SV-Tråden!

Fudpucker skrev:
Dags för ett däckbyte snart.
Vad kör ni andra på för däck?
Nån som kör på andra däck än Metzlerdäcken?
Skriv och rekommendera!!

Tack!

Kör med Metzler Sportec M1... kanondäck :tummenupp
 
ang: stålomspunnet så kan jag rekommendera NBM Hydraulic i solna, tog med slangen in och 5min senare lämnade jag lokalen med en ny slang med ett genomskinligt plasthölje och 900 mindre i fickan.
 
demoniak skrev:
Jag beställde från S-Racing därför att jag hade bestämt mig för att jag ville ha ett i färgen "Blue Iridium" under förhoppningen om att det skulle vara samma färg som på visiret till min Shoei-hjälm. Färgen var en besvikelse, knappt genomskinligt, men ser hyffsat ut ändå.

attachment.php


Färgen passade ju bra till cykeln iaf, och se igenom det behöver man väl knappast kunna?
 
Skillnad

Är det någon större skillnad mellan TLR:n och SV 1000 när man kör krokvägar eller bana?
TLR:n jag hade tyckte jag var "bånglig" att köra i kurvor, ofta när jag ville svänga så ville hojen rakt fram. SBS fel? (Skit Bakom Spakarna)
Känns SV:n lika tung som TLR:n?

Tacksam för svar och erfarenheter så jag vet om jag skall köpa en SV eller inte. Vill inte köpa en hoj igen som jag inte trivs med, som jag gjorde med TLR:n.
 
Mogge70 skrev:
Är det någon större skillnad mellan TLR:n och SV 1000 när man kör krokvägar eller bana?
TLR:n jag hade tyckte jag var "bånglig" att köra i kurvor, ofta när jag ville svänga så ville hojen rakt fram. SBS fel? (Skit Bakom Spakarna)
Känns SV:n lika tung som TLR:n?

Tacksam för svar och erfarenheter så jag vet om jag skall köpa en SV eller inte. Vill inte köpa en hoj igen som jag inte trivs med, som jag gjorde med TLR:n.

Heisann, tror nok du vil erfare at sv'n er betydelig lettere å kjøre sving med enn tlr. Det er andre gafler, dempere (og styredemper), styreforsprang og vekt på sv'n sammenlignet med tlr. Til gjengjeld er det jo litt mindre "pulver" i sv'n når du kommer på langstrekket.

Jeg har kjørt flere gsxr modeller tidligere og vil nok si at de er bedre banesykler enn sv men sv'n er en bedre allround sykkel pluss at det er morsomt å kjøre v-twin da :D
 
BTAngel skrev:
Nån som har några bra tips på schyssta slipons/boltons till en SV1000s?

Såg att du bor i malmö.

har sett nån sv1000s i silver i stan och blev förälskad.

Men är lite nyfiken på vad försäkringspremierna ligger på en sådan hoj.

Bor själv i Malmö är snart 22 tog hoj kort förra året haft bil sen 01 (ifall det hjälper).

Skulle vara snällt ifall du kunde nämna vilken bolag och vad för premie du har.

MVH

Mujo M
 
2fast4hjo skrev:
Visst är dem läckra :drool


ja dom är riktigt fina som du säger;)

Vilken försäkringsklass ligger dom i är det 7:an?

finns ju 03:or som är helt nya med 2 års garanti för "billiga pengar".

Men som jag säkert kommer få bekräftat så kommer jag itne ha råd o försäkra den ;(.......
 
malmo skrev:
ja dom är riktigt fina som du säger;)finns ju 03:or som är helt nya med 2 års garanti för "billiga pengar".


Min är ny, -03 :tungan

Nu bor ju inte jag i storstad, men vi ger ungefär 800kr/mån
hel/hel + får köra på bana, dock ej tävla/träna utan bara allmänna bandagar.
Håller :tummenupp att du har råd.
 
Last edited:
2fast4hjo skrev:
Min är ny, -03 :tungan

Nu bor ju inte jag i storstad, men vi ger ungefär 800kr/mån
hel/hel + får köra på bana, dock ej tävla/träna utan bara allmänna bandagar.
Håller :tummenupp att du har råd.

Det var inte alls farligt. Hade jag fått en sådan premie så hade jag kunnat tänka mig och ringa o beställa hojjen ;)


Men kanske är värre med min ålder? Vet att det är ofint o fråga ;) men hur gammal är du?
 
Har en fråga ang SV650, jag har en -03 och om man tittar under tanken från vänster sida så ser man följande, bifogat på bilderna. En pryl där en mutter som sitter på en liten bult som är Lös(man kan snurra på den för hand). När man torrgasar så snurrar den på sig lite granna. Min fråga är om någon som har lagt märke till detta?? är era också lösa?

Var inne på den lokala meken (dock inte Suzuki mekk) men han hade ingen aning...
 

Bifogat

  • 1.jpg
    1.jpg
    81.5 KB · Visningar: 83
  • 2.jpg
    2.jpg
    91.9 KB · Visningar: 72
burst skrev:
Har en fråga ang SV650, jag har en -03 och om man tittar under tanken från vänster sida så ser man följande, bifogat på bilderna. En pryl där en mutter som sitter på en liten bult som är Lös(man kan snurra på den för hand). När man torrgasar så snurrar den på sig lite granna. Min fråga är om någon som har lagt märke till detta?? är era också lösa?

Var inne på den lokala meken (dock inte Suzuki mekk) men han hade ingen aning...

Ser ut att kanske vara "throttle stop screw" eller nåt...
Kolla in servicemanualen:
http://sv650.org/SV_service_manuals/SVK3_manuals/5_Fuel_System_and_Throttle_Body.zip
http://www.sv650.org/sv_manuals.htm
 
Slipon till en SV650?

Hej,
Har kollat hela forumet efter trådar men inget riktigt svar har jag funnit.
Någon som har tips till slipon där man ej behöver kapa orginalsystemet, kanske ett halvsystem då eller?
Och var kan man köpa ett sådant i sthlm/uppsala regionen? eller finns det bra import förslag?
Måste höra twinen smattra!!!!!
/Fritte
 
z9nefr skrev:
Hej,
Har kollat hela forumet efter trådar men inget riktigt svar har jag funnit.
Någon som har tips till slipon där man ej behöver kapa orginalsystemet, kanske ett halvsystem då eller?
Och var kan man köpa ett sådant i sthlm/uppsala regionen? eller finns det bra import förslag?
Måste höra twinen smattra!!!!!
/Fritte

Jag vet att BOS gör halvsystem till SV 650... dock inga tips på var du kan köpa det.
 
z9nefr skrev:
Hej,
Har kollat hela forumet efter trådar men inget riktigt svar har jag funnit.
Någon som har tips till slipon där man ej behöver kapa orginalsystemet, kanske ett halvsystem då eller?
Och var kan man köpa ett sådant i sthlm/uppsala regionen? eller finns det bra import förslag?
Måste höra twinen smattra!!!!!
/Fritte

gpr har ett 3/4 system som ej kräver kapning.
 
z9nefr skrev:
~ Någon som har tips till slipon där man ej behöver kapa orginalsystemet, kanske ett halvsystem då eller?
Och var kan man köpa ett sådant i sthlm/uppsala regionen? eller finns det bra import förslag?
Med MIVV kunde man välja om man ville kapa eller köpa kollektorn också. Jag köpte mitt från Carpimoto i Italien.
http://www.carpimoto.it/channel/Lang_EN/Chan_312/Brand_5/Bike_709.htm

Här är en länk till kollektorn: http://www.carpimoto.it/product/Lang_EN/Chan_316/Brand_5/Bike_709/Firm_0/Prod_21183.htm
€89 skall de ha för den.
 

Bifogat

  • kollektor.jpg
    kollektor.jpg
    32.4 KB · Visningar: 63
Last edited:
Äntligen!!

I lördags var det dags!
= Premiärturen är nu avklarad.
Totalt blev det ett par mil på lördagen & ca 20 i söndags.
Det var ingen sommarvärme direkt, men att få köra lite värmde så att det räckte.

Dessutom var det första gången som jag fått dra den längre än 5000rpm.
Och jag måste säga att även om den känns (lite för-)lätthanterlig och väldigt lätt (fortfarande lite moped-känsla...) så blir den väldigt mycke roligare när man kommer upp på lite varv :yoparty ...(sådär mellan 6-10 000 *ler*)

Tyvärr hittade jag 2 fel på min hoj..
1; Lampan i höger framblinkers gav upp efter ca 1 timmes körning.
2; Lampan som ska varna när det är dåligt med bensin tändes aldrig....fast den borde gjort...

Nu vill jag bara ha MER värme så jag kan få mer mil & erfarenhet!


Hoppas vi ses där ute!

//Gerry
 
satan i gatan ;(

Ringde precis till bikepoint för att dom hade en 03: som rullat 0mil till salu för 68500.

Skulle säga att jag kommer upp imorn och hämtar den så får man höra att en kille ringt precis innan mig och bokat det. ;( satan i gatan än en gång ;)

Suttit nu i två dar o tänkt på om man skall ha den. Som vanligt så är man sent ute;(


någon som vet nån firma som har lika bra priser som bikepoint och har en silvrig sv1000s hemma?

MVH

Mujo M


isåfall SKRIV ;)
 
Back
Top