olja igen men oljenivån sjönk inte så mycket så det måste ha varit kvar olja i hojen när jag fyllde på. vad har jag gjort för fel och har ni några tipps för hur jag ska göra till nästa gång?

Det är ju att rekommendera att byta filter samtidigt när man ändå gör det. (kostar ju mindre än en hundring). Brukar fyllla upp olja mitt på nivå glaset starta upp hojen så olja pumpas in i oljefiltret, stänga av kolla så att nivån fortfarande är inom nivå glaset, varmköra o ev. fylla på olja till rätt nivå (oljan expanderar en del när den e varm så toppar man nivån när den e kall så blir det lite onödigt mycket)
 

Bullten

Ny medlem
Gick med
3 May 2007
Ort
åkersberga
Hoj
Ch Racing 05(såld) SV 650
Det är ju att rekommendera att byta filter samtidigt när man ändå gör det. (kostar ju mindre än en hundring). Brukar fyllla upp olja mitt på nivå glaset starta upp hojen så olja pumpas in i oljefiltret, stänga av kolla så att nivån fortfarande är inom nivå glaset, varmköra o ev. fylla på olja till rätt nivå (oljan expanderar en del när den e varm så toppar man nivån när den e kall så blir det lite onödigt mycket)

så det är alltså den vägen man får gå? för haynes säger 2,3 men det funkar tydligen inte... jo jag tänkte byta filter men kom på att jag fyller skiten med vanlig olja nu under vintern så byter jag till mc olja på våren och byter filter då istället:)
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top