SV-Tråden!

duckie skrev:
Det är sjukt billigt. För billigt...

Jo jag vet, men vad ska jag göra då? Behöver tyvärr sälja pga av bilköp som jag kommer behöva till mitt nya jobb som jag börjar om några veckor.

Började på 58, sen 55, sen 49 och nu strax under 45. Två som hört av sig varav en var oseriös och en ringde idag och skulle återkomma.

Inte kul alls, jag går massa minus mot vad jag betalade i maj i år, men måste ju få sålt. :/

bossjan skrev:
Den här killen är nog värst!

Bilden talar för sig själv...
Långt ifrån... Finns Sv's med 800cc och 100hk... finns även mer ombyggda sv's:

vad väger ni myggor som kommer hela 25+mil per tank? har aldrig kommit mer än 22,8mil på full tank och då var det soppatorsk. väger själv 80 plus skyddskläder då.

Bifogat

• lack_4.jpg
    lack_4.jpg
    83.5 KB · Visningar: 136
  • svrightfr.jpg
    svrightfr.jpg
    117.1 KB · Visningar: 163
  • lok.jpg
    lok.jpg
    66 KB · Visningar: 118
johanp skrev:
vad väger ni myggor som kommer hela 25+mil per tank? har aldrig kommit mer än 22,8mil på full tank och då var det soppatorsk. väger själv 80 plus skyddskläder då.

Hrmm, Nu snackar vi stora myggor här... 196 cm vindfång och en vikt av 118 kg + utrustning. :banana

Blinkers....suck

johanp skrev:
Långt ifrån... Finns Sv's med 800cc och 100hk... finns även mer ombyggda sv's:

Sjukaste lacken...
Men han som byggt om den blåa måste ha en liten sinnesrubbning.
Lägga ner tid o pengar och byta till Mv bakdel, highpipes, enkelsving (!), upsidedown, sexkolvs ok, mm. mm.
Och ha kvar original blinkes fram!

Last edited:
Färgkod

Är det nån som vet vart jag hittar färgkoden på min SV1000 -05?
Eller det är kanske nån som vet vad den är (Silver)!

/Jens

JeppeSV1000 skrev:
Är det nån som vet vart jag hittar färgkoden på min SV1000 -05?
Eller det är kanske nån som vet vad den är (Silver)!

/Jens

http://www.color-rite.com/
men där finns inte silver -05.
Min sv650-03 silver har iaf färgkod YD8, men jag har använt en opelfärg när jag har lackat tillbehör - syns ingen skillnad.

har mecklat ihop en undertray i aluminium och behöver nån typ av belysning till nummerplåten, nån som har testat bultar med inbyggda lysdioder? vart kan man hitta dessa till bra pris? passade förresten på att styra upp dubbellyse och en upprensning av suzuki reklamen på hojen.

johanp skrev:
har mecklat ihop en undertray i aluminium och behöver nån typ av belysning till nummerplåten, nån som har testat bultar med inbyggda lysdioder? vart kan man hitta dessa till bra pris? passade förresten på att styra upp dubbellyse och en upprensning av suzuki reklamen på hojen.

Hur fixade du dubbellyse? har du både på hel och halv dubbel?

johanp skrev:
nån som har testat bultar med inbyggda lysdioder? vart kan man hitta dessa till bra pris?

har själv funderat på det alternativet och undrar också hur det blir, om du gör det säg till hur det blev och om du är nöjd..! eftersom jag inte kommer bygga om röven på min än på ett litet tag..

Jimmy-boy skrev:
Hur fixade du dubbellyse? har du både på hel och halv dubbel?
om man inte vill dra om alla kablar så är det enda rätta att smälla på så att man har hel+halv vid halvknappen och enbart hel vid helknappen... låter ju pedagogistikt :va

Jag ska sälja en SV650 2000 (Uttagen 2001) som gått 1800 mil och med helt nytt bakdäck och framdäck samt service gjord. Ska ha 45 lax.

Jo det är klart, men här uppe i mellan/norra Sverige ligger ju priserna lite högre också. Sen var väl den där 03-an billigare än vanligt eller?

johanp skrev:
om man inte vill dra om alla kablar så är det enda rätta att smälla på så att man har hel+halv vid halvknappen och enbart hel vid helknappen... låter ju pedagogistikt :va

Hur kopplande du om? är det i Hel/Halvljus knappen?

Hej jag skulle vilja ha lite hjälp med vad det är för storlek på originalljuddämparen på SV 650?

Vilken diameter på röret och om det träs på det sista röret och hakas dit med en fjäder eller hur är det?

Även gärna hur grov själva dämparen är?

/Urban

sv...trevligt!

vad trevligt med en alldeles egen tråd! just registerat mig här och så hitttar man detta=)

har dock s en seriös fråga:

Min sv650s orkar inte starta. Startmotor orkar inte dra igång den trots att jag laddat upp batteiet fullt!? Har försökt springa igång den men det går dåligt...den är dessutom helt nyservad. Stora servicen!
Börjar bli lite less... :confused:

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back