SV 1000-tråden

Har letat burkar till min sv...fy fan! det finns ju hur mycket som helst. Tror ändå att jag har bestämt mig för leovince, carbon!

har ni några synpunkter på detta? är det bra pryttlar? :va
 
Fetsko skrev:
2041397 Har letat burkar till min sv...fy fan! det finns ju hur mycket som helst. Tror ändå att jag har bestämt mig för leovince, carbon!

har ni några synpunkter på detta? är det bra pryttlar? :va

Jag har satt på ett Laser system och det låter riktigt bra men det kostade lite men det är det väl värt!!!!
 
2fast4hjo skrev:
2041865 Oja..13000 för dubbla pipor på 650 :gnissla (high pipe)

Ska också bli leo vince för min del, låter grymt

Varför dubbla pipor på 650? det kommer ju bara väga mer och man kommer ju ändå märka att det inte är en 1000cc när man blåser förbi =) :banana
 
Nypan83 skrev:
2046225 Varför dubbla pipor på 650? det kommer ju bara väga mer och man kommer ju ändå märka att det inte är en 1000cc när man blåser förbi =) :banana

Har F-bolget löst in den, och fixat upp de så ska den vara i ny skicka.. Annars släpper de inte iväg hojen igen. (har jag för mig)
 
Herman skrev:
2046235 Har F-bolget löst in den, och fixat upp de så ska den vara i ny skicka.. Annars släpper de inte iväg hojen igen. (har jag för mig)

jag tänkte precis skriva samma sak... typ :va
 
2fast4hjo skrev:
2041865 Oja..13000 för dubbla pipor på 650 :gnissla (high pipe)

Ska bli leo vince för min del, låter grymt


Bra val har själv leovince alu, men skulle gärna vilja ha kolfiber låter mycket mörkare :va :hihi
 
Daniel410 skrev:
2051031 Nån som har nån bild på en SV med seatpipes? :confused:

Finns det??? Har aldrig sett det...

Vad skall man göra med sin hoj??? Börjar få lite idétorka på bling bling fronten.

Jag har bytt system, bänkat med pc3, stålomspunna slangar, kåpglas, eloxerade posörskruvar, hugger, cuts på väg, elox.styrändar, harris handtag,kolfiber broms/kopplings handtag, Undertail, mminiblink...

Neon är inte aktuellt... Dock undrar jag om någon har provat några schyssta xenon lampor liknande..

Projekt som kostar mer än dom smakar --> borra motorn, portning mm... modda poly26 kåpan till 650 till 1000... ev. modda om en GSXR kåpa.

Ideér om vad som kan göras... det är ju en månad kvar tills den ställs på.
 
Hoppas det finns.. i så fall blir det såna till sommaren.. tror sv:n blir fin med seatpipes...
 
Daniel410 skrev:
2052392 Hoppas det finns.. i så fall blir det såna till sommaren.. tror sv:n blir fin med seatpipes...
jag vet att det finns... sisst jag kollade pris till 650 såkostade dom 10-12000:- så jag tyckte inte det var aktuellt... men ska kolla om jag hittar några igen så återkommer jag med info.. för jag mins inte var jag såg dem... tror att det var i tyskland nån stans...
 
Daniel410 skrev:
2051031 Nån som har nån bild på en SV med seatpipes? :confused:

GPR har något seatpipeliknande arrangemang eller kanske snarare dubbla highpipes:
http://www.gpr.it/moto_scheda.php?id_moto=114

Det fanns t.o.m ljudfil på den sidan.
Skulle kanske vara snyggare om man kortade av dem litegrann. Men smaken är som baken.

Holeshot har också något liknande som enligt mitt tycke är snyggare än GPR:s:
http://www.holeshot.com/imgsrv/w_350/sv1000/HiPipe_Main.jpg
http://holeshot.com/sv1000/images/testimonial/thomas600.jpg
http://holeshot.com/sv1000/images/testimonial/prof_holt600.jpg

GPR tror jag har en återförsäljare i Sverige, men om Holeshot har det vet jag inte.

Här är en Tysk skapelse:
http://images.google.se/imgres?imgu...es?q=sv1000&start=340&svnum=10&hl=sv&lr=&sa=N

Var det den du menade Porec?
 
Last edited:
Bear in da wood skrev:
nop.. kom på sen var jag såg dem... det var på www.mobile.de men kommer inte ihåg vems dom var......men det fanns även en modell där pipan eller piporna (mins inte redigt+ att jag kollade till min 650) kom precis under sadeln.. altså inte på sidorna... dom var ännu fetare..!!! jag hade även kontakt med nån firma i USA som kunde skicka billiga högmonterade rör till 650, men vet ínte vad det skulle kosta till 1000
 
Bear in da wood skrev:
2053557 GPR har något seatpipeliknande arrangemang eller kanske snarare dubbla highpipes:
http://www.gpr.it/moto_scheda.php?id_moto=114

Det fanns t.o.m ljudfil på den sidan.
Skulle kanske vara snyggare om man kortade av dem litegrann. Men smaken är som baken.

Holeshot har också något liknande som enligt mitt tycke är snyggare än GPR:s:
http://www.holeshot.com/imgsrv/w_350/sv1000/HiPipe_Main.jpg
http://holeshot.com/sv1000/images/testimonial/thomas600.jpg
http://holeshot.com/sv1000/images/testimonial/prof_holt600.jpg

GPR tror jag har en återförsäljare i Sverige, men om Holeshot har det vet jag inte.

Här är en Tysk skapelse:
http://images.google.se/imgres?imgu...es?q=sv1000&start=340&svnum=10&hl=sv&lr=&sa=N

Var det den du menade Porec?
Tack för länkarna. De ser sköna ut.. :yoparty
 
Bara en fråga, vart beställer man sidokåpor till sv1000?
Vad kostar dom?
Finns dom färdiglackade?
Nåt annat som är bra att veta om dom? =)
 
Först och främst vill jag bara säga att det var ett mycket bra initiativ med den här tråden. Var lite jobbigt att leta i den vanliga SV-tråden.

Det verkar ju finnas en hel del som har blivit av med "rump-eländet" och jag skulle då ha gjort det samma under vintern.... plus lite annat.

Jag har haft svårt att bestämma mig för hur jag ska göra med den. Den från Ermax är nog den snyggaste - men lite väl dyr. Sen finns det ju diverse mer eller mindre avancerade varianter eller så gör man helt enkelt en själv, fast där kommer det stora problemet. Hur gör man och vart hittar man lämplig plåt och verktyg? Någon som har tillverkat en?

Dessutom skulle jag önska att den var något lägre, funderar således på att göra nåt med sadeln - detta var tills jag kollade vad en sadel kostar (tänkte att det vore bra att ha en original och sen en att leka med). Med ett pris på drygt 2000 känns det inte så spännande att börja karva i den. Vad finns det för alternativ om man nu bara vill göra själva sadeln lägre?
 
Nici skrev:
2064671 Först och främst vill jag bara säga att det var ett mycket bra initiativ med den här tråden. Var lite jobbigt att leta i den vanliga SV-tråden.

Det verkar ju finnas en hel del som har blivit av med "rump-eländet" och jag skulle då ha gjort det samma under vintern.... plus lite annat.

Jag har haft svårt att bestämma mig för hur jag ska göra med den. Den från Ermax är nog den snyggaste - men lite väl dyr. Sen finns det ju diverse mer eller mindre avancerade varianter eller så gör man helt enkelt en själv, fast där kommer det stora problemet. Hur gör man och vart hittar man lämplig plåt och verktyg? Någon som har tillverkat en?

Dessutom skulle jag önska att den var något lägre, funderar således på att göra nåt med sadeln - detta var tills jag kollade vad en sadel kostar (tänkte att det vore bra att ha en original och sen en att leka med). Med ett pris på drygt 2000 känns det inte så spännande att börja karva i den. Vad finns det för alternativ om man nu bara vill göra själva sadeln lägre?
så stor :arsele har du väl inte att du behöver förlänga sadeln?? :tungan
till nr plåten hade jag 0.8 mm plåt, vilket var det ända som jag hittade och var gratis... detta blev lite si sådär, det håller men vinglar ganska bra.. men man har ju en ganska bra mall om man vill göra om den i lite tjockare plåt... sen så använde jag plåtsax, men när jag nästa var kvar så kom jag på den lysande ideen att använda sticksåg... så det kan jag rekomander om man inte har bättre verktyg..!!
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top