SV-Tråden!

Olzon skrev:
Jag har funerat på det där... Serviceintervallerna sker ju i 600-milsintervaller. Men mellan 2400 och 3200 är det ju 800 mil. Är det ett genrellt tryckfel eller är det någon som har en förklaring???


Förlåt det ska nog vara 3000mil. Enligt Hayesmanualen så är det ju oljebyte var 600:e mil.
 
Inskickat av Ola_Sandin
Förlåt det ska nog vara 3000mil. Enligt Hayesmanualen så är det ju oljebyte var 600:e mil

Det var inte meningen att rikta inlägget till att du skrivit fel.

I Suzukis instruktionsbok står serviceintervallet 2400, och sen 3200 mil. Det var det jag undrade om det var ett tryckfel eller om det finns någon annan förklaring till att det mellan detta intervall är 800 mil till skillnad från resten av intervallen som sker med 600 mil.



"Dagens I-landsproblem" :banana
 
Last edited:
Olzon skrev:
Inskickat av Ola_Sandin


Det var inte meningen att rikta inlägget till att du skrivit fel.

I Suzukis instruktionsbok står serviceintervallet 2400, och sen 3200 mil. Det var det jag undrade om det var ett tryckfel eller om det finns någon annan förklaring till att det mellan detta intervall är 800 mil till skillnad från resten av intervallen som sker med 600 mil.



"Dagens I-landsproblem" :banana

Så står det i min servicebok också och jag har ju en -04:a. Alltså den nya modellen så det är nog inget tryckfel. Ring och fråga din lokala handlare om du är osäker.

Mvh Kristoffer.
 
Ahh, trevligt med en Sv tråd... men imorgon kommer jag att längta ännu mer tills det torkat upp ute på vägarna... :D :banana

/R
 
-=ROBBAN=- skrev:
Ahh, trevligt med en Sv tråd... men imorgon kommer jag att längta ännu mer tills det torkat upp ute på vägarna... :D :banana

/R
välkommen... ! får den imån förstår jag.... jag började att längta den dagen jag ställde in den... :( så snart får den dära våren komma..... :huvet hoppas du kommer trivas.. å släng upp nån bild på den när du har fått den..!
 
Kåpan som sitter på "limited edition" finns nu som original tillbehör men tilll det ganska höga priset 5 875:-... :rolleyes:

Är det någon som har koll på någon "kopia" av originalet eller hur man ska få tag i en billigt.
 
Nypan83 skrev:
Kåpan som sitter på "limited edition" finns nu som original tillbehör men tilll det ganska höga priset 5 875:-... :rolleyes:

Är det någon som har koll på någon "kopia" av originalet eller hur man ska få tag i en billigt.


http://www.mcevolution.se/pol_suzuki1.htm
Någon här som äger sv lim edi :va har sett dem i butik men tyvärr så görs dem ju bara i 1000 cc

Bild på en sv från tyskland..
:gnissla sätta helkåpa men inte orka ta bort (4!) varningsetiketterna
 

Bifogat

  • suzuki-sv650s-05-bikepics-348696.jpg
    suzuki-sv650s-05-bikepics-348696.jpg
    107.2 KB · Visningar: 212
Last edited:
2fast4hjo skrev:
http://www.mcevolution.se/pol_suzuki1.htm
Någon här som äger sv lim edi :va har sett dem i butik men tyvärr så görs dem ju bara i 1000 cc

Schysst kåpa från mcevolution... något billigare oxå... frågan är hur mycket det går löst på om man ska lacka den mm. Kanske till och med kludda dit ett SV 1000 R :) eller om man har typ 10 000 till övers SV 1150 R :hihi

Det är väl lungt att det är 1000cc på limited edition...
 
Gerry skrev:
Jag gissar att den kan ta stryk pga av att den inte kommer få tillräckligt med soppa.
(bensinen har ju en kylande effekt också, så kolvarna mm kan ta stryk)

Det stämmer bra, men det värsta är att blandningen brinner långsammare och när avgasventilerna öppnar för avgascykeln så är förbränningscykeln fortfarande inte avslutad utan avgasventiler och avgassäte blir torterade med alldeles för heta gaser. Kolven tycker inte heller om att trycka ut brinnande avgaser. Smältverk. En korrekt eller för fet bränsleblandning hinner förbrännas (inget syre kvar) innan avgasarna öppnas.
 
andersbrink skrev:
Det stämmer bra, men det värsta är att blandningen brinner långsammare och när avgasventilerna öppnar för avgascykeln så är förbränningscykeln fortfarande inte avslutad utan avgasventiler och avgassäte blir torterade med alldeles för heta gaser. Kolven tycker inte heller om att trycka ut brinnande avgaser. Smältverk. En korrekt eller för fet bränsleblandning hinner förbrännas (inget syre kvar) innan avgasarna öppnas.

Ehh okej, kontentan av det hela blir? Är det alltså skadligt att inte ha rätt blandning eller?

Någon som vet någon som kan justera in det litegrann i Sthlmsområdet utan att ha en powercommander?
 
2fast4hjo skrev:
jippi..min cuts har levererats till butiken, får hämtas på fredag för i morgon drar man ju till göteborg. :banana
varför imån.. å inte lördag e det inte mäst aktiviteter då?
 
porec skrev:
varför imån.. å inte lördag e det inte mäst aktiviteter då?

För att det är minst folk på torsdag och för att vi tycker att det passar oss bäst...På fredag ska man :fyllisar och bada i "spatunnan" som också precis har levererats. Allt roligt på en och samma gång :banana

Jag är där för att se på hojarna...shower och så kan vara.
 
Last edited:
Eftersom vintern är så lång hinner man arbeta ännu mera med sin hoj... därför kommer en fråga till er som bytt system. Jag har ju bytt till highpipe vilket medför att de gamla fästena till avgassystemet som var i passagerarens fotpinnar nu är helt överflödiga.

Kan man köpa pinnar till passagerar plats? eller finns det någon modell av suzuki som man kan låna ifrån?

2fast4hjo skrev:
Jo i och för sig men jag hade köpt den direkt om den fanns i 650, 1000 är för hög för mig :(
Skickar pm ang lite mer info

Det skiljer inget i höjd på 1000cc och 650 ccc... båda har 80cm sitthöjd, det gör bara 1,5 cm bredd + på 1000cc.

Så det blir för dig att byta till en limited nu.
 
Nypan83 skrev:
Så det blir för dig att byta till en limited nu.


Sv 1000 är 81 om vi ska vara petiga. Den där cm:n gör mycket om man är kort.


Det är inte bara höjden utan det är körställningen. Hade det varit så så hade jag naturligtvis fått behållt den sv 1000 som killen hade till mig när han bytte hoj. Naturligtvis testade jag den innan han sålde den. :( Har fått sänka både fram och bak (77 cm i sadelhöjd nu) och ska eve gröpa ur sadeln.

Nu drar vi till mässan tjohej, slänger upp lite bilder sen.

/Lena.
 
Last edited:
Nypan83 skrev:
Eftersom vintern är så lång hinner man arbeta ännu mera med sin hoj... därför kommer en fråga till er som bytt system. Jag har ju bytt till highpipe vilket medför att de gamla fästena till avgassystemet som var i passagerarens fotpinnar nu är helt överflödiga.

Kan man köpa pinnar till passagerar plats? eller finns det någon modell av suzuki som man kan låna ifrån?

Vill du kunna skjutsa så kan du ju leta på E-bay efter ett par bättre
beg orginalpinnar.Då kan man ju kapa bort ljuddämparfästet
lite snyggt.Det ser ju riktigt fult ut med originalupphängningen
för ljuddämparna om man har highpipes tyvärr.
Eller så kan man vägra skjutsa pga att man pimpat hojen :D

.

2fast4hjo skrev:
Sv 1000 är 81 om vi ska vara petiga. Den där cm:n gör mycket om man är kort.


Det är inte bara höjden utan det är körställningen. Hade det varit så så hade jag naturligtvis fått behållt den sv 1000 som killen hade till mig när han bytte hoj. Naturligtvis testade jag den innan han sålde den. :( Har fått sänka både fram och bak (77 cm i sadelhöjd nu) och ska eve gröpa ur sadeln.

Nu drar vi till mässan tjohej, slänger upp lite bilder sen.

/Lena.

Hur blir hojen körmässigt när man sänker så pass mycket?
Jag har satt på kortare dogbones som höjer bakpartiet med ca
20mm för att få hojen lite mer snabbsvängd.
Tyckte den kändes lite sävlig orginal :tummenupp

.
 
xrperra skrev:
Hur blir hojen körmässigt när man sänker så pass mycket?
Jag har satt på kortare dogbones som höjer bakpartiet med ca
20mm för att få hojen lite mer snabbsvängd.
Tyckte den kändes lite sävlig orginal :tummenupp

.


Nu hann jag "bara" köra 150 mil a 7 gånger innan hojsäsongen var slut, mest E20 och inte så mycket slingrigt. (den bästa att svara på detta är 2fast4some som har mer vana med "orginalhöga" hojar och som också har kört min så han vet skillnaden, ska höra med honom) Det som man bör tänka på är att köra försiktigt över gupp och att undvika att skjutsa.

Edit..sv 1000 körde jag bara några km, konstaterade snabbt att den inte skulle passa mig.
 
Last edited:
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top