SV-förare som körde om husvagnen igår på slingerbulten

Absolut inga hat-trådar!

Silwer skrev:
Med tanke på alla "jag wheelade" "ja tjörde som fasen" trådar så käns det knappt vettigt att diskutera sånt här, "idioter" som du säger finns nog här på forumet kan man anta, de kommer aldrig att ändra sig iaf.

Sen kan jag inet se nån hjältedyrkan av förolyckat folk, det är väl bara så att en del känner dem mer personligen, vad skall de göra, skriva hattrådar om personen?
Absolut inga hat-trådar!
Det är jävligt otäckt när folk man känner gör illa sig,men det gäller andra också!
Så egentligen började det här väl som en hat-tråd!
Men lite distans och nyans skulle nog inte sitta ivägen ibland.
Det snackas om rekordförsök på slingerbulten och alla är Rossi och kan aldrig göra fel och det ska filmas och Gud vet vad, men om det är nån som inte är välkänd på forumet som gör nåt som många här på SH säkert också har gjort då är det evig pina i helvetet som straff! :död
Det kallar jag dubbelmoral och det är en sjuka som inte är bra.
Med tanke på inställningen till hojåkande på forumet så vore det väl mer lämpligt att säga, Jävlar vad nära, det var säkert ett misstag, vilken tur att inget hände!
/T

tob skrev:
Absolut inga hat-trådar!
Det är jävligt otäckt när folk man känner gör illa sig,men det gäller andra också!
Så egentligen började det här väl som en hat-tråd!
Men lite distans och nyans skulle nog inte sitta ivägen ibland.
Det snackas om rekordförsök på slingerbulten och alla är Rossi och kan aldrig göra fel och det ska filmas och Gud vet vad, men om det är nån som inte är välkänd på forumet som gör nåt som många här på SH säkert också har gjort då är det evig pina i helvetet som straff! :död
Det kallar jag dubbelmoral och det är en sjuka som inte är bra.
Med tanke på inställningen till hojåkande på forumet så vore det väl mer lämpligt att säga, Jävlar vad nära, det var säkert ett misstag, vilken tur att inget hände!
/T
Det håller jag med om, man får väl lätt att undvika att moralisera över de man tycker är bra på forumet.
Okända får alltid "NAKCSKÅT!! o ut med PACKET!!", men i vissa fall är det ju rena flamebaiten, man kan ju låta bli att lägga tråden om hur coolt man körde, så gör jag iaf för då finns inget att sitta o hojta om.

Just det!

Silwer skrev:
Det håller jag med om, man får väl lätt att undvika att moralisera över de man tycker är bra på forumet.
Okända får alltid "NAKCSKÅT!! o ut med PACKET!!", men i vissa fall är det ju rena flamebaiten, man kan ju låta bli att lägga tråden om hur coolt man körde, så gör jag iaf för då finns inget att sitta o hojta om.

Personligen tycker jag inte illa om nån här på forumet, jag moraliserar inte över hur dom kör, annat än i relation till uttalanden som görs. Visst, jag har
synpunkter på ett och annat, men jag sitter inte och önskar livet ur folk för att dom kör illa eller vårdslöst. Skittrist är det när det händer en olycka, men tyngdpunkten faller oftast på att någon annan har gjort fel, inte man själv.
Jag har sällan sett att någon faktiskt inser att dom är vållande på grund av eget beteende, utan (moral mode on) att slanga på allmän väg fylld med "Svennar" som inte nånsin i sitt liv har sett eller kan förställa sig att någon skulle komma på tanken att åka på bakan i trafiken, är helt accepterat och harmen över att förolyckas pga dom där jävla bilisterna som inget begriper, överskuggar allt annat. Jag tycker egentligen att många lever på Guds försyn och ska vara tacksamma att dom inte gått åt, med tanke på Rossitendenser. :(
/T

Man behöver inte hjälm när man frontar med någon. Man dör ändå...!
Se till att ni inte tar någon oskyldig med er i graven bara för då blir jag :mad:

Visst är det skönt att spy galla över folk som eventuellt kan tänkas komma att göra ett misstag? Mmm...

Jag fattar ingenting av den här tråden.
Gör ni aldrig misstag ? Har ni aldrig missbedömt en situation i trafiken ?
Herrejävlar vilket gnäll över absolut ingenting, skaffa medlemskap i PRO.

Mattias skrev:
Analyserande viktigpettrar är ju lite tröttsamma, men låt gå för den här gången...
Det jag tycker är värre än gnällspikar är gnällspikar som gnäller på gnällspikar. För då kommer jag att framstå som än värre, eftersom jag gnäller på gnällspiken som gnällde på gnällspiken.

Dessutom är det alltid lättare att såga en okänd vid fotknölarna. När han senare visar sig vara känd (nåja), så vrider gnällspikarna lite på sig i skam/obehag/vad det nu kan vara. Det är helt i sin ordning, och precis som det brukar vara.

Jag förstår vad du säger... men... hur menar du? :D

:rofl

Mattias skrev:
Visst är det skönt att spy galla över folk som eventuellt kan tänkas komma att göra ett misstag? Mmm...

hmm... jaaa... ne.. nu blev det suddigt igen! :tummenupp

fan å... :huvet

ne allvarligt.. jag tycker det körs för lite hoj nu för tiden.
Fan... ni som jag ska fan inte ha tid å sitta här å domdera över ditten å datten.. det kan vi göra på vintern när det e is ute.!
Är det sommar så ska man sitta på hojen å ösa i egen vald takt och på egen vald sträcka... allt efter egen förmåga.

Misstag gör alla... och råkar man ut för nån som gör ett blir man förbannad... men det brukar svalna när man väl skrivit det här av nån anledning. man får lite medhåll och lite mothugg, å sen åker popcorn fram. :D å sen förvinner tråden bakåt utan att nån ändrat uppfattning om nåt! :tummenupp
Jag tror de flesta vet att de gjort ett misstag när de väl gjort det!

Nu har jag förlängt denna sak ytterligare... DOH! :banana

Alla som inte vill ha möte kan tex. hänga på till Kinnekulle den 5/7... finns platser kvar! =)

puss

hehe

Mattias skrev:

Det är en dygd, som bekant, att vara ute i god tid! :tummenupp
/T

:corn

Kan vi inte fokusera på husvagnen istället som ju uppenbarligen var i vägen för SV:n och drar ner tempot på Stockholms enda "bana". Utan en familj klädd i samma overall och körandes i mobilt hus på slingerbulten så hade denna tråd aldrig existerat :rolleyes:

955i skrev:

Kan vi inte fokusera på husvagnen istället som ju uppenbarligen var i vägen för SV:n och drar ner tempot på Stockholms enda "bana". Utan en familj klädd i samma overall och körandes i mobilt hus på slingerbulten så hade denna tråd aldrig existerat :rolleyes:

Är det nån som vet om husvagnen var "blästrad" eller lerig på sidan? :tungan

955i skrev:

:fatta! Va er'eför snack !!"STOCKHOLMS ENDA BANA".
Glöm bort norra delen bara. GÖR det :mad:
Det är ändå bara tundra å permafrost ovanför stallmästargården ,Not!

Boge är en minst lika utmanande slinga med minst lika många "snigel ekipage" eller golfstollar med "porshe hybris" och inte att förglömma ,SL som kör sina röda stora eländen ,gärna i dikena för att bättra på "rullgrusfaktorn".
:fakta
( Alla dessa ekipage kan man givetvis köra om oxå) :rofl

Jag kan återgå till ämnet. Anledningen till tråden var att när vi stannar i slutet på slingerbulten så säger min vän att " jag fick väja för en SV som körde om en husvagn i mitt körfält, hade inte mycket kvar av vägen." Jag låg före och hade redan mött SVn (som höll sig i sitt körfält) så därför kan jag inte avgöra hur "nära" det var annat än på beskrivningen. Däröfr var tanken med tråden att om det var en omköning med flit med möte att det är idiotiskt, om det var ett misstag eller tanklöshet att ge en känga så att man tänker sig för nästa gång.

Silwer skrev:
Vi med sporthoj gör aldrig nåt bra i trafiken:lol

Meh! Det var det fräckaste! Jag brukar signalera till mötande bilar att de ska slå på halvljus! Inte för att nån bryr sig, men det känns bra.

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back