SV-Tråden!

duckie skrev:
Visst. Ungefär lika vanligt förekommande som flygande grisar i rymden.

Nästan varenda känd tillverkare har slipon till SV 650.
Antingen handlar man ett sånt eller så pusslar man själv!

Köpte själv ett ART slipon snorbilligt men det finns ju allt från
billiga slipon till helsystem från akra för 10000:- :tummenupp
 
Flygande grisar finns det på bild ,, på pink floyds skivomslag finns dom ,, alltså x-isterar dom,dom är ingen myt.



Visst. Ungefär lika vanligt förekommande som flygande grisar i rymden.[/QUOTE]
 
Service intervaller på minSV 650s -00

Tja!
Jag har köpt en Sv 650s -00 i slutet på maj som hadde gått 1550mil var nyservad vet ej vilka mil(har ej paprena här).

När e nästa service? ventiljustering?

Nu står mätarn på 1770mil. hehe :tungan

Mvh Patrik Västerås
 
P@trikn skrev:
2251097 Tja!
Jag har köpt en Sv 650s -00 i slutet på maj som hadde gått 1550mil var nyservad vet ej vilka mil(har ej paprena här).

När e nästa service? ventiljustering?

Nu står mätarn på 1770mil. hehe :tungan

Mvh Patrik Västerås

Om jag ej minns helt fel är det nog vid 2400mil...

Liten service var 600:de & stor var 1200:de mil.
Har ej boken framför mig så jag kan ha fel... :gnissla
Så du har väl ett olje + filter byte framför dig vid 1800 iaf.
 
jocke i köping skrev:
2251041 Flygande grisar finns det på bild ,, på pink floyds skivomslag finns dom ,, alltså x-isterar dom,dom är ingen myt.

Har aldrig påstått att de inte finns, de är bara inte så vanligt förekommande.


Min erfarenhet av grejer som är "gjorda för just din modell" är att det krävs en massa modifierande och strul likt förbannat.
 
KåGe skrev:
2251108 Om jag ej minns helt fel är det nog vid 2400mil...

Liten service var 600:de & stor var 1200:de mil.
Har ej boken framför mig så jag kan ha fel... :gnissla
Så du har väl ett olje + filter byte framför dig vid 1800 iaf.

service var 600:e mil.
1800 mil är som du säger en liten service med luftfilter, olja+oljefilter samt diverse kontroller...

http://www.sv650.org/sv_manuals.htm
 
duckie skrev:
2251129 Har aldrig påstått att de inte finns, de är bara inte så vanligt förekommande.


Min erfarenhet av grejer som är "gjorda för just din modell" är att det krävs en massa modifierande och strul likt förbannat.
Där har du nog helt rätt, men om man slantar upp lite mer så brukar iofs även kvaliteten och passformen följa efter. Jag finner dock inte någon anledning till att hosta upp en massa pengar på något som inte ger så försumbar extra effekt som ett slipon. Det är ändå ljudet som är det som jag vill ha.
 
Grattis...

Ankan_84 skrev:
2252238 Måste bara skriva av mig :tungan
Jag tog kortet idag och SV:n går som ett skott :yoparty :yoparty

Grattis, minns själv hur gott det kändes en höstdag för snart 7 år sedan.

Bye the way så har jag beställt ett slipon idag, tog o snålade lite så blev en ART-pipa rostrfritt, runt för 1950:- inkl. frakt=)

//Daniel
 
frikie skrev:
Bye the way så har jag beställt ett slipon idag, tog o snålade lite så blev en ART-pipa rostrfritt, runt för 1950:- inkl. frakt=)

//Daniel

Har ett likadant på min 04!
Snyggt,bra passform,låter gött,vad mer kan man begära :tummenupp
 
frikie skrev:
2252370 Grattis, minns själv hur gott det kändes en höstdag för snart 7 år sedan.

Bye the way så har jag beställt ett slipon idag, tog o snålade lite så blev en ART-pipa rostrfritt, runt för 1950:- inkl. frakt=)

//Daniel


vart handlade du det?
 
Nybliven SV 650 S ägare

Tänkte presentera mig i denna tråden.

Har precis blivit kvalificerad. Hämtade min SV 650 S idag. En Candy Blå -06.
Importerad helt ny från tyskland eftersom den färgen inte fanns här i Sverige.

Passade även på att installera Bi-Xenon lampor i båda lamphusen! Ser riktigt snyggt ut och matchar det blå perfekt!! Går som ett spjut.

Ska läsa igenom tråden efter nödvändiga förbättringar. Någon som vet något som viktigt ni kan länka till?

//Alex
 
Nu har jag ett FETT SLIPON på min hoj !! !! !!

Med mycket hjälp från SH (främst [Plastraket]), och handfast hjälp hemifrån sitter det nu fyra timmar senare på plats.

Det är fEtt!

Det är mina blommiga handskar som ligger på golvet.
 

Bifogat

  • P6230119_.jpg
    P6230119_.jpg
    84.3 KB · Visningar: 122
  • P6230120_.jpg
    P6230120_.jpg
    93.9 KB · Visningar: 108
Det där blev ju perfekt ju!

Den är ju verkligen snygg med bukspoiler och allt.
Men FET-orginalblinkers ska du väl byta ut mot diodblinkisar lr?

Och alla varnings-stickers måste du göra något åt. Det är lite pill för att få bort dom dock, men om man värmer med hårtorken ordentligt och ha en bunt med tålamod så får man bort dom efter en stunds slitande.
För att få bort det sista av limresterna så har jag använt T-sprit som jag försiktigt baddat på, inte gno runt, då repar man lacken.
 
före o efter bilder

Utlovade bilder efter det att den fula regskylten togs bort samt att miniblinkers är monterade.



Väntar otåligt på skatteåterbäringen så jag kan sätta dit ett leo vince high pipe :banana


Borttagning av varningsetiketter
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=102212

Edit..roddy funderar på att byta ut busan till en riktig hoj :D
 

Bifogat

  • före.JPG
    före.JPG
    46.3 KB · Visningar: 55
  • efter1.JPG
    efter1.JPG
    92.8 KB · Visningar: 80
  • efter2.JPG
    efter2.JPG
    65.9 KB · Visningar: 78
  • roddy1.JPG
    roddy1.JPG
    107.4 KB · Visningar: 101
Last edited:
2fast4hjo skrev:
2260312 Utlovade bilder efter det att den fula regskylten togs bort samt att miniblinkers är monterade.



Väntar otåligt på skatteåterbäringen så jag kan sätta dit ett leo vince high pipe :banana


Borttagning av varningsetiketter
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=102212

Edit..roddy funderar på att byta ut busan till en riktig hoj :D


hmm, sänkt hoj och skylten på undertrayen, går den att se överhuvudtaget :tungan
 
Back
Top