SV 1000-tråden

Hedlund85

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2012
Ort
Ulricehamn
Hoj
Ktm 690sm -09-Såld Sv1000N -04
Som en spik i hjärtat fick jag se en droppe olja på marken idag :(
Inget jag sett innan men har väl kanske inte tittat just där, men vart kan då oljan komma från? Under på motorns vänstra sida hänger små fina kommande droppar färsk fin olja!
20140320_170954.jpg
 

m sundeborn

Medlem
Gick med
16 Sep 2011
Ort
Tranås
Hoj
-03 Suzuki SV1000s
Aj då. Har för mig att jag läst att de är en o-ring/tätning rungt växelspaksaxeln som kan behöva bytas. Ska se o jag kan googla fram infot jag läste igen.
Som en spik i hjärtat fick jag se en droppe olja på marken idag :(
Inget jag sett innan men har väl kanske inte tittat just där, men vart kan då oljan komma från? Under på motorns vänstra sida hänger små fina kommande droppar färsk fin olja!
View attachment 401686
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Liter prylar har trillat in från ebay. Nycklarna som följde med hojen såg ut som en husnyckel så två nycklar från ebay för 30 spänn. Framskärmen är en kopia på orginal i glasfiber för 800 spänn istället för orginal för 1500. Nycklarna ska slipas.
uploadfromtaptalk1395399065826.jpg
uploadfromtaptalk1395399076854.jpg
 

m sundeborn

Medlem
Gick med
16 Sep 2011
Ort
Tranås
Hoj
-03 Suzuki SV1000s

Hedlund85

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2012
Ort
Ulricehamn
Hoj
Ktm 690sm -09-Såld Sv1000N -04
Ser ju inte annat ut än att det skulle vara den! Ska kolla detta så fort jag hinner och TACK så mkt för hjälpen :Bugar
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
"Ny" tank, luftad bakbroms, lykta monterad, ny framstänkskärm. Nu saknas bara blinkers fram samt styrändsspeglarna... börjar se helt ok ut.

uploadfromtaptalk1395605754136.jpg

uploadfromtaptalk1395605763788.jpg

uploadfromtaptalk1395605772302.jpg
 
Last edited:

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Hojen står hemma hos syrran och tog ingen bild framifrån.

Här är nån som satt på ett likadant lyse på en sv650s tror jag:

IMG_1931.jpg
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Om nån funderar på att köpa en sån lykta kan jag komma med lite tips för montering då det är lite trångt att få plats mellan styrdämparen o instrumenteringen
 

Bobbo-mc

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2013
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki SV1000n -04
Fråga, har du själv blockat bort skjusshandtagen bak? Isf gjorde du någon plåtbit själv eller använder du de prylar som följer med single cutsen?

På min sitter en bit som täcker "hålen" de satt dock på när jag köpte den så kanske inte mkt till hjälp
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Problemet är inte att täcka hålen. Problemet är att skjusshandtaget är det som håller passagerarsadeln på plats, så tar man bort handtaget måste man ha ny metallbit som håller sadeln på plats.
 
Last edited:

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Sitter nåt fatbar renthal styre på nu. Det som gör störst skillnad är nog att han tagit bort stora orginal instrumenteringen
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Wohoo äntligen körbar hoj. Monterade blinkers och styrändsbackspeglar. Slänger upp bilder sen när jag fått min singelcuts. Hojen går kanon men glider omkring på sadeln o känner att ja håller i mig i styret. Blir stompgrips. Det råder nog bot på problemet.
 

Bobbo-mc

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2013
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki SV1000n -04
Wohoo äntligen körbar hoj. Monterade blinkers och styrändsbackspeglar. Slänger upp bilder sen när jag fått min singelcuts. Hojen går kanon men glider omkring på sadeln o känner att ja håller i mig i styret. Blir stompgrips. Det råder nog bot på problemet.

Haha ska precis just nu köpa stompgrips på eBay jag satt på mig mitt helställ och jävlar vad man gled runt haha och windscreen
 
Nyheter
KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Top