SV-Tråden!

MR.SPEED skrev:
tja

har nu köpt mig en sv650s -99

har någon en bild på hur ett slip-on ser ut som jag fattade det så måste man kapa orginal röret.

eller har jag gått vilse :confused:

Om du behöver kapa eller ej beror på vilket slip-on du väljer.

Jag hade GRP pipa när jag körde SV, behövde inte kapa någonting. Kolla bilden, från den inringade klämman och bakåt bytte jag.

slipon.jpg
 
De slipon jag sett till SV 650 kräver att man kapar
orginalsystemet.Vissa tillverkare skickar med en skarvmuff
så man kan montera tillbaks orginalburken.

Finns ju även helsystem eller halvsystem men då brukar
ju priset rasa iväg oxå.

Köpte ett ART slipon till min på www.checkray.se för
1750:-.Snyggt o ett lagom pris.

.
 
xrperra skrev:
De slipon jag sett till SV 650 kräver att man kapar
orginalsystemet.Vissa tillverkare skickar med en skarvmuff
så man kan montera tillbaks orginalburken.

Finns ju även helsystem eller halvsystem men då brukar
ju priset rasa iväg oxå.

Köpte ett ART slipon till min på www.checkray.se för
1750:-.Snyggt o ett lagom pris.

.

Det var billigt, var på sidan hittade du det? Jag hittade inget under 2000kr.
 
Ring å hör vad han har kvar,står inget på hemsidan
men han säljer tydligen ut det han har kvar av
ART dämpare.
Köpte mitt för nån månad sen o då fanns det ovala o runda i
rostfritt,alu och titan tror jag till ett antal olika hojar :tummenupp

.
 
MR.SPEED skrev:
tja

har nu köpt mig en sv650s -99

har någon en bild på hur ett slip-on ser ut som jag fattade det så måste man kapa orginal röret.

eller har jag gått vilse :confused:
har samma slipon som hellla hade..... skit smidigt behöver inte kapa orginalet.. lägge även jag med nån bild..
1) ett slipon från Åbergs MC service Ö-vik 1495 + 250:- för skarvmuff
2) på samma skarv som hellla visar
3) det sliponet i delar, på helllas bild ovan ser du hur det ser ut på hojen
 

Bifogat

  • IMGP1243.JPG
    IMGP1243.JPG
    132.8 KB · Visningar: 68
  • GPR.JPG
    GPR.JPG
    7.8 KB · Visningar: 150
  • Viper på Åbergs MCservice ö-vik 1495 + 250 för mellan rör.JPG
    Viper på Åbergs MCservice ö-vik 1495 + 250 för mellan rör.JPG
    18.9 KB · Visningar: 61
Last edited:
MR.SPEED skrev:
tja

har nu köpt mig en sv650s -99

har någon en bild på hur ett slip-on ser ut som jag fattade det så måste man kapa orginal röret.

eller har jag gått vilse :confused:

Hade Leo Vince på 1000, ska montera ett likadant på min 650 i vår. Det absolut enklaste är att montera ett bolt on (bild två).


(Vet inte hur ljudet blir på en V-twin med detta men är ute efter effekten som Micron ger på GSX R:n., enkelt att montera av vid bankörningar)

Bild tre..sv med Micron
 

Bifogat

  • slipon.JPG
    slipon.JPG
    38.5 KB · Visningar: 55
  • bolt on.JPG
    bolt on.JPG
    60.1 KB · Visningar: 71
  • sv micron.jpg
    sv micron.jpg
    75.2 KB · Visningar: 77
Last edited:
på den gamla cyklen (leo) var det ett bolt on??? satt det bolt även som orginal?? men du kan ju inte smidigt byta till orginal på en sv650.. om du köper bolt on..?
 
tackar för bilderna


är det någon som har ett ART slio-on hur är ljudet blir det någon sillnad i effekt

någon som vet vat man kan höra sv med olika ljuddämpare
 
MR.SPEED skrev:
tackar för bilderna


är det någon som har ett ART slio-on hur är ljudet blir det någon sillnad i effekt

någon som vet vat man kan höra sv med olika ljuddämpare
nop å nop
men det är väl bara att fråga nån här i tråden som bor nära dig.. sen så är det bara att åka å lyssna.. :tummenupp
 
MR.SPEED skrev:
tja

har nu köpt mig en sv650s -99

har någon en bild på hur ett slip-on ser ut som jag fattade det så måste man kapa orginal röret.

eller har jag gått vilse :confused:

Tjena!

Stämmer bra...man måste såga av det för att kunna sätta dit ett slipon.
 
En liten bild

Min pärla. :)
 

Bifogat

  • sv650 3.jpg
    sv650 3.jpg
    76.3 KB · Visningar: 106
tailguard

tjena är det någon som har tips hur man monterar en tailguard på en sv650-99
har försökt i dagarna men tålamodet rök ... eko
 
xrperra skrev:
För att sätta på ett slipon måste man kapa!
Köper man hel eller halvsystem behöver man inte kapa!

.
jaja.. om du ska vara Ord märkare så ja.. då stämmer det du säjer... men ett 2-1 system... är det inte många som kalla för 2-1 stsyem på en SV, utan man säger nätt och jämt ett slip-on... men oki... jag förstår dig... Men köper han ett 2-1 syste, så behöver han inte kapa, finns även slipon som man kan köpa till förlängningsrör så man slipper kapa.. jag köpte ju mitt GPR bara för att slippa kapa..
 
Jag hade inget emot att kapa på min.. Kan meddela att det är inga större problem.
Det perifierade röret där skarven hamnar är desto svårare att få bort.
Är man inte begåvad med åtminstone lite tålamod så bör man åvstå denna operation. :huvet
 
sv 1000

sv 1000 06a inga problem att dra upp den på gas på 2an ????? har beställt en och är lite nyfiken.
Patrik
 
Bifffen skrev:
sv 1000 06a inga problem att dra upp den på gas på 2an ????? har beställt en och är lite nyfiken.
Patrik

Jag har kört lite SV1000. Den reste sig inte av enbart gaspådrag, däremot reste den sig med "ge gas - slå av - ge en jävla massa gas metoden".

OBS! Det var inte min egen hoj så jag vågade inte experimentera så mycket med slangningarna. Men om du övar lite så tror jag nog att det ska gå att gasa upp den på slangen.

Annars så kan du ju alltid koppla upp den. Jag gjorde det med min SV650 och när tekniken väl satt där så var det busenkelt.
 
ska bygga om arslet på hojen och behöver lite ideer hur ser era ut :arsele
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top