SV 1000-tråden

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Jag skrev ju här om den tragiska olyckan som min kompis råkade ut för.
Resultatet blev brutet käkben, bruten näsa, spräckt skalle och så en bruten nacke. Så illa ska ska man inte kunna skada sig inne i ett parkeringsgarage. Fast han hade tur i oturen. Operationen av nacken är klar och gick bra och nu springer fanskapet runt och filmar hela Sahlgrenska.

"Läkarna säger att jag borde blivit förlamad men jag har aldrig mått bättre. Nu ska de bara operera ihop ansiktet på mig så är jag hemma om några dar. I dag har jag fått pizza. Tur för man svälter här annars."
Ungefär hans egna ord. Jag vet att han är en tålig och seg jävel men det här är ett under lite mer än vad jag kunde be om.

Satte i batteriet och provkörde lite idag. Gammal bild men ingen stor skillnad.!

skönt att höra! ibland har man tur! typ som jag i somras! :tummenupp Men vad jag inte förstår är vad han gjorde i parkeringsgaraget och hur han lyckades med det hela? :va
 

Mackan75

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2008
Ort
Oslo
Hoj
SV1000 s -07
har precis bytt till 16/42 på min, ska verkligen bli spännande att känna skillnaden. hojen är ju väldigt högt växlad från början och det är ju knappt att den orkar varva ut på 6:an, den gör ju utan problem 100km/h på 1:an, så en denna drevning lär bara ge en rappare hoj. men visst, lite högre varv på motorvägsglid.

Tja! Nöjd med nya drevningen? Jag funderar själv på att byta från orginal till typ 16/42. Var köpte du ditt paket? Kostnad?
Blir ju speedohealer också i så fall...
Kanske det finns någon här i tråden som är från Småland(Jönköpingstrakten) som har drevat om så man kunde testa skillnaden??? Själv bor jag i Oslo men har mc´n i Småland vinterstid.
Ska hämta den snart:banana. Våren är ju här!!!
Positivt med Norge.........man slipper besiktning på mc:Bugar
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Tja! Nöjd med nya drevningen? Jag funderar själv på att byta från orginal till typ 16/42. Var köpte du ditt paket? Kostnad?
Blir ju speedohealer också i så fall...
Kanske det finns någon här i tråden som är från Småland(Jönköpingstrakten) som har drevat om så man kunde testa skillnaden??? Själv bor jag i Oslo men har mc´n i Småland vinterstid.
Ska hämta den snart:banana. Våren är ju här!!!
Positivt med Norge.........man slipper besiktning på mc:Bugar

Jag fick drivpaketet bytt på verkstad så jag vet inte vart det kom ifrån men jag vet att det går att hitta relativt billigt på ebay. skillnaden är iaf enorm, det är en helt galen hoj nu. accelerationen är sanslös och den lyfter väldigt lätt på ettan så man får vara beredd om man gasar på. helt klart en roligare hoj, dock får man räkna med att den blir smått ryckigare men det överskuggar inte det positiva.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Jag fick drivpaketet bytt på verkstad så jag vet inte vart det kom ifrån men jag vet att det går att hitta relativt billigt på ebay. skillnaden är iaf enorm, det är en helt galen hoj nu. accelerationen är sanslös och den lyfter väldigt lätt på ettan så man får vara beredd om man gasar på. helt klart en roligare hoj, dock får man räkna med att den blir smått ryckigare men det överskuggar inte det positiva.

Mycket bra sammanfattning! :) Kompisen som kör Honda SP2 som ju är en lite värre värsting tyckte att min SV var oerhört svårkörd när han testade för att den svarade så in i h-e snabbt på gasen. SV:n har ju kanske lite bättre effekt och vrid i mellanregistret än en SP2 och drevningen på det gjorde stor skillnad. Fast man vänjer sig och som Pat säger, det är kul! När jag började ligga en växel högre i kurvorna på favoritvägen så funkade det bra. Att den gör powerwheelies betydligt lättare kan man stå ut med. :)

S-Racing brukar ha bra pris på drivpaket och där finns en bra guide att ladda ner för hur man byter själv.

EDIT: Smaken är ju som bekant inte lika och jag vet att medlemmar på andra forum drevat åt andra hållet och varit supernöjda med detta.
 
Last edited:

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
EDIT: Smaken är ju som bekant inte lika och jag vet att medlemmar på andra forum drevat åt andra hållet och varit supernöjda med detta.

jo jag kan tänka mig att en del skulle tycka det är lite jobbigt med att den är lite ryckig pga drevningen i kombination med den rejäla motorbromsningen. det är inte direkt någon solskensglidare men helt klart en jävligt kul lekhoj. men jag har glidit fram å tillbaka över stan (centrala sthlm) flera gånger nu i tät trafik senaste dagarna och det funkar ändå! man får lära sig använda kopplingen med lite mer känsla bara! ;)
 

Mackan75

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2008
Ort
Oslo
Hoj
SV1000 s -07
jo jag kan tänka mig att en del skulle tycka det är lite jobbigt med att den är lite ryckig pga drevningen i kombination med den rejäla motorbromsningen. det är inte direkt någon solskensglidare men helt klart en jävligt kul lekhoj. men jag har glidit fram å tillbaka över stan (centrala sthlm) flera gånger nu i tät trafik senaste dagarna och det funkar ändå! man får lära sig använda kopplingen med lite mer känsla bara! ;)

Hm, man blir ju sugen... Bara att byta tillbaka om man inte gillar läget.
Nu som solen är här och värmen är på väg så kittlar det ganska bra i mc-magen. Bara ett par v till jag kan köra...
En fråga till från en okunnig kille. Ska man byta kjedja också:confused:
 

Dragongirl

Fan va gött livet är! :)
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Nyköping
Hoj
Kawa Z800-13
Snart ägare av en SV1000

Hej alla glada SV1000 ägare!

Ville bara svänga förbi o hälsa, är snart oxå ägare av en SV1000s! :)
Förhoppningsvis står den i garaget till helgen! :) Hoppas att jag gjort ett bra val av hoj, vad säger ni?

Tjingeling!
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Hej alla glada SV1000 ägare!

Ville bara svänga förbi o hälsa, är snart oxå ägare av en SV1000s! :)
Förhoppningsvis står den i garaget till helgen! :) Hoppas att jag gjort ett bra val av hoj, vad säger ni?

Tjingeling!

Grattis! :tummenupp
Det beror ju lite på vad man har för krav och önskemål om det är ett bra val eller ej. Den har ju inte värstingbromsar och fjädring men en underbar motor och så är den ju så snygg! :) Jag och de flesta SV-ägare jag hört verkar nöjda så det hoppas jag att du också blir.
 

CMA

Övning ger färdighet
Gick med
18 Jun 2009
Ort
Motala
Hoj
Suzuki SV1000S-2007 Suzuki sv1000s-04 (såld) Fireblade-98 (såld)
Funderar på att dreva om min med... så den blir lite rappare...
Speedohealer i all ära, men man kan juh ha GPS att jämföra med så vet man vart gränsen går / det som felar... =)

Tips på olika drevningar, andra som känns bra? :)
 

Dyzon

2jump.se
Gick med
17 Jul 2006
Ort
Umeå
Hoj
ingen
Funderar på att dreva om min med... så den blir lite rappare...
Speedohealer i all ära, men man kan juh ha GPS att jämföra med så vet man vart gränsen går / det som felar... =)

Tips på olika drevningar, andra som känns bra? :)

lämnar in min nästa vecka för byte av däck samt drevning till 16/43.. återkommer då med intryck. den lär ju gå virtanen! :yoparty
 

mother

BALKAN BOY
Gick med
16 May 2007
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Explorer 1200
Hej alla glada SV1000 ägare!

Ville bara svänga förbi o hälsa, är snart oxå ägare av en SV1000s! :)
Förhoppningsvis står den i garaget till helgen! :) Hoppas att jag gjort ett bra val av hoj, vad säger ni?

Tjingeling!

sweet! grattis!
Hoppas du gillar den som vi andra här.
Vilket årsmodell?
 

CMA

Övning ger färdighet
Gick med
18 Jun 2009
Ort
Motala
Hoj
Suzuki SV1000S-2007 Suzuki sv1000s-04 (såld) Fireblade-98 (såld)
lämnar in min nästa vecka för byte av däck samt drevning till 16/43.. återkommer då med intryck. den lär ju gå virtanen! :yoparty

Ja lämna gärna en rapport om hur du upplever det hela...
ska skava på nya däck på min strax.... :tummenupp
 

MattssonGbg

Medlem
Gick med
26 May 2009
Ort
På landet
Hoj
SV1000N
Instämmer att den är för högt drevad orginal. En kugge ner fram, T.R.E, slip-on & PCIII så blev det något helt annat... =)

Grym hoj, roligare än rad-4 varje dag i veckan!

Glömde bilden på pärlan...

visabild.php
 
Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Instämmer att den är för högt drevad orginal. En kugge ner fram, T.R.E, slip-on & PCIII så blev det något helt annat... =)

Grym hoj, roligare än rad-4 varje dag i veckan!

Glömde bilden på pärlan...

Visst är det en härlig hoj! Jag ser att det står Wiseco på ramen. Om inte jag minns galet så är de mest kända för kolvar och big-bore. Är det något som du bytt?
 

Raban

Radarpung
Gick med
22 Sep 2004
Ort
sthlm
Hoj
sv1000 SF
Halloo


Börjar bli dags att damma av bettan, men innan tänkte serva henne lite.

Hur mycket olja rymmer den? Och vad är annars bra att kolla/byta inför säsongen?
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Halloo


Börjar bli dags att damma av bettan, men innan tänkte serva henne lite.

Hur mycket olja rymmer den? Och vad är annars bra att kolla/byta inför säsongen?

Den ska gå på 2,9 l om man byter filter också och det gör man väl. Själv gör jag alltid service på hösten så på våren brukar jag bara som du säger damma av och kolla lufttrycket i däcken.
 

MattssonGbg

Medlem
Gick med
26 May 2009
Ort
På landet
Hoj
SV1000N
Visst är det en härlig hoj! Jag ser att det står Wiseco på ramen. Om inte jag minns galet så är de mest kända för kolvar och big-bore. Är det något som du bytt?

Njae... Fått frågan flera gånger nu om smidda kolvar osv men det märket sitter sedan tidigare ägare. Skall ersättas med någon annan snygg svart text, vad som helt utan denna då maskinen är helt orginal invändigt. =/
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top