SV-förare som körde om husvagnen igår på slingerbulten

Folk gör misstag, men om han med flit gick ut för omkörning vid möte så måste han ju vara :kocko

Men det skulle lika gärna kunna vara ett misstag och istället för å avbryta omkörningen så fullbordade han den, såna misstag händer.

Nu vet jag ju inte exakt hur det gick till, men det måste vara en miss.. Annars är det skrämmande att det finns folk som kör om när dom SER att det kommer möte.

RRickard skrev:
Folk gör misstag, men om han med flit gick ut för omkörning vid möte så måste han ju vara :kocko

Men det skulle lika gärna kunna vara ett misstag och istället för å avbryta omkörningen så fullbordade han den, såna misstag händer.

Nu vet jag ju inte exakt hur det gick till, men det måste vara en miss.. Annars är det skrämmande att det finns folk som kör om när dom SER att det kommer möte.
Ja och eftersom vi oftast kör för fort så är det desto större anledning att hålla sig på rätt sida vid möte, speciellt i kurvor.

Även om "grabbarna med kamera på tanken" kör fort så håller dom sig på sin sida vid möte.

OLJEKYLD GSXR skrev:
Smidig manöver att köra om en husvagn i en kurva samtidigt som du får möte med en hoj, dina föräldrar måste vara stolta över dig.

För det första vet jag inte vad mina föräldrar har med saken att göra? Antar att dina föräldrar alltid har haft en anledning att vara stolt över dig...

För det andra så hade jag redan passerat in framför bilen med SLÄPVAGNEN innan själva mötet skedde. Kanske inte mycket till marginal men tillräckligt för att en Landcruiser eller liknande skulle fått plats mellan mig och mötande motorcykel. Självklart påbörjar man inte en omkörning om man ser att man får möte, och så var det inte i det här fallet heller. Det var just som någon sa att man har påbörjat omkörningen och då upptäcker mötet.

Jag vill inte på något sätt försvara min omkörning eller beslutet att påbörja den, men blir man så nervös av den situationen som uppstod så kanske man ska undvika att åka på slingerbulten då jag sett/mött mycket värre saker än så, på just nämnda sträcka. Många gånger har det varit bilar som gjort liknande grejor och då är det inte roligt att vara mötande.

69:an: Då jag har haft mc-kort sedan -86 och ännu ej kört av vägen (med landsvägsmotorcykel iallafall :D ) så känns det inte som att jag ligger på yttersta marginalen när jag kör.

Benkar: Vet inte med vilken rätt du kallar mig mupp? Var du där och såg exakt vad som hände? Stämmer alltid allting som skrivs på nätet eller i tidningarna?

Ultra Marine: Nej, jag skäms inte så mycket att jag inte vågar skriva här, men jag är å andra sidan inte stolt för det jag har gjort heller.

Slutligen vill jag dock be mötande mc om ursäkt, då jag aldrig har för avsikt att skrämma en annan mc-förare med min framfart. Kanske en och annan bilist dock. ;)

Vaddå döda en diskussion, du ska ju slänga upp k-pist smajlin o be dom som klagat på dig nere vid kormojjen kl 9 ikväll. :D

Att inte kört av vägen sen 86 väger tungt, hur många kan skryta med de?

/ Hannes

HanneZ skrev:
Vaddå döda en diskussion, du ska ju slänga upp k-pist smajlin o be dom som klagat på dig nere vid kormojjen kl 9 ikväll. :D

/ Hannes
Jag.. nästan iaf förutom några dikesbeskök, men jag släppte aldrig styret

GSXR1100R skrev:
Jag.. nästan iaf förutom några dikesbeskök, men jag släppte aldrig styret
"Det är en gubbe som ligger i diket med en totalkvaddad hoj, ambulanspersonalen försöker få med honom till sjukan men han säger att han vägrar släppa styret"

:)

SV Per skrev:
För det första vet jag inte vad mina föräldrar har med saken att göra? Antar att dina föräldrar alltid har haft en anledning att vara stolt över dig...

Var det dina föräldrar som åkte i släpvagnen?

Nä men lite allvarligt, lite typiskt att folk klagar och anklagar någon för något när de inte vet ett skvatt. Liknande incidenter händer mig dagligen, ska ja starta en tråd om alla :fundera

HanneZ skrev:

:D :D :D

Exakt..vi kan väl inte starta trådar så fort vi tycker att nån kör tattare..då skulle ju forumet bli tämligen enformigt. :squid

Slingerbulten???????
Tycker det skrivs om denna i var och varannan tråd, men har aldrig hajat vart vägsträckan ligger.
Kan någon vänlig själ förklara för mig?

HanneZ skrev:
"Det är en gubbe som ligger i diket med en totalkvaddad hoj, ambulanspersonalen försöker få med honom till sjukan men han säger att han vägrar släppa styret"

:)

Ja, såna ser vi ofta på akuten. Räddningstjänsten brukar hjälpa till med att skära loss styret först, så att dom kan ta med det i ambulansen.

Brukar ställa till med en del störningar på traumaröntgen, dock. :D

Silwer skrev:
Nej starta trådar om att ni wheelat för 1a, sen andra sen 3dje osv.
Ni kan börja med hur man wheelar ifall ni nu inte har börjat än.
Det är redan fuckovarning på dessa, trådstartaren i detta fall är ju vettig.

Varför inte starta trådar om när någon gör nåt bra i trafiken? De ska bara klaaaaaaaaaaagas o mööögas hela tiden.

Kjelle skrev:
Ja, såna ser vi ofta på akuten. Räddningstjänsten brukar hjälpa till med att skära loss styret först, så att dom kan ta med det i ambulansen.

Brukar ställa till med en del störningar på traumaröntgen, dock. :D
Japp, allt för att behålla stoltheten, som min kompis som totalkvaddat en bil mot en träd o fick ta sig ut via bakdörrarna eller bagageluckan(minns inte vilket) då bilen va så mos i fram. Han skulle prompt ha med sig bilnycklarna :D

HanneZ skrev:
Japp, allt för att behålla stoltheten, som min kompis som totalkvaddat en bil mot en träd o fick ta sig ut via bakdörrarna eller bagageluckan(minns inte vilket) då bilen va så mos i fram. Han skulle prompt ha med sig bilnycklarna :D
han vill jag oxå vara kompis med :)

Nyheter
Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Back