SV-Tråden!

Det är tråkigt med trasig tank-lampa, då händer det att man kan bli stående..

duckie skrev:
Min varningslampa börjar lysa vid 25 körda mil ungefär, sen brukar jag tanka vid 30 mil. Ganska schysst aktionsradie faktiskt.

Hur lyckas ni (duckie & ni andra) komma mer än 25 mil på en tank??
Jag har visserligen ingen lampa som tänds, men vid 25 mil är det torrt i min tank.
Det måste vara lugn körning om jag ska våga åka mer än 20 mil innan jag tankar.

//Gerry
 
NoicE skrev:
Det går utmärkt att køra på banan :banana
enda som märks är att bromsarna blir lite matta av värmen...
jag lovar att kan man hantera styret så spelar det ingen roll om man har 72 eller 150hk...
Jag kør på bana så gott som varje torsdag, snabba gruppen och jag kør inte
långsammast. Men är den enda hojen under 100hk...

Jag körde på Gotland Ring i samband med Lelleveckan. Invigde båda knäpuckarna och gick att hålla bra tempo i kurvorna. På raksträckorna var det ingen större vits att gasa tyckte jag då man fick bromsa desto mer innan kurvorna. Något som kändes livsfarligt var dock bromspedalens förmåga att ta i backen, höll på att vurpa pga det. Den sitter helt felplacerad om man jämför med sportigare hojar där man uppenbarligen sett till att den inte ska kunna ta i i första taget. Har tänkt fixa bild på hur nerslipad min pedal blev innan jag kom på att det var bättre att hänga ut och skrapa knän än metall :tummenupp
 
IvarS skrev:
Jag körde på Gotland Ring i samband med Lelleveckan. Invigde båda knäpuckarna och gick att hålla bra tempo i kurvorna. På raksträckorna var det ingen större vits att gasa tyckte jag då man fick bromsa desto mer innan kurvorna. Något som kändes livsfarligt var dock bromspedalens förmåga att ta i backen, höll på att vurpa pga det. Den sitter helt felplacerad om man jämför med sportigare hojar där man uppenbarligen sett till att den inte ska kunna ta i i första taget. Har tänkt fixa bild på hur nerslipad min pedal blev innan jag kom på att det var bättre att hänga ut och skrapa knän än metall :tummenupp


ja alltså i børjan så skrapade jag både hit och dit men nu har jag inga problem
med det. Knävecket i sadelkanten och luta lagom mycket så kør i alla fall jag snabbast...
och när fotpinnen tar i så lutar jag inte mer :)
 
Gerry skrev:
Hur lyckas ni (duckie & ni andra) komma mer än 25 mil på en tank??
Jag har visserligen ingen lampa som tänds, men vid 25 mil är det torrt i min tank.
Det måste vara lugn körning om jag ska våga åka mer än 20 mil innan jag tankar.

//Gerry

Kan köra ca 25 - 27 mil innan lampan börjar blinka, då ska det ju vara 3.5 l kvar. Ändå nu efter 3 år med hojkortet så kör jag på mycket mer än under första året då det mest blev fiskörning.

Din hoj måste ha mask eller nåt... :D
 
Gerry skrev:
Hur lyckas ni (duckie & ni andra) komma mer än 25 mil på en tank??
Jag har visserligen ingen lampa som tänds, men vid 25 mil är det torrt i min tank.
Det måste vara lugn körning om jag ska våga åka mer än 20 mil innan jag tankar.

//Gerry

jag brukar inte heller komma längre än 25mil, har kört 28 en gång med mycket touring.
 
Kankse de äldre drar mer soppa?

Jag kör stundtals ganska hårt men märker just inte av någon skillnad i bensinförbrukning beroende på hur jag kör.
 
hmm, jag tycker den alltid ligger på ca 0.65L/mil vid till och från jobbet körning, 1liter på banan...

en gång kom jag 24mil på en tank, sen blev det soppatorsk :lol
då körde jag i ca 170km/h+/- från örebro till norges gräns.
Kul ställe att få slut på soppa :3freak
 
duckie skrev:
Kankse de äldre drar mer soppa?
Jag har en -99 som drar drygt 0.6 vid vanlig "hemikring" körning. Kan även ligga och toura i 130-140 och den drar ändå 0.45(kan tilläggas att jag kör med ett 16 drev fram som sänker varvtalet en del, mycket behagligare att åka i dom där farterna än med orginalets 15 tänder). Rekordet ligger på 0.38 en gång men då var det extremt lugn körning.
 
Varning: Ironiskt inlägg

clayman skrev:
Jag har en -99 som drar drygt 0.6 vid vanlig "hemikring" körning. Kan även ligga och toura i 130-140 och den drar ändå 0.45(kan tilläggas att jag kör med ett 16 drev fram som sänker varvtalet en del, mycket behagligare att åka i dom där farterna än med orginalets 15 tänder). Rekordet ligger på 0.38 en gång men då var det extremt lugn körning.

VARFÖR???? :)
(ska man åka snålt kan man ju ta bilen eller bussen)
 
clayman skrev:
Jag har en -99 som drar drygt 0.6 vid vanlig "hemikring" körning. Kan även ligga och toura i 130-140 och den drar ändå 0.45(kan tilläggas att jag kör med ett 16 drev fram som sänker varvtalet en del, mycket behagligare att åka i dom där farterna än med orginalets 15 tänder). Rekordet ligger på 0.38 en gång men då var det extremt lugn körning.


Hur är accelrationen när du drevat upp den? Hur mycket skillnad är det i varvtal runt 140??
 
Nu när det har varit pissväder ett tag så har jag passat på att bygga om röven på hojen. Blev ganska bra tillslut. :)

BILDER!
 
Last edited:
hellla skrev:
Nu när det har varit pissväder ett tag så har jag passat på att bygga om röven på hojen. Blev ganska bra tillslut. :)

BILDER!

håller helt med :tummenupp blev jävligt bra. Mycket fina bilder måste va en himla bra kamera :)
 
hellla skrev:
Nu när det har varit pissväder ett tag så har jag passat på att bygga om röven på hojen. Blev ganska bra tillslut. :)

BILDER!

Det blir ännu snyggare om du skruvar fast den stora svarta plåten innanför plasten.
Annars, helt OK :tummenupp
 
Om jag vore du skulle jag lacka bultskallarna svarta :wiggle
annars var det ju valfett, har typ likadant på min fast jag har byggt det själv av 2mm aluplåt :)
 
NoicE skrev:
Om jag vore du skulle jag lacka bultskallarna svarta :wiggle
annars var det ju valfett, har typ likadant på min fast jag har byggt det själv av 2mm aluplåt :)

Var ju så kul att spraya så det mesta gick åt av burken, men det finns nog lite kvar till bultarna. :)

Jag har också byggt med 2 mm aluplåt. Vadå menar du att det ser köpt ut? Ser du inte att hålen är lite sneda och ojämna? :hihi Blev även lite spår efter allt böjande med polygripen, men vafan gör det om hundra år? :banana
 
Gerry skrev:
Hur lyckas ni (duckie & ni andra) komma mer än 25 mil på en tank??
Jag har visserligen ingen lampa som tänds, men vid 25 mil är det torrt i min tank.
Det måste vara lugn körning om jag ska våga åka mer än 20 mil innan jag tankar.

//Gerry

Låter som du och jag har samma förbrukning jag kommer mellan 16 och 20 mil på en tank om man inte ligger och tourar i 120 då kanske några mil till.....

/Urban
 
Tankpad

Letar efter en helsvart, blank tankpad. Var tusan hittar man sånt?

Måste passa min sv -00 också.. tanken har ju typ en bula längst ner mot sadeln...
 
hellla skrev:
Var ju så kul att spraya så det mesta gick åt av burken, men det finns nog lite kvar till bultarna. :)

Jag har också byggt med 2 mm aluplåt. Vadå menar du att det ser köpt ut? Ser du inte att hålen är lite sneda och ojämna? :hihi Blev även lite spår efter allt böjande med polygripen, men vafan gör det om hundra år? :banana


ah, førstorade inte bilderna :)
samma form som på køpta prylar, men när man tittade noga så syntes det, men som sagt ho fakkin kärs?
bra jobbat, men ingen av min alu syns så jag struntade i att lacka :tungan
 
NoicE skrev:
ah, førstorade inte bilderna :)
samma form som på køpta prylar, men när man tittade noga så syntes det, men som sagt ho fakkin kärs?
bra jobbat, men ingen av min alu syns så jag struntade i att lacka :tungan

Så du har inte lackat din? Kan du inte lägga upp nån bild, jag har ju samma färg på min hoj och skulle vilja se hur det ser ut...!




PS. SKA DET VARA SÅ SVÅRT ATT FÅ ETT SVAR PÅ: VAR MAN KAN FÅ TAG PÅ PLASTPLUGG SOM MAN SÄTTER DIT FÖR ATT SLIPPA HÅLEN EFTER ATT MAN HAR TAGIT BORT HANDTAGET BAK.
 
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

Back
Top