SV-Tråden!

enchanter skrev:
2281557 Vad är det för sorts strypning du pratar om nu ? :va

Tändningen ställs lite tidigare eller senare (kommer inte ihåg vilket) på tvåans och treans växel. Detta enligt utsago för att klara någon typ av buller eller CO krav som tydligen mäts på dessa växlar :3freak
Låter muppigt, men så är det tydligen. :tomten
 
Mangoo skrev:
2282162 Tändningen ställs lite tidigare eller senare (kommer inte ihåg vilket) på tvåans och treans växel. Detta enligt utsago för att klara någon typ av buller eller CO krav som tydligen mäts på dessa växlar :3freak
Låter muppigt, men så är det tydligen. :tomten

Gäller detta nyare märken av sv eller bara sv1000?

Låter galet .. usch .. bort :)
 
Tror att det gäller fler modeller av Suzuki, men definitivt tidigare model av SV 650.
Det handlar om ljudkrav som mäts i förbifart, man förskjuter tändningen lite och klarar då ljudnivån.
Ganska lätt att plocka bort... :hihi
 
:hej är det någon här som vet eller kan mäta cc-måttet mellan bultarna som håller fast tanken i framkant. (fästet vid styrhuvudet)

Till en SV1000 -01 eller -02,-03

Skulle bli tacksam om någon kunde svara på detta,då ett snabbfäste skall införskaffas för en TLR,De hänvisar bara till SV1000 på denna firma. :)

Tackar på förhand.
/Ronny
 
TLRR skrev:
2282946 :hej är det någon här som vet eller kan mäta cc-måttet mellan bultarna som håller fast tanken i framkant. (fästet vid styrhuvudet)

Till en SV1000 -01 eller -02,-03

Skulle bli tacksam om någon kunde svara på detta,då ett snabbfäste skall införskaffas för en TLR,De hänvisar bara till SV1000 på denna firma. :)

Tackar på förhand.
/Ronny

Tror det kommer att bli svårt att få tag i måtten på SV1000 -01 och -02 eftersom modellen kom ut på marknaden först -03 :fakta ;)
 
Sv som rycker vid gaspådrag..

Var på väg hem från Enköping (till Norrtälje) och höll relativt hög fart en längre tid när den helt plötsligt började rycka när jag accelererade.

Sammtidigt som den rycker så går varvräknaren ner i botten. Misstänker att varvräknaren får signal från den ena tänspolen (eller), så det borde väl vara någonting med tändningen som inte är som det ska..?

Är det någonting som kan ha blivit överhettat?


Svara här tack.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=126713
 
Mangoo skrev:
2283071 Tror det kommer att bli svårt att få tag i måtten på SV1000 -01 och -02 eftersom modellen kom ut på marknaden först -03 :fakta ;)

Ok så mycket kunde jag om systermodellen,menade förståss SV1000 03-05 :fyllisar
 
Vässa till hojen?

Undrar vad man kan göra för att pressa ur SVn lite :) Nån som gjort nåt roligt? Helsystem och nytt filter och rycka sladdarna under cutsen kan man ju göra men sen då? Läste nånstans om ett kit på 810cc nån som sett det nånstans? Jag hittade det för några månader sen men kommer fanimej inte ihåg var!? Sen hur mycke gör det att byta filter,system och rycka sladdarna?
 
Ekeby skrev:
2287961 Undrar vad man kan göra för att pressa ur SVn lite :) Nån som gjort nåt roligt? Helsystem och nytt filter och rycka sladdarna under cutsen kan man ju göra men sen då? Läste nånstans om ett kit på 810cc nån som sett det nånstans? Jag hittade det för några månader sen men kommer fanimej inte ihåg var!? Sen hur mycke gör det att byta filter,system och rycka sladdarna?
Helsystem + filter + dynojet = 7-10hk ungefär, låter som lite men det känns ganska mycket.

Tyvärr har jag glömt namnet på firman, men det finns minst ett företag i England som har kammar, ventiler, tändningsförskjutning, toppar, cylindrar och säkert mer ändå - det är dock svindyrt. Har även läst en del om att stoppa i kolvar från Hayabusa i syfte att trimma.

Edit: en annan positiv grej med helsystem är att du kan banta ner bågen 5kg utan problem.
 
TLRR skrev:
2282946 :hej är det någon här som vet eller kan mäta cc-måttet mellan bultarna som håller fast tanken i framkant. (fästet vid styrhuvudet)

Till en SV1000 -01 eller -02,-03

Skulle bli tacksam om någon kunde svara på detta,då ett snabbfäste skall införskaffas för en TLR,De hänvisar bara till SV1000 på denna firma. :)

Tackar på förhand.
/Ronny

Ok, jag har kollat lite på detta. Det är ca 87mm mellan bultarna på min SV1000S -05.
Hoppas det hjälper dig :)

____
 
Mangoo skrev:
2288621 Ok, jag har kollat lite på detta. Det är ca 87mm mellan bultarna på min SV1000S -05.
Hoppas det hjälper dig :)

____

Jag tackar och bugar för hjälpen. :) Det hjälper mig mycket.Ta det lugn ute i Trafiken o ha en skön sommar på dig/er i tråden.
Hälsningar.
/Ronny
 
Hmmm

johanp skrev:
2288514 Helsystem + filter + dynojet = 7-10hk ungefär, låter som lite men det känns ganska mycket.

Tyvärr har jag glömt namnet på firman, men det finns minst ett företag i England som har kammar, ventiler, tändningsförskjutning, toppar, cylindrar och säkert mer ändå - det är dock svindyrt. Har även läst en del om att stoppa i kolvar från Hayabusa i syfte att trimma.

Edit: en annan positiv grej med helsystem är att du kan banta ner bågen 5kg utan problem.

Oki låter ju kanon letar efter ett schysst helsystem är ju en jungel och alla säger att deras har det mulligaste ljudet och bästa prestanda :hihi !
Så vetifan vad det blir funderar dock på ett Akrapovic men det kostar ju... Som om nån vet nåt ställe där dom har riktigt schyssta priser så tell me!!!!
 
Ekeby skrev:
2287961 Undrar vad man kan göra för att pressa ur SVn lite :) Nån som gjort nåt roligt? Helsystem och nytt filter och rycka sladdarna under cutsen kan man ju göra men sen då? Läste nånstans om ett kit på 810cc nån som sett det nånstans? Jag hittade det för några månader sen men kommer fanimej inte ihåg var!? Sen hur mycke gör det att byta filter,system och rycka sladdarna?


Har också sett det kitet, låter väldigt roligt men tyvärr var det svin dyrt. Nya kolvar, cylindrar andra kammar och vevaxel tror jag det var. Tror jag hitta länken på sv650.org eller nåt. Undrar hur många hästar det går att klämma ut ur motorn? Ingen som "har hört" något.
 
Freon_leon skrev:
2290536 Har också sett det kitet, låter väldigt roligt men tyvärr var det svin dyrt. Nya kolvar, cylindrar andra kammar och vevaxel tror jag det var. Tror jag hitta länken på sv650.org eller nåt. Undrar hur många hästar det går att klämma ut ur motorn? Ingen som "har hört" något.


http://www.jhsracing.co.uk/

Eligt dom som "vet" så ligger gränsen nånstans över 90 hk på hjulet då är det veven som är den svagaste länken. /man kan iofs köpa ny vev också men det blir ännu dyyyrare)
Men det krävs många och dyra moddar för att komma dit.
Om man bortser från turbo då, har inte iofs inte hört talas om någon som gjort det.

Jag har gjort lite roliga grejer med min motor under våren som jag kan berätta lite om, om någon är intresserad.
men inte nu, har inga bilder här, och skall på fest om två minuter.

Ha det gött
/Dan
 
Ekberg skrev:
2291301 http://www.jhsracing.co.uk/

Eligt dom som "vet" så ligger gränsen nånstans över 90 hk på hjulet då är det veven som är den svagaste länken. /man kan iofs köpa ny vev också men det blir ännu dyyyrare)
Men det krävs många och dyra moddar för att komma dit.
Om man bortser från turbo då, har inte iofs inte hört talas om någon som gjort det.

Jag har gjort lite roliga grejer med min motor under våren som jag kan berätta lite om, om någon är intresserad.
men inte nu, har inga bilder här, och skall på fest om två minuter.

Ha det gött
/Dan

Klart intresserad mannen tell me what ya done!! Å åter igen nån som kan rekomendera ett schysst helsystem finns det inga runt 5000-7000 klassen? Vill inte ha slipon vägrar såga i mitt orginal hehe ;)! Kanske nån som har ett helsystem ligger, eller nån som ska sälja biken och kan tänka sig plocka bort det å sälja löst :banana !

Freon_leon skrev:
2290536 Har också sett det kitet, låter väldigt roligt men tyvärr var det svin dyrt. Nya kolvar, cylindrar andra kammar och vevaxel tror jag det var. Tror jag hitta länken på sv650.org eller nåt. Undrar hur många hästar det går att klämma ut ur motorn? Ingen som "har hört" något.

Jao jag har sett det men kommer fan inte ihåg var 810cc var det så mycke kommer jag ihåg!
 
Ekeby skrev:
2291521 Å åter igen nån som kan rekomendera ett schysst helsystem finns det inga runt 5000-7000 klassen?

Jag köpte mitt Akra-system i Tyskland här. Man får maila och fråga om pris, men när jag köpte mitt gav han 10% rabatt på priserna som anges här.
Ett helsystem med Carbondämpare får du alltså loss för ca. 750 Euro, vilket med dagens kurs blir rätt exakt 7000 kr. Sen tillkommer några kronor i frakt, men jag har för mig att det inte var så farligt. Tyska Ebay, är ett annat ställe som helt klart är värt att kika på.

Akrapovic har ett fantastiskt ljud, och ihop med KN-filter och en ny bestyckning av förgasarna blir det som en ny hoj... :yoparty
attachment.php
 
Bakhjulsköra... Någon som e kung på det eller??
Det måste jag lära mig, kom gärna med tips o trix... :yoparty
 
lowpipe vs highpipe

Ska inhandla ett scorpion-slipon men jag kan inte bestämma mig om jag ska ha high el lowpipe.... :va

Finns det ingen risk att passageraren bränner sig el nått med highpipe? Eller att lacken tar skada av värmen då highpipen sitter närmare kåpan??? :va
 
Last edited:
Jag ville ställa en fråga till er alla om hur era hojar är på oljefronten?

Har en K3a som nu passerat 1000m mil (köpte den i maj på 580mil) och har behövt fylla på olja 2ggr (vi pratar om kanske 3dl totalt) men är det meningen att den ska dricka olja eller är det något som inte stämmer?


inte orolig för den låter kanon och går kanon men ville bara ha svar på detta :)


//Cel
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top