OLJEKYLD GSXR skrev:
Smidig manöver att köra om en husvagn i en kurva samtidigt som du får möte med en hoj, dina föräldrar måste vara stolta över dig.
För det första vet jag inte vad mina föräldrar har med saken att göra? Antar att dina föräldrar alltid har haft en anledning att vara stolt över dig...
För det andra så hade jag redan passerat in framför bilen med SLÄPVAGNEN innan själva mötet skedde. Kanske inte mycket till marginal men tillräckligt för att en Landcruiser eller liknande skulle fått plats mellan mig och mötande motorcykel. Självklart påbörjar man inte en omkörning om man ser att man får möte, och så var det inte i det här fallet heller. Det var just som någon sa att man har påbörjat omkörningen och då upptäcker mötet.
Jag vill inte på något sätt försvara min omkörning eller beslutet att påbörja den, men blir man så nervös av den situationen som uppstod så kanske man ska undvika att åka på slingerbulten då jag sett/mött mycket värre saker än så, på just nämnda sträcka. Många gånger har det varit bilar som gjort liknande grejor och då är det inte roligt att vara mötande.
69:an: Då jag har haft mc-kort sedan -86 och ännu ej kört av vägen (med landsvägsmotorcykel iallafall

) så känns det inte som att jag ligger på yttersta marginalen när jag kör.
Benkar: Vet inte med vilken rätt du kallar mig mupp? Var du där och såg exakt vad som hände? Stämmer alltid allting som skrivs på nätet eller i tidningarna?
Ultra Marine: Nej, jag skäms inte så mycket att jag inte vågar skriva här, men jag är å andra sidan inte stolt för det jag har gjort heller.
Slutligen vill jag dock be mötande mc om ursäkt, då jag aldrig har för avsikt att skrämma en annan mc-förare med min framfart. Kanske en och annan bilist dock.