SV 1000-tråden

Bazooka skrev:
2065645 så stor :arsele har du väl inte att du behöver förlänga sadeln?? :tungan
till nr plåten hade jag 0.8 mm plåt, vilket var det ända som jag hittade och var gratis... detta blev lite si sådär, det håller men vinglar ganska bra.. men man har ju en ganska bra mall om man vill göra om den i lite tjockare plåt... sen så använde jag plåtsax, men när jag nästa var kvar så kom jag på den lysande ideen att använda sticksåg... så det kan jag rekomander om man inte har bättre verktyg..!!

Fick du med skyltbelysning då?

Ska göra min egna skylthållare nu och enda kruxet är att jag känner en viss motvilja att borra i undertailen för elens skull.

I övrigt så är det en tårtmodell med gummibussningar och plåtbrickor på båda sidor om plasten.

Jaja tacksam för bilder på vad ni gjort eller handlat "billigt".
 
Nypan83 skrev:
2066169 Fick du med skyltbelysning då?

Ska göra min egna skylthållare nu och enda kruxet är att jag känner en viss motvilja att borra i undertailen för elens skull.

I övrigt så är det en tårtmodell med gummibussningar och plåtbrickor på båda sidor om plasten.

Jaja tacksam för bilder på vad ni gjort eller handlat "billigt".

Så här har jag gjort med min röv: Jag tänkte att den där fula stänkan vill nog ingen sätta dit igen så jag kapade den så att jag bara fick de små flikarna kvar som håller upp och stadgar orginalundertailen. Då blev det inga hål kvar heller som om man bara tar bort hela skärmen. Samt att man får kvar avlastningsytan med fästet för verktygssatsen.

För att fylla de små glipor som blev kvar spacklade jag upp plasten med elasticspackel. Sen var det bara slipa tills det såg hyffsat ut. På med plastprimer och lacka i halvblank svart vilket får ungefär samma yta som plast.

Skyllthållaren gjorde jag en ritning på själv och gick till en plåtfirma som bockade till de in aluminium. Sen var det bara måla den med samma svartfärg som innan. Positionera in, borra hål och nita fast.

Skylltbelysningen har länge varit ett problem tills jag tog mod till mig och borrade hål genom det som återstår av gamla skärmen. Sen var det bara att trycka i lysdioder i hålen som jag mätt upp efter diodernas dim.
på det sättet får man ingenting som sticker ut.
Här är en bild. Dock inte bästa kvalitet. Ska fixa en bättre sen.

Förhoppningsvis blir det en sån här så smånigom. http://www.hotbodiesracing.com/SV6501000_ut_sbk.php4

Men det blir när man bytt upp sig till SV1000 så småningom. Det är därför man hänger här så mycket ;)
 

Bifogat

  • förminskadbak.JPG
    förminskadbak.JPG
    53 KB · Visningar: 227
Last edited:
Bear in da wood skrev:
2066205 Så här har jag gjort med min röv: Jag tänkte att den där fula stänkan vill nog ingen sätta dit igen så jag kapade den så att jag bara fick de små flikarna kvar som håller upp och stadgar orginalundertailen. Då blev det inga hål kvar heller som om man bara tar bort hela skärmen. Samt att man får kvar avlastningsytan med fästet för verktygssatsen.

För att fylla de små glipor som blev kvar spacklade jag upp plasten med elasticspackel. Sen var det bara slipa tills det såg hyffsat ut. På med plastprimer och lacka i halvblank svart vilket får ungefär samma yta som plast.

Skyllthållaren gjorde jag en ritning på själv och gick till en plåtfirma som bockade till de in aluminium. Sen var det bara måla den med samma svartfärg som innan. Positionera in, borra hål och nita fast.

Skylltbelysningen har länge varit ett problem tills jag tog mod till mig och borrade hål genom det som återstår av gamla skärmen. Sen var det bara att trycka i lysdioder i hålen som jag mätt upp efter diodernas dim.
på det sättet får man ingenting som sticker ut.
Här är en bild. Dock inte bästa kvalitet. Ska fixa en bättre sen.

Förhoppningsvis blir det en sån här så smånigom. http://www.hotbodiesracing.com/SV6501000_ut_sbk.php4

Men det blir när man bytt upp sig till SV1000 så småningom. Det är därför man hänger här så mycket ;)

Jag har ju redan en hotbodies på min... grejen är att jag är lite rädd för att gå på den för hårt. Skylten måste nog sitta mitt emellan blinkersen, hyfsat uppåt vinklat.
 
Nypan83 skrev:
2066306 Jag har ju redan en hotbodies på min... grejen är att jag är lite rädd för att gå på den för hårt. Skylten måste nog sitta mitt emellan blinkersen, hyfsat uppåt vinklat.

Det nog bara till att borra. Kan ju bli lite otillförlitligt annars med t ex dubbelhäftande tape ;) Måste ha sån stor anliggningsyta då.
 
Last edited:
Nypan83 skrev:
2066306 Jag har ju redan en hotbodies på min... grejen är att jag är lite rädd för att gå på den för hårt. Skylten måste nog sitta mitt emellan blinkersen, hyfsat uppåt vinklat.

Hej Kolla på min profilbild får du se hur jag har gjort.Tog 1.5mm rostfri plåt å den sitter skruvad i undertailen från hotbodies mitt emellan blinkerserna.

Det fimms en del att läsa om olika lösningar på problemet här
http://www.suzukisv1000.com/faq/fender/andyw.htm
 
Nypan83 skrev:
2066169 Fick du med skyltbelysning då?

Ska göra min egna skylthållare nu och enda kruxet är att jag känner en viss motvilja att borra i undertailen för elens skull.

I övrigt så är det en tårtmodell med gummibussningar och plåtbrickor på båda sidor om plasten.

Jaja tacksam för bilder på vad ni gjort eller handlat "billigt".
jag använde orginal delarna.. belysning + blinkis..!
bilder har jag redan lagt upp i detta forum.. sök lite så hittar du säkert, annars så kan jag komma med nyare och bättre bilder...!

Bear in da wood skrev:
Skyllthållaren ;)
oki du har kapat å så, men hur gör du när besiktningen kommer..!!! har du tänkt på det, för dom dioderna kommer nog inte gå igenom..? frågar bara..!
 
Förening

Finns det ingen SV 1000s Förening?

Köpte en SV 1000s i går..
Kör in den men är lite nyfiken på i vilken varvtal den kommer bäst?
 
Bazooka skrev:
oki du har kapat å så, men hur gör du när besiktningen kommer..!!! har du tänkt på det, för dom dioderna kommer nog inte gå igenom..? frågar bara..!

När man ska besikta har man ju en färdig plåt som det sitter både godkänd regskyllt, skyltbelysning och reflex på. Då tar man bort miniskylten och sätter dit det "godkända" arrangemanget. Så kopplar man bara om till den godkända belysningen som dessutom täcker de små dioderna.

Svårare än så är det inte.

Man måste inte ha hela orginalstänkskärmen på vid besiktning. Det ställs bara krav på hur skylten sitter samt belysning och reflex.
 
Last edited:
Åker och tittar på en sv1000s 03:a 700 mil på onsdag. Nåt man bör ha i åtanke ? Hur ser serviceintervallet ut tex?
 
Slavisa skrev:
2071704 :banana

Ser fram imot att få gasa lite efter att inkörningen är gjord..
ingen som har testat maxfarten?

Min ger 250 + tyckte att det räckte där.

Service skall vara gjord på 100mil 600mil och nästa 1200mil om den gått 700... 100 är ju oljebyte och kontroll, vet dock inte vad 600 eftersom jag inte kört mer än 400 själv.
 
Last edited:
Bear in da wood skrev:
2071720 När man ska besikta har man ju en färdig plåt som det sitter både godkänd regskyllt, skyltbelysning och reflex på. Då tar man bort miniskylten och sätter dit det "godkända" arrangemanget. Så kopplar man bara om till den godkända belysningen som dessutom täcker de små dioderna.

Svårare än så är det inte.

Man måste inte ha hela orginalstänkskärmen på vid besiktning. Det ställs bara krav på hur skylten sitter samt belysning och reflex.
jup det vet jag... jag bara undrade.. jag har gjort min så att den ska gå igenom.. bara att klistra på en reflex me.. men visst så blir det inte lika snyggt..!
 
79Andreas skrev:
2072287 Åker och tittar på en sv1000s 03:a 700 mil på onsdag. Nåt man bör ha i åtanke ? Hur ser serviceintervallet ut tex?


Servicarna handlar mest om olja och filterbyte. Vartannat år ska broms-, kopplings-, och kylarvätskorna bytas. Var 1200e mil byts tändstift. Min nästa service (2400) innefattar även ventiljustering vilket visst är en lite dyrare service (tar väl längre tid helt enkelt).
Min läckte olja i framgaffeln i början men de bytte packningar på garanti och sen dess har det inte varit nåt problem. Även kylarvätska har läckt men det fixas genom att dra åt slangklämmorna. Jag sa till om det vid nån service och han fixade det. Annars har jag inte haft några problem med hojen. Än har jag inga planer på att byta, det är ju få hojar som är så snygga och genererar kommentarer och nackvridningar. Och mullret sen man bytt ljuddämpare... :yoparty
 
Okay har en till fråga som jag behöver svar på snabbt..!!
Åker nämligen dit imorgon!!

http://home.mobile.de/SIDyiIsullyy1...gi-bin/da.pl?bereich=all&id=11111111204642574

Tror ni det är något skumrask?? har pratat med handlaren som bekräftade milen och utrustning. Bör man slå till på denna med tanke på utrustningen eller ska man ta den jag pratade om tidigare istället?

Tror ni den går regbesiktiga i sverige med det där systemet på och blinkers?

Visst kostar ändå sidokåporna, och underseatpipes, miniblinkers mm. en del?


Och ja jag vet hur importreglerna funkar.. minst 600mil och 6 månader gammal.
 
Last edited:
79Andreas skrev:
2074704 Okay har en till fråga som jag behöver svar på snabbt..!!
Åker nämligen dit imorgon!!

http://home.mobile.de/SIDyiIsullyy1...gi-bin/da.pl?bereich=all&id=11111111204642574

Tror ni det är något skumrask?? har pratat med handlaren som bekräftade milen och utrustning. Bör man slå till på denna med tanke på utrustningen eller ska man ta den jag pratade om tidigare istället?

Tror ni den går regbesiktiga i sverige med det där systemet på och blinkers?

Visst kostar ändå sidokåporna, och underseatpipes, miniblinkers mm. en del?


Och ja jag vet hur importreglerna funkar.. minst 600mil och 6 månader gammal.
jag tycker att du ska slå till, skit snygg ju..!! inget att tveka på.! men att den går igenom med mini och dämparna är jag inte säker på.. den ska ju vara helfordonsgodtjänd eller vad det nu heter och så måste den se exakt lika dan ut, ja du vet bla bla bla, men bara de inte mullra förmycket så kommer det säkert gå bra...! KÖP
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top