SV-Tråden!

sv 1000s -04

:yoparty ville bara säga att jag köpte en sv 1000 och jag e helnöjd och gillar tråden här som jag kommer besöka ofta...ha det gott alla sv-ägare...
 
Förgasarproblem?

Tjena på er!
Har precis köpt en sv650s här i USA men det är ett litet problem tror jag. På låga varv går den lite rossligt och "smäller" till ibland. Dock inga problem på högre varv. Vad tror ni, kan det räcka att göra rent förgasarna? :confused:
Bör tilläggas att hojen har stått i ett garage "for a while" enligt ägaren, men soppan hade han precis bytt till ny och fräsch - om man nu kan kalla den lågoktaniga bensin som finns här för fräsch.

Med varma (43 grader här nu) hälsningar

//Martin
 
Tjena på er!
Har precis köpt en sv650s här i USA men det är ett litet problem tror jag. På låga varv går den lite rossligt och "smäller" till ibland. Dock inga problem på högre varv. Vad tror ni, kan det räcka att göra rent förgasarna? :confused:
Bör tilläggas att hojen har stått i ett garage "for a while" enligt ägaren, men soppan hade han precis bytt till ny och fräsch - om man nu kan kalla den lågoktaniga bensin som finns här för fräsch.

Med varma (43 grader här nu) hälsningar

//Martin

en rengöring är åtminstone en bra början.

du kan ju även kolla över inställningarna/munstycken/nålar/osv när du har rivit isär.
här finns iaf originalbestyckningen:
http://www.yamahaoftroy.com/fiche_select.asp
 
Rengöringen gjorde susen! Nu kan jag glädjas till fullo av hojen. Känns bra att få en 650s från -02 för 15000, plus 20 spänn för carb-cleaning spray. :tummenupp
 
Problem med elen.

Nyligen blivit SV 650 ägare och igår skulle jag montera blinkersbak som förre ägaren körde utan. När jag kopplade in dem brände jag en säkring 15 amperes pga felkoppling. Fick de rätt och nu blinkar de som de ska. Dock lite fort som att det saknas motstånd. Jag snodde säkringen från helljuset och nu imorse så ville den inte starta ljusen fungerar och start motorn hostar till sen klickar det bara när jag trycker på start knappen.

Har jag haft slut på batteriet eller är det något annat som att säkringen behövs? Tips på hur jag får igång den? Hjälp!:)
 
Nyligen blivit SV 650 ägare och igår skulle jag montera blinkersbak som förre ägaren körde utan. När jag kopplade in dem brände jag en säkring 15 amperes pga felkoppling. Fick de rätt och nu blinkar de som de ska. Dock lite fort som att det saknas motstånd. Jag snodde säkringen från helljuset och nu imorse så ville den inte starta ljusen fungerar och start motorn hostar till sen klickar det bara när jag trycker på start knappen.

Har jag haft slut på batteriet eller är det något annat som att säkringen behövs? Tips på hur jag får igång den? Hjälp!:)


Batteriet orkar inte driva, ladda så ska du se att det funkar sedan..
 
Hej. Skönt här inne borde jag kunna få svar på det mesta... Jag har för avsikt att köpa en suzuki sv 600 ( 03:a) nu i höst. Är det någon som har koll på servicen när ska dom stora göras???? Tacksam för alla svar
 
Hej. Skönt här inne borde jag kunna få svar på det mesta... Jag har för avsikt att köpa en suzuki sv 600 ( 03:a) nu i höst. Är det någon som har koll på servicen när ska dom stora göras???? Tacksam för alla svar

Servicarna ligger med 600 mils intervall den första "stora" servicen kommer vid 2400 mil då ventilspel skall kollas/justeras.

/Dan
 
Jag har en SV650S -03 och jag tycker det tickar lite om ventilerna (?) på vissa varvtal. Min kära granne som har en likadan säger att det skall vara så, men vad är era erfarenheter? Tickar det och rasslar lite när man kör på mellanvarv? Annars går den som ett jäkla troll :)
 
Hejsan. Jag funderar på att skaffa mig en SV 650. Men vet inget om denna hojj. Någon som känner sig manad att informera lite. Nån som har erfarenhet av denna hojj? är det nått klipp i motorn? bottenvrid? skön körställning? försäkring?. Vore glad på svar:)
 
Hejsan. Jag funderar på att skaffa mig en SV 650. Men vet inget om denna hojj. Någon som känner sig manad att informera lite. Nån som har erfarenhet av denna hojj? är det nått klipp i motorn? bottenvrid? skön körställning? försäkring?. Vore glad på svar:)

SV 650 N
Displacement: 654.00 ccm
Engine type: V2
Power: 70.00 HP @ 9000 RPM
Torque: 62.00 Nm @ 7500 RPM
Gearbox: 6-speed
Dry weight: 169.0 kg
Seat height: 805 mm
Wheelbase: 1,420 mm
Top speed: 200.0 km/h
Fuel capacity: 16.00 litres

2002 kom justerbara gaffelben, 2003 insprutnin (första årgångarna var ryckiga), 2005 svart ram. N är utan kåpa, S med.
Helt ok drag i motorn, ingen raket men räcker gott och väl till. Ställningen är lätt framåtlutad, N är nästan rak. Mycket bra vrid på över hela registret. Försäkringen är helt ok. 5000+ HEL/HEL för mig som är 18år i uppsala.
 
SV 650 N
Displacement: 654.00 ccm
Engine type: V2
Power: 70.00 HP @ 9000 RPM
Torque: 62.00 Nm @ 7500 RPM
Gearbox: 6-speed
Dry weight: 169.0 kg
Seat height: 805 mm
Wheelbase: 1,420 mm
Top speed: 200.0 km/h
Fuel capacity: 16.00 litres

2002 kom justerbara gaffelben, 2003 insprutnin (första årgångarna var ryckiga), 2005 svart ram. N är utan kåpa, S med.
Helt ok drag i motorn, ingen raket men räcker gott och väl till. Ställningen är lätt framåtlutad, N är nästan rak. Mycket bra vrid på över hela registret. Försäkringen är helt ok. 5000+ HEL/HEL för mig som är 18år i uppsala.

Tack för svar:) har hittat en på blocket som är reggad 25 kw.. EN 04:a för 45000. Det är väl rätt bra pris endå?
 
ok tack tack.. funderar på att köpa mig en 05a imorrn faktiskt:)

det är en fin och rolig hoj, men en 03 är lite högre i baken vilket gör det till lite mer sportig...men den nya modellen går kanon fint + tålig... lätt i svängar å knäskrap är en fröjd med den hojen tills man kör på banan och börjar skrapa på fotfinnarna.. kör hårt imån :tummenupp
 
det är en fin och rolig hoj, men en 03 är lite högre i baken vilket gör det till lite mer sportig...men den nya modellen går kanon fint + tålig... lätt i svängar å knäskrap är en fröjd med den hojen tills man kör på banan och börjar skrapa på fotfinnarna.. kör hårt imån :tummenupp

Låter lockande:P min lilla stinkade 2taktare är ju rolig på kruvig landsväng men stadskörning är ett helvete:P så vill byta upp mig lite.. Dem har en ny 05:a på mc-handlaren här i stan för 55 tusen.. 5 år garanti.. tycker inte det är så blodigt.. eller?
 
Låter lockande:P min lilla stinkade 2taktare är ju rolig på kruvig landsväng men stadskörning är ett helvete:P så vill byta upp mig lite.. Dem har en ny 05:a på mc-handlaren här i stan för 55 tusen.. 5 år garanti.. tycker inte det är så blodigt.. eller?

det e ett bra pris tycker jag... speciellt när hojen e ny... nytt e alltid nytt... + garanti :tummenupp bara till att köpa, men en till utgift utöver det kommer du att ha, och det är ett slipon.. ett måste till den hojen..!
 
Back
Top