Sv som rycker vid gaspådrag..

Hinken

Hellre fotsvamp än ärtsoppa..!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Yamaha XSR900
Var på väg hem från Enköping (till Norrtälje) och höll relativt hög fart en längre tid när den helt plötsligt började rycka när jag accelererade.

Sammtidigt som den rycker så går varvräknaren ner i botten. Misstänker att varvräknaren får signal från den ena tänspolen (eller), så det borde väl vara någonting med tändningen som inte är som det ska..?

Är det någonting som kan ha blivit överhettat?

Hinken skrev:
2283076 Var på väg hem från Enköping (till Norrtälje) och höll relativt hög fart en längre tid när den helt plötsligt började rycka när jag accelererade.

Sammtidigt som den rycker så går varvräknaren ner i botten. Misstänker att varvräknaren får signal från den ena tänspolen (eller), så det borde väl vara någonting med tändningen som inte är som det ska..?

Är det någonting som kan ha blivit överhettat?

Om du har en Power Commander så kan det vara glapp/jordfel.

Hinken skrev:
2283101 Ingen PC..
Du har inte möjligtvis kvar skumgummit som sitter fast på undersidan av tanken och precis ovanför luftinsuget? Det kan nämligen hända att den lossnar och sugs ner i luftintaget varvid man får jäkligt ryckig gång vid acceleration och tillslut är det precis som den får för mycket bränsle (stark bensindoft efter en)...

Tjejen hade nått liknande problem på sin, och då var det jordkabeln på batteriet som satt löst. Kolla den (och pluskabeln med för den delen).

Pajje

Problemet löst.

Sprayade kontaktspray på varenda kontakt jag kunde hitta på hela hojen.. :)

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon