SV 1000-tråden

Nypan83 skrev:
2127758 Du får allt slänga upp lite bilder blir lite sugen på att se hur systemet ser ut....

På begäran, nyvaxad och utan bakskärm:

P5060175.jpg
 
Last edited:
hson skrev:
2140899 Ugg Tillbaka efter 10 mil körning,
E det någon som har samma puffande efter hojen är körd på låga varv Type bak tänder...
Plus att den är väldigt vek i mellan reistret.

Bara att vänja sig............ :tummenupp

Vekheten i mellanreg kan bero på att den är orig dvs ska klara bullerkrav, då är de flesta v-twinnar "strypta" i mellan reg för att inte bullra för mycket... :)

Annars kan det ju vara att du inte har fullgas................ :D


J
 
VR-8 skrev:
2141500 Bara att vänja sig............ :tummenupp

Vekheten i mellanreg kan bero på att den är orig dvs ska klara bullerkrav, då är de flesta v-twinnar "strypta" i mellan reg för att inte bullra för mycket... :)

Annars kan det ju vara att du inte har fullgas................ :D


J
Va du ute och körde i går ? Robban Fick förkortet i fredags.
Som nästan alla nya kort innehavare så för man ju liksom putte fart på dem .
lite jobbigt men det släpper väl för han snart.
 
hson skrev:
2141852 Va du ute och körde i går ? Robban Fick förkortet i fredags.
Som nästan alla nya kort innehavare så för man ju liksom putte fart på dem .
lite jobbigt men det släpper väl för han snart.


Jag körde en runda igår med Mattias.....gick bra. Du då? Robban bor väl på hojen nu lr?

J
 
hson skrev:
2140899 Ugg Tillbaka efter 10 mil körning,
E det någon som har samma puffande efter hojen är körd på låga varv Type bak tänder...
Plus att den är väldigt vek i mellan reistret.

Att det poffar lite gör min oxå, men det beror nog mest på att jag kör med orginal styrbox som inte är anpassad för filter och slipon och då går lite fett. Ett injusterat powercommander gör nog susen :)

Dock upplever jag inte mellanregistret som svagt i min. Draget är jämt och fint. Bara att dra i rullen och den sticker direkt oavsett växel.
 
Flexnes skrev:
2142482 Att det poffar lite gör min oxå, men det beror nog mest på att jag kör med orginal styrbox som inte är anpassad för filter och slipon och då går lite fett. Ett injusterat powercommander gör nog susen :)

Dock upplever jag inte mellanregistret som svagt i min. Draget är jämt och fint. Bara att dra i rullen och den sticker direkt oavsett växel.

Jo men min är helt orginal,Ännu .
Väntar på slipon Pc och Filter , Och efter en bänkning så hoppas jag att det vaknar till lite mer, Körde nämligen rad 4 innan .
Det man saknar mest är ylandet från motern när man går på hugget .
Den här hojjen på tomgång med ett öppet system kan tänkas att det låter som en fisketrålare(Tändkulemoter :hihi ).
Vad vet jag,
Och nej jag kommer inte byta till en rad fyra ännu.

VR-8 skrev:
2142062 Jag körde en runda igår med Mattias.....gick bra. Du då? Robban bor väl på hojen nu lr?

J

Japp det kan man lungt säga jag har inte sett han utan mc stället.....??!!
Jo jag tror att det var i torsdag sist..
 
hson skrev:
2142511 Jo men min är helt orginal,Ännu .
Väntar på slipon Pc och Filter , Och efter en bänkning så hoppas jag att det vaknar till lite mer, Körde nämligen rad 4 innan .
Det man saknar mest är ylandet från motern när man går på hugget .
Den här hojjen på tomgång med ett öppet system kan tänkas att det låter som en fisketrålare(Tändkulemoter :hihi ).
Vad vet jag,
Och nej jag kommer inte byta till en rad fyra ännu.

Mjo, jag måste erkänna att det är lite gräsklippar varning på ljudet när man glider runt på låga varv :hihi
 
Flexnes skrev:
2142535 Mjo, jag måste erkänna att det är lite gräsklippar varning på ljudet när man glider runt på låga varv :hihi

Jag kan tycka att det är konstigt att min puffar på låga varv när den är helt
orgenal...
Jag tänkte lite på vad du skrev innan, du har det mesta utan en in trimmad PC.
 
hson skrev:
2142600 Jag kan tycka att det är konstigt att min puffar på låga varv när den är helt
orgenal...
Jag tänkte lite på vad du skrev innan, du har det mesta utan en in trimmad PC.

Försvinner puffandet när den kommit upp i temp??

Min kan ibland tendera till att låta fiskebåt när den inte är varm.
 
Nypan83 skrev:
2142691 Försvinner puffandet när den kommit upp i temp??

Min kan ibland tendera till att låta fiskebåt när den inte är varm.

Nope tempen spelar ingen roll
 
Tanken?

Tjena! Har avverkat en knappt 100 mil på min hoj nu och ingen kan vara lyckligare än jag :tuttar

Men, jag har tankat någon mil efter att soppalampan börjar lysa och då får jag
bara i 13 liter på ett ungefär, hur kommer de sig :confused:
 
Jimsan skrev:
2143990 Tjena! Har avverkat en knappt 100 mil på min hoj nu och ingen kan vara lyckligare än jag :tuttar

Men, jag har tankat någon mil efter att soppalampan börjar lysa och då får jag
bara i 13 liter på ett ungefär, hur kommer de sig :confused:

Du gasar för lite :hihi
 
Jimsan skrev:
2143990 Tjena! Har avverkat en knappt 100 mil på min hoj nu och ingen kan vara lyckligare än jag :tuttar

Men, jag har tankat någon mil efter att soppalampan börjar lysa och då får jag
bara i 13 liter på ett ungefär, hur kommer de sig :confused:

Tanken är beräknad på volym luft... inte hur mycket bränsle man får i. Eftersom det är en "hals" ner i tanken, och utrymme för luftning, får man aldrig den riktigt full. Jag har aldrig tankat 17-18 liter.
 
Såg nu i servicemanualen att tanken rymmer 16 liter, hade fått för mig
att den rymde någonstans över 20 liter, det förklarar saken :tummenupp
 
79Andreas skrev:
2145781 Flexnes: Är du ute å kör i Enk. mycket? Isåfall så hakar jag gärna på ngn dag.

Jag övningskör forfarande, så jag har farsan och ibland även morsan i släptåg, så det kanske inte är så kul att åka med då :rolleyes:

Jag ska skriva teorin torsdag nästa vecka...

Men när kortet är fixat så lär vi dra nån repa :yoparty
 
Hej, jag har dock en sv 650, inte en 1000, men men....
Jag har effektsystem som är på hojjen, som är monterat på verkstad när den köptes... Vet ej om den är bänkad. Är det det måste att bänka den för att inte maskinen ska gå sönder??
 
Last edited:
Ankan_84 skrev:
2146498 Hej, jag har dock en sv 650, inte en 1000, men men....
Jag har effektsystem som är på hojjen, som är monterat på verkstad när den köptes... Vet ej om den är bänkad. Är det dett måste att bänka den för att inte maskinen ska gå sönder??

När man bänkar en motorcykel så testar man motorns prestanda och det
är inget som minskar risken för motorras. Det du tänker på är montering
av powercommander + inställning i samband med bänkning.

Det är ingen nödvändighet , men för att få nytta av din trimpipa är det
powercommander, bänkning och gärna ett KN-filter oxå som gäller.

PC och intrimning i bänk kostar några 1000:ingar.....
 
Last edited:
kan ni sv1000 ägare, som har inhandlat luftfilter med ett högre luftflöde än original, ge lite information om dessa?

Jag är inte så jätte noga med mer effekt egentligen, men allt som innefattar ljud är jag väldigt intresserad av (mycket beroende på att jag har väntat 1 och en halv jävla månad på mina "leo vince carbon bolt-on pipor" :brinnerup :4skrika )

Så vad har ni för erfarenheter? är ljudet värt pengarna? vilket märke köpte ni och vad fick ni pynta?
 
Fetsko skrev:
2150231 kan ni sv1000 ägare, som har inhandlat luftfilter med ett högre luftflöde än original, ge lite information om dessa?

Jag är inte så jätte noga med mer effekt egentligen, men allt som innefattar ljud är jag väldigt intresserad av (mycket beroende på att jag har väntat 1 och en halv jävla månad på mina "leo vince carbon bolt-on pipor" :brinnerup :4skrika )

Så vad har ni för erfarenheter? är ljudet värt pengarna? vilket märke köpte ni och vad fick ni pynta?

Köpte ett helsystem M4 med kolfiberburk, från staterna....sjukt bra ljud. Fick betala ca 6000:- plus moms och frakt på det. så runt 9000:-

Och JA ljudet är värt pengarna jag skulle skämmas om jag hade originalburkarna på.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top