SV 1000-tråden

Tack för beskrivningen! Snabbt jobbat, du hann väl knappast med någon middag igår? Jag tänkte om man kunde "fuska" och bara få tag i själva 2-1 rören, och släga på befintligt remus bolt-on...så har man en i reserv också.. Blev det nån försämring på mellanregistret med det nya systemet tror du?

Heheh, nä igår var det hoj för hela slanten som gällde, hehe. Ang mellanregistret: en dynojet-chart följde med paketet... skall ge lite mer över hela linjen. Men som sagt, inte så att jag märker någon noterbar skillnad. Jag köpte det mest för att Yoshi-system är så jä*la snygga :tungan

Har man tillgång till garage, svets och lite tålamod så borde man kunna fixa till ett eget 2-1 kit från scratch eller från ett gammalt originalsystem. Hade faktiskt varit jäkligt kul. Du kan ju kanske prova att lägga ut en förfrågan på sv-portal.com, kanske nån vill sälja sina 2-1 rör efter att ha lagt hojen?
 
Heheh, nä igår var det hoj för hela slanten som gällde, hehe. Ang mellanregistret: en dynojet-chart följde med paketet... skall ge lite mer över hela linjen. Men som sagt, inte så att jag märker någon noterbar skillnad. Jag köpte det mest för att Yoshi-system är så jä*la snygga :tungan

Har man tillgång till garage, svets och lite tålamod så borde man kunna fixa till ett eget 2-1 kit från scratch eller från ett gammalt originalsystem. Hade faktiskt varit jäkligt kul. Du kan ju kanske prova att lägga ut en förfrågan på sv-portal.com, kanske nån vill sälja sina 2-1 rör efter att ha lagt hojen?

...det finns en bra beskrivning i min fightertråd på detta, det som behövs är

Mekonomens 2 tums rörböjar
* 2 st 90gr (vanliga)
* 1 st 90gr (korta svetsböjen)
* 1-3 st 45gr (vanliga) (för highpipe 3)
* svets
* tålamod

lycka till...
 
Hallå alla SV-diggare!
Ville bara tala om att jag går och väntar på min splirrans nya SV1000S:o)
Bara fixat baken och slängt på Leo V som en start. Hoppas jag blir NÖJD!!! Tror det blir tankskydd och tankväska från Bagster också... Vädret är på min sida här i Oslo i allafall.
 
...det finns en bra beskrivning i min fightertråd på detta, det som behövs är

Mekonomens 2 tums rörböjar
* 2 st 90gr (vanliga)
* 1 st 90gr (korta svetsböjen)
* 1-3 st 45gr (vanliga) (för highpipe 3)
* svets
* tålamod

lycka till...
Grattis till ett snyggt bygge! (har dock lite svårt för "framkåpan" som nån annan skrev, är nog för gammal...). Måste bli en rejäl viktminskning, och svarta rör skulle nog passa fint till min svarta ram (skulle välja den låga varianten med kapad burk, synd att du inte fick till ljudet på den). Tycker det är snyggt med den nakna looken som en enkel kapad burk ger, du skulle börja sälja rören! Dock alldeles för avancerat för mig att snickra ihop...
Blev det nån märkbar skillnad på motorns egenskaper då?
 
Grattis till ett snyggt bygge! (har dock lite svårt för "framkåpan" som nån annan skrev, är nog för gammal...). Måste bli en rejäl viktminskning, och svarta rör skulle nog passa fint till min svarta ram (skulle välja den låga varianten med kapad burk, synd att du inte fick till ljudet på den). Tycker det är snyggt med den nakna looken som en enkel kapad burk ger, du skulle börja sälja rören! Dock alldeles för avancerat för mig att snickra ihop...
Blev det nån märkbar skillnad på motorns egenskaper då?

tack,
jag har inte bänkat den efter bytet så jag vet inte vad det har gjort, min "butt-dyno" :arsele säger lite mer effekt över hela registret med en extra kick på topp men det är förstås bara en känsla. Sälja rören?, nja det går aldrig att få nå'n förtjänst på det, det ligger en del pyssel bakom...
 
äntligen,, var ut o åkte med en kompis till mig, han kör en hayabuza, sw går bättre fram till 200 sen kommer busen, men det är 0-200 som spelar roll,
 
Hämtade hem min svarta skönhet igår... Bara hunnit köra ett par mil men ser fram till en solig och skön helg med flera mil. Fan vilken skön cykel alltså!!!
 
min nuvarande hoj rödmarkerar ju vid ca 8000. Får ta mig en funderare på hur jag vill lägga upp min inkörning då.

Mvh Anders[/QUOTE]

Tjenare =) råkade läsa nu att du hade en kawa er-5. Jag hade det med innan jag skaffade min hoj. lustigt att man stannar i twin =) vilken skillnad det var i kraft mellan hojarna. trodde jag skulle ramla av när jag provade den första gången =)
 
Bensinförbrukningen

Hej
Funderar på att innhandla en SV1000 eller VTR. VTR är ju känd för att sin bensintörst. Har letat i tråden här men inte hittat vad en Sv förbrukar vid olika typ av körning. Skall ha den som pendlar hoj till jobbet. Vore tacksam om någon orkar svara.
//Krille
 
Hej
Funderar på att innhandla en SV1000 eller VTR. VTR är ju känd för att sin bensintörst. Har letat i tråden här men inte hittat vad en Sv förbrukar vid olika typ av körning. Skall ha den som pendlar hoj till jobbet. Vore tacksam om någon orkar svara.
//Krille

Ja du min vän det reglerar du själv på handtaget till höger ;)

Skämt åsido men jag skulle gissa på en 0,75 blandad körning,
vad säger ni andra sv ägare?
 
Hej
Funderar på att innhandla en SV1000 eller VTR. VTR är ju känd för att sin bensintörst. Har letat i tråden här men inte hittat vad en Sv förbrukar vid olika typ av körning. Skall ha den som pendlar hoj till jobbet. Vore tacksam om någon orkar svara.
//Krille
Pendlar också till jobbet och brukar också ligga runt 0,75 som Jimsan. Kanske kan gå på 0,6 som lägst vid mycket lugn körning
 
Tack !!
Någon som gått från VFR till SV som kan ge utlåtande om skillnad.
//Krille
 
Hej,
Tänkte höra om någon kan hjälpa mig att lokalisera vad som inte passar på min hoj. För att göra en lång historia kort gäller följande att det satt fel kollektorrör på min -03. Jag har köpt ett kollektorrör från tyskland men då matchar fortfarande inte ljuddämpare med fästena från passagerarfotpinnarna. De art.nr. som är angivna på respektive grej förtäljer ej vad som som skall vara till -03S alt övriga modeller. Dock är det så att jag har ett avstånd från ljudämparfläns till fäste på ljudämpare som är ca 16cm, till fästet på fotpinnen är det ca 2-3cm extra. Vilken art. är rätt??

Har tyvärr ingen kamera, se mitt garage för att avgöra vilken vad som är rätt. (sitter dock ett felaktigt kollektorrör på dessa bilder)

Ha de GÖTT!!
 
Hej,
Tänkte höra om någon kan hjälpa mig att lokalisera vad som inte passar på min hoj. För att göra en lång historia kort gäller följande att det satt fel kollektorrör på min -03. Jag har köpt ett kollektorrör från tyskland men då matchar fortfarande inte ljuddämpare med fästena från passagerarfotpinnarna. De art.nr. som är angivna på respektive grej förtäljer ej vad som som skall vara till -03S alt övriga modeller. Dock är det så att jag har ett avstånd från ljudämparfläns till fäste på ljudämpare som är ca 16cm, till fästet på fotpinnen är det ca 2-3cm extra. Vilken art. är rätt??

Har tyvärr ingen kamera, se mitt garage för att avgöra vilken vad som är rätt. (sitter dock ett felaktigt kollektorrör på dessa bilder)

Ha de GÖTT!!

artnr. kan jag inte svara på men det jag vet är att ENDAST SV650S/1000S -03 har en högre placering av bakdel (bakramen annorlunda), fotpinnar och det du kallar kollektor (grenröret), ljuddämparna sitter därför åxå högre även sadel och de små plastbitarna som täcker upp mot tanken är annorlunda
03 N samt både S och N från -04 och framåt har samma, jag har gjort en animerad bild i min Wiki för SV1000 -03 där du kan se skillnaderna
 
Jag har tyvärr inte hunnit läsa alla trådar här inne än, men undrar lite över om ni har några tips om bra/snygga packväskor? (inte de hårda i plast). Funderar på en tankväska också, ev från Bagster. Ler som en unge på julafton på min svarta skönhet ;o)
Ska nog få till att lägga upp bildbevis ja...
 
Jag har tyvärr inte hunnit läsa alla trådar här inne än, men undrar lite över om ni har några tips om bra/snygga packväskor? (inte de hårda i plast). Funderar på en tankväska också, ev från Bagster. Ler som en unge på julafton på min svarta skönhet ;o)
Ska nog få till att lägga upp bildbevis ja...

Vill man komma billigt undan finns det sidoväskor på biltema för 350 kr, de har jag inhandlat men snygga vet i f.. :rolleyes: Hur man sen ska fästa de säkert och inte skava för mycket på lacken är en annan fråga. En sak är säker, lacken på Sv,n är skitkass, blir repor bara man petar på den så att spänna fast väskorna över lackade ytor är inte att rekommendera. (jag vet) Jag har planerat tillverka ett fäste som man kan montera väskorna på och sedan förhoppningsvis enkelt montera (på och av) på hojen utan riskera skador.

Annars så har jag tittat på det här. Bra pris och rymmer hela 82 L http://www.bikeshop.se/cgi-bin/produkter2007.pl?falt=25&varde=Moto%2Ddetail+%22GP%2Dsystem%22&unikt_falt=5&mall=pr07.html%20&tillbaka=falt%3D4%26varde%3D008510%26sok%3D%26mall%3Dsub2007%2Ehtml+%26sida%3D1%26sortfalt%3D6%26sortextra%3Dup

oj vilken sjukt lång länk :)
 
Last edited:
Back
Top