SV-Tråden!

SV 650S -03 till salu

Finns väl några som hänger här och letar SV? Min är snyggaste färgen :tummenupp Säljes nyservad 1200-mila, bara blivit 600 mil i år.

ANNONSLÄNK

06.startklar.jpg
 

Bifogat

  • SV1000SK5_red_993333.jpg
    SV1000SK5_red_993333.jpg
    27.7 KB · Visningar: 59
Last edited:

Bifogat

  • 3cb396a5-7f1b-4ec4-9ca1-bbbfd9e2b815.jpg
    3cb396a5-7f1b-4ec4-9ca1-bbbfd9e2b815.jpg
    9.7 KB · Visningar: 129
  • 823b627d-474d-4569-8b88-5ebebbb5ffdd.jpg
    823b627d-474d-4569-8b88-5ebebbb5ffdd.jpg
    6.5 KB · Visningar: 144
  • 3246cc0c-bfc9-46bf-96dd-b21e143ac097.jpg
    3246cc0c-bfc9-46bf-96dd-b21e143ac097.jpg
    7.9 KB · Visningar: 131
  • d502bfe8-1460-4dd1-b24e-22e4d2dcac14.jpg
    d502bfe8-1460-4dd1-b24e-22e4d2dcac14.jpg
    7.6 KB · Visningar: 119
  • ed36df80-a732-4a36-b70a-74f55081529e.jpg
    ed36df80-a732-4a36-b70a-74f55081529e.jpg
    8.4 KB · Visningar: 131
Ensitskuts passar väldans bra på SV,n. :tummenupp
Såg på ett engelskt SV forum att Suzuki orginal kostade
42 pund och då ingår fäste så man kan plocka bort
handtaget där bak plus att det är lackat i orginalfärg.
Låter prisvärt med tanke på att dom piratkutsar jag sett
varit dyrare :rolleyes:
Undrar vad det skulle kosta om KGK orkade ta hem det :näsblod

.
 
Last edited:
har i-och-för-sig en dvd från engelska BIKE där de testar 650N.

Dom pratar typ bara 2 minuter om hojen (själv förvånad över hur många komplimanger man kan hinna med på den tiden :D), resten visar klipp där diverse stunts utförs. :tuttar

Blev dock lite deprimerad; det går uppenbart att knäskrapa med SV:n alltså har jag ingen ursäkt :död.

Ska förresten försöka vinna en hugger på Ebay ikväll, önska mig lycka till!
 
Nya handtag beställda

Jag har beställt nya Koppling & Bromshandtag till min SV. Det blev ett par från bikersneed i kolfiberutförande.

http://www.bikersneed.se/Styling/lever.htm

Tror det kan passa min eftersom den redan har "kolfiberblinkers".

På sidan fanns en hel del intressanta saker som jag tror jag ska titta lite närmare på inför vinterns jobb.
 
johanp skrev:
det är ingen som har några tester av gamla modellen i nån mctidning? typ pdf eller som bild eller nåt?


jag har ett test... men vet inte riktigt var jag har det.. ska leta lite..!


EDIT: har hittat det, är ett test från (MC-Nytt Nr. 5 År 1999) så om du vill så kan du gå till din lokala bibliotek och få det där, så gjorde jag men de hade det inte så det beställde det kom typ på 2 dagar. eller så kan du be fint så kanske jag kan ta kort på det å skicka till dig...då jag inte har en scaner..!!
 
Last edited:
duckie skrev:
I förra numret av Alltommc fanns det en test/begguide.
jo men jag tänkte mer typ prestanda test, vet att bike ska ha kört den mot monster 600 t.ex. finns även ett test i typ förra årets mc-guide men inga prestandasiffror tyvärr.. =(
 
Drivpaketbyte

Har nån bytt drivpaket på SV1000? Det sitter ju en liten kåpa över framdrevet och där går även kopplingsslangen in. Hur i hela .... får man lös detta? :huvet Antagligen är det jättelätt och vi totalt inkompetenta eller så är det som med nya bilar; man ska inte kunna göra någonting själv. Blev ingen tur igår med nytt och större (43T) bakdrev igår m a o. :gnissla
 
Hallå.
Har funderingar på att införskaffa en Sv650s -99 i dagarna.
Dock inte provkört den alls, då den finns 100mil härifrån. :tummenner

Hur som helst, gör väl som vanligt att man köper väl först och sen efter några månader så märker man väl vad det är för nånting.

Hur mycket vibrerar egentligen hojen? :va
Jobbigt att köra från Stockholm till Boden på en dag eller?

jaja, får se i morron om det blir affär. :banana
 
mini-knutten skrev:
har i-och-för-sig en dvd från engelska BIKE där de testar 650N.

Blev dock lite deprimerad; det går uppenbart att knäskrapa med SV:n alltså har jag ingen ursäkt :död.

Några gånger på bana sen är det löst. :tummenupp
 
den vibrerar inte ett dugg, det som kan vara jobbigt är kanske att sadeln känns mjuk efter typ 10mil. men stannar du en gång varje/varannan timme så kan du ju köra hur långt som helst
 
isse skrev:
Både den och sidoskärmen gör mycket för utseendet :tummenupp
Men dessa tillbehör tas alltså inte in till sverige ?

/N

Vet inte detta men jag ska kolla med KoRn här på forumet om han via mc-kompaniet kan ta hem detta till mig när det är aktuellt. En ensitscuts måsta jag bara ha då det aldrig kommer att åka ngn bakpå, dels för att jag inte vill det och dels för att den är sänkt så pass mycket och därmed bör man inte ha ngn bakpå.
 
sir Urban skrev:
Några gånger på bana sen är det löst. :tummenupp


Jag körde min på Anderstorp (sv650s -03) helt standard inte rört en skruv från orginalinställningarna och det gick utmärkt, hade 210 i slutet på rakan men då fick man köra i kurvan innan rakan så att man klättrade ut på curbsen. Körde om många cbr,r1 mfl och knäskrapa var inga problem. Hade inga släpp (Pilot Power org dimensioner)
 
Gratis försäkring på Sv 1000

Nu kan ni köpa en ny Sv1000 och få ett års fri försäkring..
 
aci skrev:
Jag körde min på Anderstorp (sv650s -03) helt standard inte rört en skruv från orginalinställningarna och det gick utmärkt, hade 210 i slutet på rakan men då fick man köra i kurvan innan rakan så att man klättrade ut på curbsen. Körde om många cbr,r1 mfl och knäskrapa var inga problem. Hade inga släpp (Pilot Power org dimensioner)


Funkar md originalinställningar på 00 också (finns ju ändå inte så mycket att justera).

Men den är lättkörd på bana =)

/Urban
 
Nyheter
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Back
Top