SV-Tråden!

Två frågor

1. Har någon beställt ett Air-Flow glas till SV:n från S-racing, hur var i så fall passformen på glaset?

2. Är det lika lätt som det ser ut att montera kraschpuckar? Skruva ut en bult och skruva i kraschpucken?

Frågorna gäller en SV-00.

Ha det fint //
 
Last edited:
Olzon skrev:
1. Har någon bestätt ett Air-Flow glas till SV:n från S-racing, hur var i så fall passformen på glaset?

2. Är det lika lätt som det ser ut att montera kraschpuckar? Skruva ut en bult och skruva i kraschpucken?

Frågorna gäller en SV-00.

Ha det fint //

puckar-- = ja.. inte allts svårt, tar 4 minuter. på min var det bara att skurva ut orginal bultarna och dit me de nya... klart..! :tummenupp
 
Gerry skrev:
På min (-04) sitter verktygen under batteri-lådan.
Därför blir det lite större bagage, + att man oftast får lite kladd från kedjan på fingrarna när man ska försöka få fram verktygen.

Själv har jag skivbromslås & reg.bevis under sadeln...that´s it.
(men då är det så klart kvar plats för handskar & keps)

//Gerry


tar man bort "fläskläpen" så får man ju plats med ganska mycket. Fick plats med tjocktröja, lås, ett par handskar, en trasig rygsäck och verktygen :3freak men då fick man knöla lite och sadeln låste knapt fast :näsblod

edit: gerry, var det vi som åkte någon gång i somras? :va
 
Last edited:
Olzon skrev:
1. Har någon beställt ett Air-Flow glas till SV:n från S-racing, hur var i så fall passformen på glaset?

2. Är det lika lätt som det ser ut att montera kraschpuckar? Skruva ut en bult och skruva i kraschpucken?

Frågorna gäller en SV-00.

Ha det fint //

Jag har ett mörkt Air-Flow kåpglas från s-racing & passformen är inte som orginal, men efter en del pill kom det på plats.
Tyvärr glipar det lite längst ner, men jag hade inte råd med ett org. så det får jag leva med.

(Såg att du frågade ang. en 00, men jag svarar iaf...)

Freon_leon skrev:
tar man bort "fläskläpen" så får man ju plats med ganska mycket. Fick plats med tjocktröja, lås, ett par handskar, en trasig rygsäck och verktygen men då fick man knöla lite och sadeln låste knapt fast

edit: gerry, var det vi som åkte någon gång i somras?

Hmm, det kan det varit.
Jag gissar på att vi var i Vadstena med bröderna Karlström, kanske?

//Gerry
 
MR.SPEED skrev:
skulle vilja ha 0-100 och 0-200 tider

hittade i mph:

0-10 0,7s
0-20 0,8s
0-30 1,6s
0-40 2,2s
0-50 2,8s
0-60 3,7s
0-70 5,4s
0-80 5,6s
0-90 7,2s
0-100 8,9s
0-110 11,7s
0-120 16,7s
0-130 29,7s
0-133,9 36,9s (toppfart)

kvartsmil på 12,01s 111,7mph
 
Last edited:
MR.SPEED skrev:
skulle vilja ha 0-100 och 0-200 tider
Här kommer lite prestanda, det är från en artikel i Mc-Nytt Nr 5 1999.

Suzuki SV650S Ducati 750SS'
0-100km/h 3,67 sek 4,13 sek
0-200km/h 21,79 sek 26,07 sek
60-140km/h (sexan) 10,00 sek 12,08 sek
0-400 meter 12,07 sek 12,51 sek
0-1000 meter 23,30 sek 24,01 sek
Toppfart 216km/h 207km/h


Citat: " Lätt val. Sammanfattningsvis kan man säga att Ducati 750 SS står för latinsk flärd och Suzuki Sv 650 S står för förnuft. Suzukin är snabbare, bekvämare och mera lättkörd. Den är ju faktiskt heller ingen dussinvara med sin orginella ramkonstruktion och sin mysiga V-motor."
 
porec skrev:
Här kommer lite prestanda, det är från en artikel i Mc-Nytt Nr 5 1999.

Suzuki SV650S Ducati 750SS'
0-100km/h 3,67 sek 4,13 sek
0-200km/h 21,79 sek 26,07 sek
60-140km/h (sexan) 10,00 sek 12,08 sek
0-400 meter 12,07 sek 12,51 sek
0-1000 meter 23,30 sek 24,01 sek
Toppfart 216km/h 207km/h


Citat: " Lätt val. Sammanfattningsvis kan man säga att Ducati 750 SS står för latinsk flärd och Suzuki Sv 650 S står för förnuft. Suzukin är snabbare, bekvämare och mera lättkörd. Den är ju faktiskt heller ingen dussinvara med sin orginella ramkonstruktion och sin mysiga V-motor."


Dom där tiderna skiljer sig markant mot tiderna i Bike nr:3 2004 där dom testade SV 650 S mot Ducati Monster 620ie.

Suzuki SV 650 S Ducati Monster 620ie

Sek/meter Sek/meter
0-100 km/h 4,2/66 4,4/70
0-120 km/h 5,6/111 6,1/120
0-150 km/h 9,1/241 9,8/261
0-180 km/h 16,9/605 17,4/617
0-200 km/h 64,2/3152 Toppar inte 200km/h :hihi

0-400 meter 12,7/167 12,9/167
0-1000 meter 24,5/191 24,8/190

På högsta växeln

60-100 km/h 6,1/136 5,4/121
60-140 km/h 13,6/388 11,1/313
60-160 km/h 18,1/577 14,7/460

Toppfart
Verklig fart/mätarfart 201/214 km/h 193/210 km/h


"Totalt vinner Suzuki SV 650 över Monster 620. Det gör den tack vare sina övertygande allroundegenskaper och plus att den är mycket lättkörd och bekväm. Monstern är dock maskinen som är roligast i staden, och den övertygar samtidigt på de knicksiga favoritvägarna. Mycket känsla och körglädje erbjuds oavsett om du väljer Ducati Monster 620 eller Suzuki SV 650. Massor av körglädje för pengarna."

Ur Bike nr:3 2004
 
Krills skrev:
Dom där tiderna skiljer sig markant mot tiderna i Bike nr:3 2004
Där ser man, men det skiljer väl också på gammla och nya modellen? Men den nya borde ju vara snabbare då.. :confused: du har inte hela artiklen digitalt? Vill ha den..

kosz skrev:
har ej sätt den innan, men kan säga att även min lät så utan dämpare på.. :hihi

men den länken jag har på min sida är så skön.. "Konsten att köra en SV650" en kille som kör in i ett träd med en Sv... den har säkert redan varit uppe, men är så skön.. skrattar varje gång jag ser den..
 
Hur tar man ut batteriet? Jag måste ge min bror instruktioner via telefon. Jag har en -99.
 
Ehrs skrev:
Hur tar man ut batteriet? Jag måste ge min bror instruktioner via telefon. Jag har en -99.


Plocka bort bakre sitsen, plocka fram verktyg.
Skruva lös de två svarta plasttrianglarna som sitter på varsin sida om förarsitsen, och lyft därefter upp sitsen, och skuva lös batteriet och sladdarna.
 
Back
Top