SV-Tråden!

Krills skrev:
Hej!

Nån som har provat pc till sin 650? Den kostar 6000:- inkusive bänkning hos både AVA-Mc och Din-Mc i Stockholm. Jag har effektsystem och ska införskaffa Kn-filter till våren. Skulle man märka nån skillnad? Är skillnaden värd 6000:-?

//Stoffe.

Din hoj kan ta stryk om den inte bänkas när du bytt system och filter... dessutom ska man egentligen bänka alla hojar då dessa inte är optimalt inställda från fabrik.

DO IT! :banana
 
Frågan är om det är någon mening med att stoppa i öppnare
filter och köpa pc/bänka.
Jag har sett bänkdiagram på hojar(SV 650) med effektdämp/kn filter
och pc men effektökningen verkar vara marginell,knappast värt
alla pengar man måste lägga ner.

Köp klistrigare däck istället och kör om polarna på yttern
på krokvägen :D .Rakt fram blir du frånåkt i vilket fall som helst :rolleyes:

.
 
Nypan83 skrev:
Din hoj kan ta stryk om den inte bänkas när du bytt system och filter... dessutom ska man egentligen bänka alla hojar då dessa inte är optimalt inställda från fabrik.

DO IT! :banana

Hur skulle hojen kunna ta stryk om man inte bänkar den??
Förresten...G-pack, är det värt?
 
Krills skrev:
Hur skulle hojen kunna ta stryk om man inte bänkar den??
Förresten...G-pack, är det värt?

Jag gissar att den kan ta stryk pga av att den inte kommer få tillräckligt med soppa.
(bensinen har ju en kylande effekt också, så kolvarna mm kan ta stryk)
 
Krills skrev:
Hur skulle hojen kunna ta stryk om man inte bänkar den??
Förresten...G-pack, är det värt?

En G-pack TRE-box å allt vad det kallas gör samma sak som du kan göra själv.

Läs detta svrider.com/tips/retard

OBS !!! Du behöver inte klippa kablarna, det är bara till att lirka upp dom ur kontakten.

/Dan
 
Ekberg skrev:
En G-pack TRE-box å allt vad det kallas gör samma sak som du kan göra själv.

Läs detta svrider.com/tips/retard

OBS !!! Du behöver inte klippa kablarna, det är bara till att lirka upp dom ur kontakten.

/Dan

Trist att man inte visste det innan då :rolleyes: ... men det är iaf värt det tycker att det ger märkbar skillnad.

Om varför bänkning så gå in på de trådarna, där står allt om vad som händer när en motor går för fett osv....
 
Ekberg skrev:
En G-pack TRE-box å allt vad det kallas gör samma sak som du kan göra själv.

Läs detta svrider.com/tips/retard

OBS !!! Du behöver inte klippa kablarna, det är bara till att lirka upp dom ur kontakten.

/Dan

Det där funkar väl bara på gen 1?
Gen 2 tror jag behöver nån variant av G-pack,trebox eller whatever.
Läste nånstans hur man billigt fixade detta själv med lite motstånd
från närmaste el butik men minns inte var jag läste det :(

Struntar själv i att göra det då dom flesta som gjort det verkar
tycka att det inte märks nån skillnad plus att det kan fucka upp
snabbtomgången vid kallstart!

.
 
Strongliquid skrev:
Hm, när du säger det så står det ju inte till vilken modell det är. Bummer.
Hoppas det är till gamla. :hihi
hehe.. beställ så får du se... men det är säkert den gammla... brukar finnas mäst till den... men jag mailade för att se om det finns nått till den nya.. så vi får väl se..!
 
Strongliquid skrev:
Jopp, det var gamla.
00 skulle den passa till.
hehe Greven lät lite förvirrad.... först fick jag ett mail att han inte hade nått till Sv alls... han måste glömt av sitt sortiment... en 5 minuter efter att de passar -00 så ni som har den gammla mod. håll tillgodo... :(
 
xrperra skrev:
Det där funkar väl bara på gen 1?
Gen 2 tror jag behöver nån variant av G-pack,trebox eller whatever.
.

Jag är faktiskt osäker vad som gäller exakt på 2 gen.
och SV 1000.
Men grund grejen är samma...
Få bort att den backar tändningen på 2 och 3 växeln.
Och man behöver knappast att köpa en G-pack för dyra pengar för att få funktionen.

På första generationen är det iallafall så att dom här två kablarna är till varsin växel och jordas när växeln ligger i.
På 2a Generationen är det säkert så att den får olika motstånds värden vid olika växlar. Lätt att lura själv vilket som.
Har svårt att förstå varför det skulle göra något på hur den går på tomgång, men har hört det förr.

/Dan
 
Ekberg skrev:
Jag är faktiskt osäker vad som gäller exakt på 2 gen.
och SV 1000.
Men grund grejen är samma...
Få bort att den backar tändningen på 2 och 3 växeln.
Och man behöver knappast att köpa en G-pack för dyra pengar för att få funktionen.

/Dan

Vad har du för blinkers bak på din cykel...ser ut som att dom är typ utanpåliggande utan arm?
 
Vad är det för orginaldäck på sv1000s -04

Tjena grabbs n girls,

jag undrar vad det är för däck som sitter på en sv1000s -04 från början?
(gäller en tysksåld hoj men det bör väl vara samma)

tackar... :)
 
Last edited:
ola_sandin skrev:
100mil, 600mil, 1200mil, 1800mil, 2400mil, 3200mil osv

Jag har funerat på det där... Serviceintervallerna sker ju i 600-milsintervaller. Men mellan 2400 och 3200 är det ju 800 mil. Är det ett genrellt tryckfel eller är det någon som har en förklaring???

Jimsan skrev:
Tjena grabbs n girls,

jag undrar vad det är för däck som sitter på en sv1000s -04 från början?
(gäller en tysksåld hoj men det bör väl vara samma)

tackar... :)

http://www.suzukimc.nu/pls/nvp/Uplo...atid=1&filename=/17265/F1526118675/teknik.pdf
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top