SV 1000-tråden

Plastraket, hur upplever du motorbromsen med den ändrade drevningen, "dunkar du nosen" i styret varje gång du släpper gasen (fast du kanske aldrig släpper den :D) ?

Over and out

Motorbromsen kan du justera med tomgången, öka tomgången 100 varv
eller nåt om du tycker att den bromsar för mycket.


Tjena,

Hur har ni löst försäkringen på era SV1000? Vilka priser slutade ni på? Jag kollade runt lite och fick helt hutlösa förslag. I klass med och ibland över vad jag har på min r1:a.

Tack på förhand!

Har du kollat bilsports försäkringar?
 
Måste man inte haft kk i 5 år? :(
Jag har en stund kvar i så fall.

Tror inte du måste haft kk i 5 år. Jag tog Bilsport Mc,s försäkring förra året. Hade då haft kk i 4 år och inget de sa något om eller jag tänkte på. Betalar 5800kr helförsäkring/helår. Är ganska ok tycker jag.
 
Tror inte du måste haft kk i 5 år. Jag tog Bilsport Mc,s försäkring förra året. Hade då haft kk i 4 år och inget de sa något om eller jag tänkte på. Betalar 5800kr helförsäkring/helår. Är ganska ok tycker jag.

Stämmer bra det ..

Bilsport mc skiter i sånt. Kollade en försäkring på min tjejs hoj, den vart dyrare på mig än henne. Trots att hon är yngre och inte ens fått sitt körkort än.

Jag betalar 6800 för min hel/hel.

IF skulle ha 33000kr hel/hel och Läns skulle ha 25000kr.

LÄNGE LEVE Bilsport MC försäkringar !
 
Jag har ett original clip-on till SV 1000 på hyllan hemma...
Tänkte ha det på min GSX 1400 men det passade inte så bra som jag hade hoppats.
Någon som vill ge mig ett bud på det?
 
Prylar

Bestallde undertail fran hotbodies idag ar det nagon som vet nagot om kvalitet / passform pa deras produkter:confused: Kopte aven k&n luftfilter, tankskydd integrerade blinkers, zerogravity kapglas, skruv till glas och skruv till nummerskylten, totalpris 392,82 dollar inkl frakt det ar harligt att inte betala moms:tummenupp
 
Jag går i funderingar på att byta upp mig till något större. SV 1000 kanske är något för mig. Har en VFR800 -00:a nu.

Kan tänka mig att Suzukin har lite mer att köra med, framför allt mer bottenvrid?
Hur fungerar snabba touringetapper på ca: 30 mil?
Drar den mycket soppa? Hur sitter man som 188 cm lång?
 
kåpa eller inte kåpa..!?

Fanns det både en naken och en kåpmodell när sv 1000 kom..?
Sitter och försöker komma fram till om jag ska köpa en sv... men vet inte om jag ska köpa en med eller utan kåpa !? vad tycker ni ? Vill nog ha en utan men den är ju inte speciellt snygg med orginal lyset ..

Spotta gärna ur er andra spontana tankar om modellen !!:)
 
Fanns det både en naken och en kåpmodell när sv 1000 kom..?
Sitter och försöker komma fram till om jag ska köpa en sv... men vet inte om jag ska köpa en med eller utan kåpa !? vad tycker ni ? Vill nog ha en utan men den är ju inte speciellt snygg med orginal lyset ..

Spotta gärna ur er andra spontana tankar om modellen !!:)

Det finns SV1000 som är en naken modell sen finns det SV1000S som har lite mer kåpor, magkåpa bland annat sen kan man köpa sidokåpor hos suzuki för att få den med helkåpa (som på min bild).

Du får spana in någon i verkligheten!
 
Det finns SV1000 som är en naken modell sen finns det SV1000S som har lite mer kåpor, magkåpa bland annat sen kan man köpa sidokåpor hos suzuki för att få den med helkåpa (som på min bild).

Du får spana in någon i verkligheten!

jo.. skulle verkligen vilja det .. ! Men jag har inte hittat någon på någon firma så man kan åka och prov köra och klämma lite... Men finns det kanske finns någon Piteå /Luleåbo på forumet som kanske skulle vara villig att visa upp maskinen.. :) ..?

Tror att jag ska ha en naken modell.. har kört kåpmaskiner förut och det har en tendens att gå så förbannat fort hela tiden :huvet !!! Tyvärr är ju orginal lyset så förbannat fult på den modellen bara så det måste man ju byta isf... hm undra vad det skulle kosta då .. ?
 
vet inte om jag ska köpa en med eller utan kåpa !?

Men det vet jag, för det är din körstil som avgör det. Om du, precis om jag, gillar att kräma på uppåt 170-200+ då ska du köpa SV1000S som har kåporna (den är oxo snyggare med t.ex dubbla lysen & extra positionsljus fram). Om du däremot gillar att stunta och köra i lugnare tempo, tja då kan du köpa SV1000 utan kåporna helt enkelt - för då kommer fartvinden aldrig vara något större problem för dig.

That's it :tummenupp
 
Jag går i funderingar på att byta upp mig till något större. SV 1000 kanske är något för mig. Har en VFR800 -00:a nu.

Kan tänka mig att Suzukin har lite mer att köra med, framför allt mer bottenvrid?
Hur fungerar snabba touringetapper på ca: 30 mil?
Drar den mycket soppa? Hur sitter man som 188 cm lång?

Klart du ska köpa dig en SV :tummenupp Jag är 186 cm lång och jag sitter som ett smeck på hojen. Man blir varken trött i rygg, nacke eller handleder av lite längre streckor. Köpte min i vintras och kört ca 150 mil och har faktiskt ingenting att klaga på än så länge. Grym hoj med gött vrid och ljud!!! :yoparty
 
Fanns det både en naken och en kåpmodell när sv 1000 kom..?
Sitter och försöker komma fram till om jag ska köpa en sv... men vet inte om jag ska köpa en med eller utan kåpa !? vad tycker ni ? Vill nog ha en utan men den är ju inte speciellt snygg med orginal lyset ..

Spotta gärna ur er andra spontana tankar om modellen !!:)

Hej!
Åker själv en 1000N och har efter snart fyra år vant mig vid "Bosch180looken" men i början hade jag mycket funderingar kring byte av lykta.

Några detaljer som skiljer modellerna åt och som man kan ha i åtanke är att N-modellen har 15mm längre hjulbas samt att fotpinnarna sitter lägre. Detta gäller för årsmodell -03 & -04 (är lite osäker på hur N-modellen -05 är "bestyckad").

En variant skulle kunna vara att på S-modellen byta ut gaffelkronan och lite slangar och montera dit ett "vanligt" styre (se Plastrakets byggtråd) och få lite av båda modellerna.

Annars tycker jag att kåpan/lyktan på denna (tror att det är någon "Kawamodell") passar mycket bra.

Klokare av detta inlägg...!? Helt klart är att SV1000 oavsett modell är en mycket rolig cykel så jag tror att du kommer att bli nöjd i vilket fall som helst.
 

Bifogat

  • 1017758_n.jpg
    1017758_n.jpg
    45.4 KB · Visningar: 117
Fick fina tips om däck i lundatråden häromsistens. Slutade med att jag köpte Pilot Road 2 för 1650:- på mcdäckonline plus 250:- monterat på fälg på Däckonline i Fosie. Montera av bakhjulet är inte svårt, skaffa bara 36mm fast nyckel... typ 70 pix på biltema (och ett depåstöd förstås). Jag har prylarna om du vill låna.

o tack de var snällt av dig! jag har dock redan fixat nytt bakdäck, har besiktining på tisdag.... hoppas de går bra.

nån som fått nån anmärkning nån gång? 750 mil har den gått
 
o tack de var snällt av dig! jag har dock redan fixat nytt bakdäck, har besiktining på tisdag.... hoppas de går bra.

nån som fått nån anmärkning nån gång? 750 mil har den gått

Glöm inte montera dit den onödiga reflexen bak. Även kolla avstånd mellan blinkers om du modifierat. (har för mig 18cm är minsta men jag kan ha fel)
 
Back
Top