SV 1000-tråden

spik i mitt bakhjul

....! Fan hitta en spik i mitt bakhjul i dag... ! Sitter rätt djupt, vet att man lagar på bildäck men på MC?..
Slang?.. Någon som råkat ut för det?
 
Slavisa skrev:
2157134 ....! Fan hitta en spik i mitt bakhjul i dag... ! Sitter rätt djupt, vet att man lagar på bildäck men på MC?..
Slang?.. Någon som råkat ut för det?
liknande, men de tyckte att man kunde laga hålet pluss sätta slang.. eller byta.. jag hade nog bytt om jag ska vara ärlig.. man får bita i det sura äpplet men.. bättre det än att man kör omkull..
 
ceasar skrev:
2152129 Varför inte köpa en riktig sporthoj istället för att trimma upp Sv:n för en massa pengar?
Hehe nu låter de som att du förespråkar touring... ;)

jag käka en ceasar-sallad idag btw, helt ok


:pannkyss
 
Slavisa skrev:
2157134 ....! Fan hitta en spik i mitt bakhjul i dag... ! Sitter rätt djupt, vet att man lagar på bildäck men på MC?..
Slang?.. Någon som råkat ut för det?

jag lagade mitt bakdäck igår! :banana hade fått en liten metallbit i skiten.
jag känner killen som jobbar på firman och han rekomenderade att laga däcket...han rekomenderade inte att man skulle sätta slang i skiten.

han rekomenderade också att skulle hålla mig under 200sträcket! det tog allt som allt 2timmar att fixa!
 
Last edited:
Otäckt

Hade en passagerare på i dag ingen höjdare,
Hojen levde sitt eget liv.
E det någon som har tjänt detta ochså.
 
Bazooka skrev:
2157223....eller byta.. jag hade nog bytt om jag ska vara ärlig.. man får bita i det sura äpplet men.. bättre det än att man kör omkull..

Ligger en del i detta...med bil klarar man sej nog vid en punktering men det kan vara värre med hojjen, finns ju liksom bara två hjul...:3freak

Visserligen kan däcket gå sönder någonstans där det blir tvunget att reparera det med exempelvis någon typ av reparationssats eller motsvarande men jag skulle i alla fall skaffa ett nytt däck snarast och köra försiktigt tills man får det bytt...billig livförsäkring i slutändan.
 
För att återknyta till en påbörjad däckdiskussion tidigare i tråden:

Börjar bli dags att beställa ett nytt bakdäck snart...det är inte slut ännu men det bör nog bytas innan 3500 km-resan om en dryg månad...

Originaldäcket är ett Michelin Pilot Sport men går och funderar på att skaffa detta Continental RoadAttack istället.
roadattack_uv;property=original.jpg


* Newly developed High-Impact 0° Steel Belt tyre giving the performance of a sports tyre and the mileage of a touring tyre

* Exceptional grip in both wet & dry conditions for sporty year-round touring riders

* Innovative tyre construction for a very high level of comfort and safety

* Precise handling under all conditions due to the MCD (Multi Curvature Design) of the tyre


Erfarenheter någon? :va

Priserna / möjligheten att välja en något hårdare gummiblandning för längre livslängd lockar...
 
Last edited:
Jag har kört med Avon fram och bak, lite mjukare fram (AV49) eftersom det slits mindre och hårdare bak (AV46) för att få ut mil. Går utmärkt att köra bana (Kemora) också med hårda bakdäck man behöver bara köra några fler lugna varv för att arbeta upp tempen. Ca 800 mil går de bakdäcken och då är jag oftast hård på gasen ut från korsningar och kurvor :)
Jag vet dock inget om just Continental Road Attack men ett tips är att sätta ett hårt däck bak /Danne
 
DanneSV1000S skrev:
2160897 Jag har kört med Avon fram och bak, lite mjukare fram (AV49) eftersom det slits mindre och hårdare bak (AV46) för att få ut mil. Går utmärkt att köra bana (Kemora) också med hårda bakdäck man behöver bara köra några fler lugna varv för att arbeta upp tempen. Ca 800 mil går de bakdäcken och då är jag oftast hård på gasen ut från korsningar och kurvor :)
Jag vet dock inget om just Continental Road Attack men ett tips är att sätta ett hårt däck bak /Danne

Precis min tanke...en bekant sa en gång att alla som inte har snabare varvtider än 1,22 min på just Kemora inte gör något med racingdäck... :)

Har du varit där och kört?
 
mbrannst skrev:
2158995 Ligger en del i detta...med bil klarar man sej nog vid en punktering men det kan vara värre med hojjen, finns ju liksom bara två hjul...:3freak

Visserligen kan däcket gå sönder någonstans där det blir tvunget att reparera det med exempelvis någon typ av reparationssats eller motsvarande men jag skulle i alla fall skaffa ett nytt däck snarast och köra försiktigt tills man får det bytt...billig livförsäkring i slutändan.

Mmmm...Pumpade upp däcket med spiken i (åkte lungt till Bike) det är 180 däck orginal ... hehe nu får jag ett 190.... :-) Fet och Go.!
 
Slavisa skrev:
2164274 Mmmm...Pumpade upp däcket med spiken i (åkte lungt till Bike) det är 180 däck orginal ... hehe nu får jag ett 190.... :-) Fet och Go.!

Accepterar fälgen 190 däck utan att det blir för kantigt? Vad är fälgbredden på SV 1000 by the way?
 
mbrannst skrev:
2165480 Accepterar fälgen 190 däck utan att det blir för kantigt? Vad är fälgbredden på SV 1000 by the way?

Jag bytte precis bakdäck på min. Och jag frågade om man kunde klämma dit ett 190 bakdäck, men han rekomenderade inte att sätta dit det för att fälgen var för smal för det sa han. Kunde påverka vägegenskaperna väldigt.
Så det vart ett Pirelli Diablo Strada 180. Nån som har nån erfarenhet av det?
 
JeppeSV1000 skrev:
2165541 Jag bytte precis bakdäck på min. Och jag frågade om man kunde klämma dit ett 190 bakdäck, men han rekomenderade inte att sätta dit det för att fälgen var för smal för det sa han. Kunde påverka vägegenskaperna väldigt.
Så det vart ett Pirelli Diablo Strada 180. Nån som har nån erfarenhet av det?

Fungerar fint tycker jag, käns stabilare... lite segare att lägga ner men det är gött när det är fett...
 
ny

Heej!!

Är ny här på sporthoj, men ja verkar ju ha hittat rätt direkt!!
Nice!

Ska ner till Kinnekulle idag och gå kurs imorrn.. ska bli så j...la kul!! Hoppas det blir torrt bara. =)

Finns det nåra SV riders i Stockholm? Har inte sett nån annan ännu och ja har haft min sen april 03.

Tjingeling!
 
Kolla däcktrycket med jämna mellanrum!!

Kom hem idag efter en lugn tur utan desto mera utsvävningar...kom på att jag skall ta och smörja kedjan nu när den är varm efter körning. Lyfte upp bakänden med halldomkraften och börjar snurra runt hjulet när jag noterar att däcket känns ganska varmt för att ha rullat i landsvägshastighet. Känner litet mer på det och konstaterar att nu är inte allt som det ska, det är ju jättemjukt!!
Tar fram tryckmätaren och konstaterar att det finns ett halvt kilo luft i däcket.

Däcket (originalet) var ganska nött då jag köpte hojjen (3900 km på mätaren) men man skall ju köra tills det blir riktgt slut innan man byter och inte har det varit helt slut heller eftersom litet av mönstret fanns kvar även på mitten. Vid närmare rengöring och kontroll med diskmedel och vatten hittar jag boven. Har tydligen kör över något litet och vasst som gjort ett litet jack (1mm) i mitten på däcket där luften sipprar ut. Blir till att byta det illa kvickt!

Så, ta och håll reda på däcktrycket med jämna mellanrum, speciellt då det börjar bli nött. Kan ju vara hur farligt som helst att köra med halvtomt däck då man börjar skruva upp hastigheten...
 
Hej!
Är det någon som vet eller hur man får tag i både färgkod och panel nr till en suzuki sv 650s gul 04.
Har en färgkod som jag fick i mina paper och lämnat den till lackeraren och han har fått två olika färger och ingen stämmer enligt färgkoden.enligt färgkoden ska den vara gul med pärlemo men när han målar så blir den nästan nästan brand gul åt det röda hållet!!

Skulle vara mycket tacksam för svar

MVH Björn
 
Back
Top