SV 1000-tråden

SV1000 vs Haybusa!

Helt sjukt, att en Suzuki SV1000 är lika snabb i "accet" som en av världens mest erkännt snabbaste sporthojjar Suzuki Haybusa de första 170 metrarna, samt kör strippen på 11,2 när Busan kör på 10,1 :banana Hade sen en bättre förare kört suckan i filmklippet, hade säkert tiden putsats med den sista skiljande sekunden, eller :rolleyes:

Kolla själva: http://www.youtube.com/watch?v=SlmerTS9Bf8&feature=related

De e tydligen en erkännt grym rova, den däringa V-Twinnen vi kör runt med :D
 
Tjenare! Är lite fundersam efter att ha läst det här med att hojen får för mycket luft förhållandevis till bensin, har nämligen KN och slipon. Tänkte kolla med er vad eran march temp ligger på...alltså landsväg körning i 130-140 km/h??:va Min ligger på ca 86 grader.

Tack på förhand!!!:tummenupp

I dom farterna är det sällan något problem, däremot på sommaren i låga farter (nåja) på höga varv, eller i stadstrafik utan fartvind som kyler.

Mappning är värt pengarna, fråga alla som gjort de :yoparty
 
hello sv polers!! Tänkte höra med er om lite roliga detaljer =)
Kan verkligen crashpuckar kosta 800 spenn? (touringbutiken)
Sen handskar.... jag har inte råd med så himla flashiga o dyra, så kring 600 spenn. Nåt ní rekomenderar? Även tank skydds plast. vart hittar man de billigast? thanx sv proffs!

Jag köpte min tank-pad på Biltema för 50:-, som hittat. Såg inte mycket ut för världen men när jag satte på den så blev det rätt bra faktiskt. Jag köpte mina halvarsson handskar för 600:- för ungefär 4 år sen och dom sitter som gjutna än idag.

Simma lugnt:)
 
Jag köpte min tank-pad på Biltema för 50:-, som hittat. Såg inte mycket ut för världen men när jag satte på den så blev det rätt bra faktiskt. Jag köpte mina halvarsson handskar för 600:- för ungefär 4 år sen och dom sitter som gjutna än idag.

Simma lugnt:)

Håller med....
Mina halvarsson 600-700:- på rea har jag för mig, är superbra!
 
Hejsan!
Jag med mina 90-talsdämpare(passning till jimsan:pannkyss ) har tagit en tur på mossen i anderstorp. Vad jag förundras över är att däcken har ett slitage som inte står i propotion med varvtiderna. En kille som körde tokfort hade ett fint slitage medas jag som körde låååångsamma tider hade ett betydligare kraftfullare slitage.

Min fråga är vad ni har för inställningar på cyckeln??
 
Hejsan!
Jag med mina 90-talsdämpare(passning till jimsan:pannkyss ) har tagit en tur på mossen i anderstorp. Vad jag förundras över är att däcken har ett slitage som inte står i propotion med varvtiderna. En kille som körde tokfort hade ett fint slitage medas jag som körde låååångsamma tider hade ett betydligare kraftfullare slitage.

Min fråga är vad ni har för inställningar på cyckeln??

:)

Vad körde ni med för däck? Nya och fräsha eller?
 
Jag köpte min tank-pad på Biltema för 50:-, som hittat. Såg inte mycket ut för världen men när jag satte på den så blev det rätt bra faktiskt. Jag köpte mina halvarsson handskar för 600:- för ungefär 4 år sen och dom sitter som gjutna än idag.

Simma lugnt:)

Gött då ska jag fara o köpa ett par idag! =)

Kollade på biltema på tankpad men då hade de bara grå, min hoj är svart. vet inte hur snyggt de blivit... kanske de har svarta med så jag får kolla upp de!

TNX!
 
Ny kop

Var och hamtade min SV 1000 i fredags 45000kr helt ny. Hur manga mil behover man innan man kan borja pressa den over 6000 rpm? Om man byter avgassystem till ett kolfiber vad behover man gora mer typ mappa den eller nagot dylikt? Vad finns det for upgrades kan man satta dit en power comander ger den nagat extra? Jag ar tacksam for alla tips jag kan fa.
 
Var och hamtade min SV 1000 i fredags 45000kr helt ny. Hur manga mil behover man innan man kan borja pressa den over 6000 rpm? Om man byter avgassystem till ett kolfiber vad behover man gora mer typ mappa den eller nagot dylikt? Vad finns det for upgrades kan man satta dit en power comander ger den nagat extra? Jag ar tacksam for alla tips jag kan fa.

Hej latmasken! Det står allt du behöver veta i tråden, jag skrev bla en del 1 sida bak.
 
Var och hamtade min SV 1000 i fredags 45000kr helt ny. Hur manga mil behover man innan man kan borja pressa den over 6000 rpm? Om man byter avgassystem till ett kolfiber vad behover man gora mer typ mappa den eller nagot dylikt? Vad finns det for upgrades kan man satta dit en power comander ger den nagat extra? Jag ar tacksam for alla tips jag kan fa.

köpte du en ny -07:a för 45KSEK så får du betala för tipsen:D allt annat är orättvist:huvet
 
Är det dyrt med ca 2700 spenn för ett metzeler däck long life inkl. byte?

hur lång tid brukar de ta för er att ta loss bakdäcket och sätta tillbaka de igen. är det nåt jag som enkel speleman kan göra själv o tjäna 400 spenn eller är de värt pengarna?
 
Var och hamtade min SV 1000 i fredags 45000kr helt ny. Hur manga mil behover man innan man kan borja pressa den over 6000 rpm? Om man byter avgassystem till ett kolfiber vad behover man gora mer typ mappa den eller nagot dylikt? Vad finns det for upgrades kan man satta dit en power comander ger den nagat extra? Jag ar tacksam for alla tips jag kan fa.

What???? 45 lakan??? Är det super-rea eller?
 
Frågar istället för att leta ..

Hur upplever ni en omkuggning och i så fall till vilka drev ?

Vänligen länka ett par nice slipons som inte kostar skjortan som man kan köpa här i Sverige.
 
Rea

Jag bor i GA USA har ar det alltid rea. Blev pabackad i onsdags av en aldre dam 1762,58 dollar i skador:mad: det positiva ar att jag far mina kolfiber leo vince gratis samt att dom satter dit en PC.:tummenupp
 
Är det dyrt med ca 2700 spenn för ett metzeler däck long life inkl. byte?

hur lång tid brukar de ta för er att ta loss bakdäcket och sätta tillbaka de igen. är det nåt jag som enkel speleman kan göra själv o tjäna 400 spenn eller är de värt pengarna?

Fick fina tips om däck i lundatråden häromsistens. Slutade med att jag köpte Pilot Road 2 för 1650:- på mcdäckonline plus 250:- monterat på fälg på Däckonline i Fosie. Montera av bakhjulet är inte svårt, skaffa bara 36mm fast nyckel... typ 70 pix på biltema (och ett depåstöd förstås). Jag har prylarna om du vill låna.
 
Diverse

Hej alla!

Black Francis´ fråga om inställning av fjädring, så här har jag på min 1000N.
Bak: Häng 30mm (med påklädd chaufför),
retur 3/8 varv mer än grundinställning, komp grundinst.
Fram: Häng 40mm (-"-), retur 1/4 varv mer än grundinst., komp grundinst.

För mig är detta en hygglig kompromiss mellan komfort och "väghållning". Jag har provat på banåkning vid några tillfällen och naturligvis skulle man då vilja ha en styvare inställning, men som sagt kompromisser.....

Angående inställning av fjädring så har jag för att ändra förspänningen bak plockat bort höger fotpinne och använt en "standard" haknyckel men det är fortfarande ganska trångt. Någon som har en bättre lösning på detta?

Plastraket, hur upplever du motorbromsen med den ändrade drevningen, "dunkar du nosen" i styret varje gång du släpper gasen (fast du kanske aldrig släpper den :D) ?

Säljes, ett Yoshimura 3/4 TRS system i rostfritt med db-killer, passar årsmodell -03 men jag har haft det på min -04, det är fästet mot bakramen som man får "trixa" med, lite mil och bra skick, pris 5000 SEK, finns i Västerås.

Over and out
 
Hej alla!

Plastraket, hur upplever du motorbromsen med den ändrade drevningen, "dunkar du nosen" i styret varje gång du släpper gasen (fast du kanske aldrig släpper den :D) ?

:) tja, när jag väl släpper gasen brukar jag behöva gå på frambromsen ändå så att den skulle motorbromsa mer än vanligt har jag inte märkt nå't av. Skillnaden är ungefär så här: vanlig drevning 4000varv=115, nu 4000varv =100
 
Tjena,

Hur har ni löst försäkringen på era SV1000? Vilka priser slutade ni på? Jag kollade runt lite och fick helt hutlösa förslag. I klass med och ibland över vad jag har på min r1:a.

Tack på förhand!
 
Back
Top