SV-Tråden!

ola_sandin skrev:
Är det någon här som har provat att dreva ner sin sv?
Funderar på att ha en kugge mindre på fram. Eller blir det för mycket? Man kanske ska ta lite större drev bak istället.

Som det är nu varvar väl hojen ca 4500rpm i 100km/h, ungefär hur mycket skulle hojen varva med en kugge mindre fram?

Orginal har du ett förhållande 15/45 om du tar bort en kugg får du 14/45.. det ger en förändring i utväxlingen på ca. 7%.
Det borde inte vara alltför långsökt att anta att varvet höjs med 7% vid samma hastighet... till ca. 4800rpm.

Som parantes kan jag nämna att det brukar vara mer rekomenderat att öka bakdrevet snarare än att minska framdrevet. 48 kugg bak ger dig ungefär samma förändring.
 
Ännu en däckfråga...

Måste köpa nytt bakdäck innan besiktningen och då kommer den evigt diskuterade frågan... vad f.. väljer jag för däck? :confused:

Har ett Pirelli (160/60/17) som passar utmärkt för banåkning men kanske är något för mjukt för "vanlig" åkning?

Vad, vart och hur mycket?

// Valerie
 
Blås

Nån som har några bra tips på schyssta slipons/boltons till en SV1000s?
 
Valerie skrev:
vad f.. väljer jag för däck? :confused:

Har ett Pirelli (160/60/17) som passar utmärkt för banåkning men kanske är något för mjukt för "vanlig" åkning?

Vad, vart och hur mycket?

// Valerie

Hmm kan bara säga vad jag valde till min...
Jag ville ha bra däck fast ändå inga mjuka race däck, vill liksom ha lite livsläng på dom också.
Det blev iallafall en uppsättning Pirelli Diablo "mellanvarianten" 160/60 17 och 120/70 17.
Diablo finns i tre varianter Diablo corsa "typ race" vanliga Diablo... samt Diablo Strada som är mer åt touring och livslängd...

Betalade ca 3700:- inkl frakt för ett framdäck och två bakdäck... bra att ha ett extra så man klarar sig hela säsongen.

Köpte detta på mynetmoto funkade riktigt bra.

/Dan
 
Jag har större bakdrev på min sv 3kugg större närmare bestämt och det är nästan samma sak som ett mindre fram och min hoj varvar i 100km/h 4800
 
jra_racing skrev:
Jag har större bakdrev på min sv 3kugg större närmare bestämt och det är nästan samma sak som ett mindre fram och min hoj varvar i 100km/h 4800

Hur är den att köra då? Går det lätt ueela?
 
jra_racing skrev:
Jag har större bakdrev på min sv 3kugg större närmare bestämt och det är nästan samma sak som ett mindre fram och min hoj varvar i 100km/h 4800

Har du längre kedja eller orginal?
 
HUruvida kedjan e längre kan jag inte svara på för killen jag köpte den av hade fixat det. Om det e lätt på slangen är väl jag ingen bra vägledning på för jag e rätt kass på det men jag kan åka på ettan och tvåan utan några större problem. Jämförde med en polare och det skiljer ganska mycket i acc.
 
däck?!

Dags för ett däckbyte snart.
Vad kör ni andra på för däck?
Nån som kör på andra däck än Metzlerdäcken?
Skriv och rekommendera!!

Tack!
 
Fudpucker skrev:
Dags för ett däckbyte snart.
Vad kör ni andra på för däck?
Nån som kör på andra däck än Metzlerdäcken?
Skriv och rekommendera!!

Tack!

Diablo har jag på nu. Det satt Continental på när jag köpteoch det skulle jag inte ens rekommendera min värsta fiende att köra med. Jag är inte racerstjärna men det kasade och släppte väldigt tidigt... Finns väl olika varianter men inget att rekommendera...
 
Funderar på att köpa ett Dubble Bubble kåpglas till SVn. Nån har bild på hur det ser ut? Förutom den bild som finns på s-racing? :)
 
SimmPsi skrev:
Funderar på att köpa ett Dubble Bubble kåpglas till SVn. Nån har bild på hur det ser ut? Förutom den bild som finns på s-racing? :)

Här kommer två bilder !!!

hoppas dom hjälper dig.

/Dan
 

Bifogat

  • CIMG1188 (Large).JPG
    CIMG1188 (Large).JPG
    89.8 KB · Visningar: 81
  • CIMG1187 (Large).JPG
    CIMG1187 (Large).JPG
    106.1 KB · Visningar: 110
SimmPsi skrev:
Funderar på att köpa ett Dubble Bubble kåpglas till SVn. Nån har bild på hur det ser ut? Förutom den bild som finns på s-racing? :)


Jag har inte beställt från s-racing pga att jag hört att deras rutor ska ha dålig passform och en ful gummilist högst upp, eller har jag fel? Ni som har det kanske kan berätta om det stämmer.
Jag beställde ett Puig från Bikeshop.se.
Vad jag läst ska det sitta jäkligt bra på andra cyklar iaf.
Det är tyvärr lite försenat pga mycket stort tryck på Puig, men så fort jag fått mitt blir det bilder och info.
 
Drkosmos skrev:
Nån mer än jag som är intreserad av stålomspunna bromsslangar ?

Vi kanske kan ordna ett gruppköp om det är ok för Sweedi.


Intresse finnes!!
Men jag tänkte ta det när servicen säger åt mig att byta slangarna.
Men de tappar ju inte mycket värde om de ligger på hyllan ett tag:)
 
spaceman skrev:
Jag har inte beställt från s-racing pga att jag hört att deras rutor ska ha dålig passform och en ful gummilist högst upp, eller har jag fel? Ni som har det kanske kan berätta om det stämmer.


Rutan på mina bilder är från S-racing, passformen är väl helt ok kan säkert vara bättre men jag är iallafall nöjd. att den har en ful gummilist stämmer men den använder inte jag. skall tydligen behövas på besiktningen sägs det.
Jag glömde att sätta på den när jag besiktigade men fick ingen anmärkning ändå.

/Dan
 
Ekberg skrev:
Rutan på mina bilder är från S-racing, passformen är väl helt ok kan säkert vara bättre men jag är iallafall nöjd. att den har en ful gummilist stämmer men den använder inte jag. skall tydligen behövas på besiktningen sägs det.
Jag glömde att sätta på den när jag besiktigade men fick ingen anmärkning ändå.

/Dan


Okej. Läste någonstans att den skulle ha taskig kant upptill, som listen skulle dölja. Men det går kanske att fila till?
 
spaceman skrev:
Okej. Läste någonstans att den skulle ha taskig kant upptill, som listen skulle dölja. Men det går kanske att fila till?

Nä kanten ser inte ut som origialet, som tjocknar till lite och är "mjukt" rund.
Utan det ser mer ut som avsågad så att det blir två kanter på den typ ].
Gummilisten är väl till för att man inte skall skada sig om man drar halsen i den eller nått.

Om man säger så här.... Jag är nöjd med min, men kan du få tag i en som har samma form på kanten som original så är ju det klart att föredra.

/Dan
 
spaceman skrev:
Jag har inte beställt från s-racing pga att jag hört att deras rutor ska ha dålig passform och en ful gummilist högst upp, eller har jag fel? Ni som har det kanske kan berätta om det stämmer.
~
Det är tillverkningsmetoder som skilljer. Original är gjutet på något sett med bl.a. de som S-Racing säljer (Powerbronze) är formpressade från ett platt stycke.
Det ger en aning sämre passform och i alla fall på > 03 så ger det en glipa mellan insidan på glaset och instrumentbrädan.

Jag beställde från S-Racing därför att jag hade bestämt mig för att jag ville ha ett i färgen "Blue Iridium" under förhoppningen om att det skulle vara samma färg som på visiret till min Shoei-hjälm. Färgen var en besvikelse, knappt genomskinligt, men ser hyffsat ut ändå.

attachment.php
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top